Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-17, 10:41
  #853
Medlem
Ptja, inget överdrivet revolutionärt.

Förbjuda alla religiösa yttringar.
Tvångssterilisera 95% av befolkningen ungefär, långsamt dra ner befolkningsmängden till 500 miljoner - en miljard och hålla den där.
Förbjuda oljeutvinning och förbränning därav.
Förbjuda djuruppfödning i matsyfte för annat än lokalt samhällsbruk.
Förbjuda raffinerat socker/glukossirap i den mån det är rimligt, samt cigaretter.


Invandring har jag ingenting emot, i den mån invandring skulle existera i någon betydande skala när befolkningsmängden är så pass låg.
2014-05-21, 11:48
  #854
Medlem
Jellohs avatar
1. Avskaffad skolplikt. Det är föräldrarna som skall bestämma vad deras barn skall lära sig och i vilken takt. Och välja skola.
2. Legalisera alla droger.
3. Avskaffa soc och försäkringskassan och inför medborgarlön.
4. Gratis läkarassisterad suicid inom vården utan diagnoskrav.
5. Reducera befolkningen. Hur spelar ingen roll.
6. Ge idoljuryn befogenheter att utdöma dödsstraff. Mer död i dokusåpor överlag.
2014-05-28, 11:58
  #855
Medlem
Ifrågasätta den naturlagsliknande 8-timmars arbetsdagen
2014-05-28, 14:59
  #856
Medlem
hansl77s avatar
Det beror ju alltid på sällskapet. Mina ståndpunkter inom nedanstående områden avslöjar jag helst inte för blöthjärtade typer:
  • Eugenik
  • Migration
  • Rasfrågan
  • Judefrågan
  • Feminism
  • HBTq
  • Miljö
  • Välfärdsstaten
  • Journalistik
  • Aborter
  • Religion
  • Brott och straff
  • Etc.
Listan kan göras lång. Något som gör livet spännande är att det händer att jag försäger mig.
2014-05-28, 15:46
  #857
Medlem
ThingThings avatar
Överanvändandet av ordet rasism/rasist/etc. har jag upptäckt att jag gärna undviker att yttra min åsikt om, gör jag det så är det ofta så att man utan grund blir kallad för rasist då (vilket är precis vad jag bland annat försöker säga att folk måste sluta med) och så slutar samma människor direkt att lyssna på vad jag har att säga till dem, så det orkar jag inte med att ta upp.
2014-05-28, 16:38
  #858
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
1. Avskaffad skolplikt. Det är föräldrarna som skall bestämma vad deras barn skall lära sig och i vilken takt. Och välja skola.
2. Legalisera alla droger.
3. Avskaffa soc och försäkringskassan och inför medborgarlön.
4. Gratis läkarassisterad suicid inom vården utan diagnoskrav.

5. Reducera befolkningen. Hur spelar ingen roll.
6. Ge idoljuryn befogenheter att utdöma dödsstraff. Mer död i dokusåpor överlag.

Jag lägger till dem på min lista här i tråden.
2014-05-28, 19:54
  #859
Medlem
- Bacon är inte så gott som alla säger, folk avgudar i princip bacon men det är 'bara'' en okej smak på de...

- Inför dödsstraff

- Europa (med undantag för några fattiga skitländer) ska gå ihop för att skapa en supermakt och dominera världen genom förtryck bland annat.

- Rasblandare och alla icke arier ska skickas hem till sina hemländer och hybrider skickas till arbetsläger.

- Stoppa alla bidrag till Afrika, utnyttja deras resurser bara.
2014-05-28, 20:44
  #860
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coyoteroadrunner
Långa bostadsköer i Sverige. Detta gör mej skitförbannad pga att det hindrar människor från att leva ett värdigt liv. Få vill egentligen bo i Sverige pga att det är kalllt och mörkt, att det dessutom är akut bostadsbrist i landet är så jävla patetiskt så att man blir spyfärdig. Jävla helvetes skitpolitiker. Är deras enda uppgift att trimma upp befintliga bostadsrättsinnehavares värdeökning, på de andras bekostnad?

Givetvis ska det heller inte byggas för mycket för då förlorar våra stora byggbolag pengar när dom säljer fastigheter. Inte bara bostadsrättsinnehavarna, även bostadsbyggarna som tycker om detta

Man kan tycka att många fler byggbolag skulle vilja bygga nya bostadsrättshus, jag menar, man tjänar otroligt mycket mer per sålt hus nu, än vad man gjorde förut, samtidigt som nya byggtekniker gjort det enklare/snabbare att bygga. Borde vara en guldgruva. Givetvis blir priserna lägre om det byggs mer, men eftersom det är så hög efterfrågan och det hela tiden flyttar folk till Stockholm te:x så borde priserna ändå kunna hållas på en nivå som är lönsam för företagen.




