Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-26, 18:42
  #1
Medlem
Shawn92s avatar
YO!

Nu tvivlar jag på att detta är rätt tråd - om så är fallet uppskattas det ifall någon ansvarig flyttar den under rätt kategori!

Hursomhelst, har lekt med den här tanken ett par dagar - går det att hacka sig in på ex. matautomater som man kan betala med hjälp av sms så att man får en "oändlig" stor summa att pröjsa saker ur automaten för? Jag syftar då på automater där det går att betala både kontant och med sms!

Uppskattas ifall någon duktig inom detta område kunde besvara denna fråga!

Tack på förhand!

Shawn
Citera
2011-09-26, 18:47
  #2
Medlem
conter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawn92
YO!

Nu tvivlar jag på att detta är rätt tråd - om så är fallet uppskattas det ifall någon ansvarig flyttar den under rätt kategori!

Hursomhelst, har lekt med den här tanken ett par dagar - går det att hacka sig in på ex. matautomater som man kan betala med hjälp av sms så att man får en "oändlig" stor summa att pröjsa saker ur automaten för? Jag syftar då på automater där det går att betala både kontant och med sms!

Uppskattas ifall någon duktig inom detta område kunde besvara denna fråga!

Tack på förhand!

Shawn

Det går....
Citera
2011-09-26, 18:50
  #3
Medlem
Shawn92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conter1
Det går....

Well well - vet du hur man möjligtvis kan lyckas med detta Conter?
Citera
2011-09-26, 18:54
  #4
Medlem
conter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawn92
Well well - vet du hur man möjligtvis kan lyckas med detta Conter?

Jag vet dock inte hur.... Om alla som ville skulle få ta sig en rejäl till på källkoden så skulle det nog gå. Det finns inte något som system som inte har några brister.
Citera
2011-09-26, 18:55
  #5
Medlem
Shawn92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conter1
Jag vet dock inte hur.... Om alla som ville skulle få ta sig en rejäl till på käll koden så skulle det nog gå. Det finns inte något som system som inte har några brister.

Jo - det har du rätt i! ska fortsätta mitt sökande!
Citera
2011-09-26, 18:57
  #6
Medlem
conter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawn92
Jo - det har du rätt i! ska fortsätta mitt sökande!

Satsa på att försöka sno källkoden. Sedan letar du upp mycket kunniga dator personer och delar med dig av källkoden. Dom granskar den. Letar upp bugg == cash!
Citera
2011-09-26, 18:58
  #7
Medlem
För ett tag sen så "råkade" en av mina kompisar hitta den där pris sättaren på varor på Konsum, vi ändrade priset på Coca Cola till 5.90 och köpte ett flak
Citera
2011-09-26, 19:00
  #8
Avstängd
EmilyOsments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conter1
Jag vet dock inte hur.... Om alla som ville skulle få ta sig en rejäl till på källkoden så skulle det nog gå. Det finns inte något som system som inte har några brister.

Stämmer faktiskt inte. Gäller dock att du definierar "brister" så som utnyttja sårbarhet, krascha applikation eller utnyttja kodens kapacitet.

Exempel är Intels TXT som var sårbart för SMM-attacker men idag är det skyddat av chipsets och read &-write. Om ett program är så enkelt strukturerat så blir det svårare och möjligheterna försvinner.

Jaja, skulle bara säga det

TS: sök och du lär finna, det finns.
Citera
2011-09-26, 19:45
  #9
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har jobbat med varuautomater och kan säga er att utan att skruva isär maskinerna, med strömmen på, full insikt om det interna programvaran.

-Kommer ni ingen vart!
Citera
2011-09-26, 20:02
  #10
Medlem
jonte0nes avatar
Snillet spekulerar...

Hur reagerar gratis-sms-tjänsterna på t.ex. selecta maskiner. Surfa in från luren och klippa en red bull på morgonkvisten hade ju varit guld.
Citera
2011-09-26, 20:07
  #11
Medlem
Shawn92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag har jobbat med varuautomater och kan säga er att utan att skruva isär maskinerna, med strömmen på, full insikt om det interna programvaran.

-Kommer ni ingen vart!


Gäller detta även Automater som man kan betala med hjälp av sms?
Citera
2011-09-26, 20:33
  #12
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawn92
Gäller detta även Automater som man kan betala med hjälp av sms?
De kom efter min tid.
Men om ni lyckas så har Selecta örnkoll på försäljningen och stoppar möjligheten genast!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback