• 1
  • 2
2014-01-28, 21:44
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dharmabump
Jag har ätit min första karta venlafaxin, alltså 14 dagar på 75 mg startdos. Tidigare har jag tagit zoloft och sertralin i drygt 10 år... Läkarens idé att prova en annan sort... men sen läser jag om biverkningar och utsättningssymptom. Det har gett mig kalla fötter.

Vad kan jag vänta mig? Är det värt det? Är venlafaxin bättre än sertralin? Jag har kickat flera gånger på sertralin och vet hur det känns... venlafaxin verkar mycket värre att kicka... och förr eller senare vill man ju göra det. Jag har nog med bekymmer.

Det är ju alltid en avvägning. Personligen så räddade den livet på mig. Och jag har inte så farliga biverkningar, sånt är lite individuellt.

Sedan så är det väl bäst att man fasar ut dem med hjälp av en läkare, och långsamt. Och det är väl lite tidigt att redan tänka på det efter två veckor...?
Citera
2014-06-15, 18:39
Medlem
Peace.Is.Deaths avatar
Jag har inte tagit min Venlafaxin (dos 300mg) på 2-3 dagar nu och märker följande:

+ Jag har fått bättre syn. Både nära och på långt håll.
- Jag har s.k. "brain zaps" minst var tionde sekund.
- Suckar tungt.
- Illamående från och till.
- Ångest.
- Sängliggande hela tiden och trött som fan.
- Lite dödslängtan igen och livet känns hopplöst.
- Jag skiter i mina räkningar och mycket annat.

Vet inte riktigt vad fan jag ska göra. Jag har medicin men hatar dom där jävla fittläkarna som inte låter mig utredas. Så nu skiter jag i medicinen. Återstår att se om jag orkar jobba och vad som händer i veckan.

Är det någon härinne som genomlidit avtändning på ett beroende av Venlafaxin i över tre års tid? Vad låg er dos på? Vad blev resultatet? Kan man ens återgå till en normalt liv eller kommer man hamna i ett depressivt läge igen?
Senast redigerad av Peace.Is.Death 2014-06-15 kl. 18:43.
Citera
2015-05-25, 11:20
Bannlyst
Hur lång tid tar det innan medicinen är ur kroppen? Hur fort känner man av biverkningar av den? Vad kan man få för biverkningar? Snälla Svara!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in