Jag tror på att vi människor är ämnade att leva ett enklare liv än det vi idag gör, och att en stor del av vår teknologiska utrustning vi har skapat kommer att kasseras när man inser att det inte gör varken individerna eller kollektivet lyckligare.

''For now i shall just say this: the forces of darkness, which are diametrically opposed to the forces of light, are every moment working to make sure Man does not let go of this sin, and money is one of their basic tools in this campaign. They were the ones that thought up this concept of money. Money is like a high-tension zone. The forces of darkness are proud of this invention. They even think themselves stronger than the forces of light for having come up with money. And for being able to use money to distract people from their true purpose.'' Från Anastasia av Vladimir Megre

Jag tror således att konsumtion inte är något vi mår bra av, och att vi bör gå mot ett samhälle där vi värdesätter familjen högst, inte individualistisk framgång. För att ha tid att prioritera familj och umgänge måste vi leva ett enklare liv, där vi i stället för att jobba för att skapa saker, som vi sen köper med vår lön, för att sen kunna tjäna ännu mer, och köpa ännu mer saker, så kan vi sluta jobba så mycket för att skaffa alla häftiga prylar och istället leva på ett enklare vis. Riktigt hur, vet jag inte.




Jag tror också att Sverige inte just nu har en ljus framtid, jag tror att framtiden kommer att bli bra, men jag tror att det kommer bli riktigt överjävligt innan det blir bra, och att vi kommer att ha svåra motgångar att gå igenom.
2014-05-29, 11:45
  #861
Medlem
KjellSorterings avatar
Att hela världen måste bli en gemensam stat för att rädda mänskligheten från dess annars oundvikliga undergång. Denna får folk att sätta kaffet i halsen om man drar i lunchrummet. Men jag bryr mig om min arts fortlevnad allt annat är sekundärt i sammanhanget.
2014-05-30, 20:02
  #862
Medlem
Paradocss avatar
En hel del....

att 95% av alla Romer ger resten ett dåligt rykte.
att det bevisligen finns stora genomsnittliga skillnader mellan olika folkgrupper/raser vad gäller G-faktor/IQ/förmåga till abstrakt tänkande.
att de Italienska fascisterna (innan Salo-republiken) avrättade en bråkdel av vad kommunismen gjort genom åren
Jag undviker följande skämt när jag är bland tyskar eller nynazzar:
-varför hade Napoleon en röd skjorta i fält?
-nä, vet inte..
-skulle han bli sårad skulle inte hans trupper få se att han blödde.
-vet du varför Adolf hade bruna byxor....
2014-05-31, 09:41
  #863
Medlem
  1. Det finns ingen anledning att uppföra sig schyst om man saknar empati och kan komma undan med att vara ett arsel (i enskilda fall). En psykopat som våldtar och mördar, njuter av det och kan vara säker på att inte åka dit (rent hypotetiskt då) agerar rationellt.
  2. Rättvisa är ett meningslöst koncept. Alla handlingar bestäms av anlag och uppväxtförhållanden, och de har man ingen kontroll över. Förmågan att kontrollera de mörkare sidorna hos sig själv är förutbestämd den med. Alla former av straff som inte har som enda syfte att skydda andra människor är grundade i sadistisk skadeglädje.


Är varken psykopat eller sadist, men ovanstående är det enda som känns logiskt konsekvent.
2014-05-31, 12:21
  #864
Medlem
-Vårat svenska skolsystem är förjävligt och vi borde införa "normal" skola istället för gymnasiet. Alltså att det blir som 3 extra års vanligt högstadie fast med lite valbara kurser och så. Att tvinga stackars 15 åringar att välja yrke utan nån erfarenhet vid så ung ålder är fan otroligt. Varför tror ni samhällsklasserna svämmar över av elever och yrkesprogrammen har typ 10 pers i varje klass? Jo självklart är det för att de flesta 15 åringar inte har en jävla aning om vad de vill bli! Vill man senare lära sig hur man snickrar ihop en byrå eller hur man färgar någons hår rosa så kan man gå en kurs efter studenten. Ändras inte skolsystemet tills jag själv får barn så tänker jag fan flytta ifrån detta landet så mina barn får en riktig utbildning...

-Skoluniform är bra och får ungar att känna gemenskap och minskar i viss grad mobbning.

-Vi borde bygga mer bostäder i sverige. Det finns sjukt mycket mark så varför inte använda den till nytta? Behöver vi verkligen 5 mil skog runt varje stad? Ingen jävel vill vara bonde nuförtiden ändå. Vill man bo mitt ute i skogen kan man flytta till djupaste norrland.

-Minska invandringen. Vi kan inte ens ta hand om vårt egna folk just nu så vi är uppenbarligen inte kapabla att ta hand om tusentals nya flyktingar varje år. Jag säger inte för alltid, för klart som fan det är synd om flyktingarna. Men just NU kan vi inte ta hand om dem.

-Cigaretter borde förbjudas så småningom.

-Och värst av allt...jag kanske blir brutalt mördad för det här men...

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback