Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-19, 19:44
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Tror ni att Mackmyras flaskor kommer gå upp i värde med tiden? Tänker om man köper ett gäng på systemet innan de tar slut.
2024-08-19, 20:18
Medlem
Fan vad sorgligt för er aktieägare! Jag beklagar verkligen det här och hoppas ni ändå har kraft att gå vidare i livet. Trist och lider verkligen med er.
2024-08-19, 20:31
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag tycker att det är intressant att man under alla år haft en förlust på slänga 5-20 miljoner, men 2023 rasade det till över 90 miljoner.

Så här skriver Mackmyra
Citat:
Bolaget har under det senaste året genomfört ett stort omstruktureringsarbete, inklusive kraftiga personalminskningar, bättre förutsättningar i utvalda balansposter, omtag i koncept och försäljningsstruktur, vars effekter nu börjar synas i bolagets resultat

Hur kommer det sig att man efter alla åtgärder droppat 70 miljoner senaste året?

Försäljningen minskade i och för sig med 10 miljoner, men det ser ändå skumt ut..
2024-08-19, 20:33
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Tror ni att Mackmyras flaskor kommer gå upp i värde med tiden? Tänker om man köper ett gäng på systemet innan de tar slut.
Kan nog vara en klok investering på 20-30 års sikt!
2024-08-19, 20:37
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avocadorable
Hade några aktier i Mackmyra. Vad händer med dem när ett företag konkar?

dessvärre blir dom 0 kronor.
2024-08-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Mackmyras styrelse riskerade personligt betalningsansvar eftersom bolagets skatteskuld löpte ut på måndagen – därav konkursbeslutet.

Det säger whiskytillverkarens vd till Dagens industri. Han avfärdar samtidigt farhågor om att de konsumenter med fat i bolagets lager riskerar att gå miste om sin whisky. Så på den punkten om faten har han visst ändrat sig det var ju Intressant eller är det bara ett sätt att försöka lugna oroliga fatägare.
Det kan ju inte en jävla "VD" bestämma.

Det bestämmer ju konkursförvaltaren,
2024-08-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Jag tycker att det är intressant att man under alla år haft en förlust på slänga 5-20 miljoner, men 2023 rasade det till över 90 miljoner.

Så här skriver Mackmyra

Hur kommer det sig att man efter alla åtgärder droppat 70 miljoner senaste året?

Försäljningen minskade i och för sig med 10 miljoner, men det ser ändå skumt ut..
Jag har ingen aning men det är ju sjukt mycket pengar för ett så litet bolag!
2024-08-19, 20:48
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Inte förvånad... både High Coast och Agitator sprang förbi dem för flera år sen,. kanske även Hven....med massa nya små uppkomlingar så är det omöjligt att överleva med en sådan medioker produkt.

High Coast har många riktigt goda whiskyn och Agitator har många fina men. Men trots det är det lite tråkigt att Mackmyra försvinner.
2024-08-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag har ingen aning men det är ju sjukt mycket pengar för ett så litet bolag!
Även små bolag kan omsätta enorma belopp.
2024-08-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Även små bolag kan omsätta enorma belopp.
Nä för då är de inte små längre.
Senast redigerad av Truefighter 2024-08-19 kl. 20:59.
2024-08-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nä för då er de inte små längre.
Bara för att de har en stor omsättning, betyder det inte att de gör stora vinster.

(Jag köper och säljer svindyra gitarrer men tjänar kanske 100 k om året.

Max.

Det kallar jag inte för ett "stort" företag trots att jag omsätter ett par miljoner om året.)
2024-08-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Bara för att de har en stor omsättning, betyder det inte att de gör stora vinster.

(Jag köper och säljer svindyra gitarrer men tjänar kanske 100 k om året.

Max.

Det kallar jag inte för ett "stort" företag trots att jag omsätter ett par miljoner om året.)
Okej men det förklarar inte deras mega förlust enligt vad som en medlem skrev här nyss i tråden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in