2004-12-09, 22:13
Medlem
Joint08s avatar
Jag har ett irriterande sömn problem
jag e jävligt pigg på kvällarna men på dagarna i skolan ex, är jag trött och seg
någon som vet något grejjs som får en att somna till på kvällarna och piggna till i skolan?
helst tablett form, laglig lr oglagligt spelar inte så stor roll.
Citera
2004-12-09, 22:48
Medlem
kisens avatar
Gör som alla andra, drick kaffe etc.?
Citera
2004-12-09, 22:49
Medlem
Somna?
Cannabis, stilnoct, benzo's, valeriana, melatonin, imovane, propavan

Pigg?
Koffein, amfetamin, metylfenidat, ginseng, efedrin, taurin
Citera
2004-12-09, 22:54
Medlem
Joint08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemia
Somna?
Cannabis, stilnoct, benzo's, valeriana, melatonin, imovane, propavan

Pigg?
Koffein, amfetamin, metylfenidat, ginseng, efedrin, taurin

metylfenidat - ginseng - taurin ej hört talas om dem förut, hur mkt kostar dem och hur starka e dem på ett ungefär?
Citera
2004-12-09, 22:56
Medlem
kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joint08
metylfenidat - ginseng - taurin ej hört talas om dem förut, hur mkt kostar dem och hur starka e dem på ett ungefär?

Ginseng är ett urgammalt preparat som du hittar i hälsokostaffärer. Försök hitta färska ginsengrötter.

Taurin och de andra har jag ingen koll på så mycket.
Citera
2004-12-09, 23:02
Medlem
Taurin är nåt uppigande som finns i Redbull.
Drick redbull med andra ord
Metylfenidat är Ritalin/Concerta. Typ lighttjack.
Ger koncentration och vakenhet men inte så mkt eufori.

Ghb/Alkohol är bra att somna på också.
Citera
2004-12-09, 23:19
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joint08
Jag har ett irriterande sömn problem
jag e jävligt pigg på kvällarna men på dagarna i skolan ex, är jag trött och seg
någon som vet något grejjs som får en att somna till på kvällarna och piggna till i skolan?
helst tablett form, laglig lr oglagligt spelar inte så stor roll.

Du är inte ensam..jag har exakt samma som du..på kvällarna kan jag vara vaken hur länge som hällst utan att kunna sova/bli trött..men på dagen i skolan sommnar jag på lektionerna och orkar knappt hålla mig vaken.Kan inte ta tjack eller nått man får "hjärtklappingar" av så det går inte..men nått lär det väll finnas man kan ta?
Citera
2004-12-10, 17:32
Medlem
Joint08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Du är inte ensam..jag har exakt samma som du..på kvällarna kan jag vara vaken hur länge som hällst utan att kunna sova/bli trött..men på dagen i skolan sommnar jag på lektionerna och orkar knappt hålla mig vaken.Kan inte ta tjack eller nått man får "hjärtklappingar" av så det går inte..men nått lär det väll finnas man kan ta?

Skit jobbigt det där, specielt om man försöker satsa på betygen för en gångs skull men inte kan pga att man däckar medans lärarn snackar, jobbiga är även att jag ej kan ta alkohol lr puffa cb innan jag ska sova eftersom att jag e 17 o bor hemma
Citera
2004-12-10, 17:53
Medlem
Salmons avatar
ginseng nötter??

jag trodde det va roten man åt, men ginseng har kanske nötter också, man lär sig nått nytt varje dag

annars är väll modafinil / provigil en bra lösning, har aldrig själv provat, men e lite sugen, för er som inte vet är det medicin för narkoleptiker (sömnsjuka) och innehåller det ämne som gör att man håller sig vaken, det skall även funka utmärkt för att bota jetlag (tar du en tablett på morgonen, håller du dig pigg hela dan, å kan sova på kvällen sen) och det sägs vara utan alla biverkningar man får av kaffe effedrin m.m. går att köpa över nätet...

skulle behövt det när jag gjorde lumpen, min tjänst gav typ 4 timmar sömn/dygn, jag gick på efedra (supercaps) å effter två kappslar om dan i en vecka blev man liiite skumm
Citera
2004-12-10, 18:19
Medlem
von Schmerzs avatar
Alla blir trötta av att sitta still i en skolsal och bara lyssna på en torr lärare hela dagarna. Är det dålig luft i lokalerna så blir man ännu tröttare.

Det du kan göra är att skaffa en bra dygnsrytm så att du försöker lägga dig elva och gå upp sju, även om du är ledig. Har du en hyffsat lång lunch kan du ta en kortare promenad, tio minuter räcker.

Som kosttillskott kan jag rekommendera Gerimax, om det finns kvar. Det är ett piller med en massa mineraler och nyttigheter, plus en rejäl dos ginseng. Inte alltför billiga, men enligt min lärare som tyckte att jag skulle testa så blev jag vaknare på hennes lektioner efter ett par veckors kur.

Sist och viktigast: kaffet! Har ni tillgång till en egen sal, grupprum eller liknande så gå ihop ett gäng, köp en bryggare och några paket kaffe på extrapris. Mycket billigare än att köpa allt i kafeterian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in