2011-09-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc2
Vad som är ännu märkligare är att inte dessa UFO:s visar sig dagtid någon gång. Jag menar, de värdesätter ju knappast sin anonymitet genom att lysa upp halva himlen varje gång de visar sig.

Eller så är det svårare att fejka videos i dagsljus...
Kanske för att vi sover på natten, men jag tycker det finns gott om dag ufon med.
Citera
2011-09-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc2
Vad som är ännu märkligare är att inte dessa UFO:s visar sig dagtid någon gång. Jag menar, de värdesätter ju knappast sin anonymitet genom att lysa upp halva himlen varje gång de visar sig.

Eller så är det svårare att fejka videos i dagsljus...

Inte för att jag tror det är några Aliens här, ser det som väldigt osannolikt, men man ska aldrig säga aldrig. Jag utesluter inte möjligheten och skulle gärna bli motbevisad fel.

Men om vi föreställer oss att Aliens är här och vill uppenbara sig för oss. Gör dom då det genom att i dagsljus rätt vad det är utan förvarning flyga ner över en stor stad så det absolut inte är någon tvekan om att Aliens är här så kommer panik utbrytas över hela världen, hela våran planet kommer riskera att hamna i panik.

Att då gå mjukt fram, skapa spekulationer och vänja våran tankar med att dom kan vara här så inte världen hamnar i total panik när dom väl visar sig känns faktiskt mer logiskt än att dom helt utan förvarning flyger in över en stad i dagsljus och säger Hej.
Citera
2011-09-26, 15:47
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Sluta kritisera oss. Kritisera filmerna.
Youtube. Inga uppgifter om vilken kamera som användes finns. Ingen orginalfilm finns.

/tråd
Citat:
Ursprungligen postat av SpinRox
UTOMJORDINGAR FINNS! Chansen att de är så pass före oss i teknologin och att de hittar vår planet är väldigt troligt då det faktiskt finns så mycket liv runt om i universum!
"Om intelligent liv ute i galaxen nu är så vanligt förekommande, varför är de inte här?"

- Enrico Fermi (fritt citerad)
Senast redigerad av Herr Lindholm 2011-09-26 kl. 15:51.
Citera
2011-09-26, 15:57
Medlem
Byfnaskets avatar
Man ser ganska tydligt att ljusen uppträder uppe på ett berg. Ställ upp kontrasten så ser man konturen.
Citera
2011-09-26, 16:00
Medlem
SpinRoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

/tråd
"Om intelligent liv ute i galaxen nu är så vanligt förekommande, varför är de inte här?"

- Enrico Fermi (fritt citerad)

Jag har ingen aning om det finns liv i galaxen men i hela universum så självklart finns det liv!
Citera
2011-09-26, 16:06
Medlem
Ree81s avatar
Det är (militära?) plan som håller på med lite formationsflygning. Har sett liknande videor tidigare år.
Citera
2011-09-26, 16:07
Medlem
doc2s avatar
Citat:
Finns ju väldigt många videor med UFOn i dagsljus också. Sök bara lite på YouTube! Dessutom om du skulle åka till en främmande planet som du inte har en aning om hur befolkningen och teknologin där är, i ett rymdskepp skulle du helst åka på natten eller på dagen?

Om dessa 'aliens' nu klarat att färdas miljontals mil för att besöka oss då kan man ju utgå från att de är långt före oss i teknologin - alltså borde de ju kunna kamouflera sig på natten om de nu inte vill visa sig. Eller? Varför röja sin position genom dessa otroliga ljussken?

Ge mig en enda video i bra kvalité, det vill säga HD eller liknande som klart och tydligt visar något som skulle kunna vara en farkost från en annan planet. Givetvis skall denna video vara i dagsljus då.

Jag repeterar igen; inga skakiga mobilkamera-filmer, tack.
Citera
2011-09-26, 16:09
Medlem
JointOfStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfrikaRonny
Tycker att det ser ut som att ljusen befinner sig på ett berg.

Citat:
Ursprungligen postat av Byfnasket
Man ser ganska tydligt att ljusen uppträder uppe på ett berg. Ställ upp kontrasten så ser man konturen.

Tyckte jag med men kollade ni på hela klippet? Mot slutet när dom delar sig till tre formationer och flyger en bra bit ifrån varandra.
Citera
2011-09-26, 16:16
Medlem
Random-Walks avatar
Hur kommer det sig att alla ufo/spöke/whatever-filmer är filmade med en jävla banan? Om dessa "fenomen" nu är så vanliga borde någon ha filmat dem med skärpa i hög upplösning...
Man kan för fan filma i 1080p med en jävla mobiltelefon nowadays.
Citera
2011-09-26, 16:20
Medlem
cephs avatar
Originalklippet laddades upp den 18:e December 2009 och filmades enligt upphovsmannen den 16:e December det året:

http://www.youtube.com/watch?v=eU3kkxP_1uw

Här December 2010:
http://www.youtube.com/watch?v=nk2c_2Zl99c

Men det finns mer... Här är dylik grej filmad den 16:e December 2004:
http://www.youtube.com/watch?v=RBesUqBG05Y

Man ser hur planen kommer in och sedan lägger sig i formation med färdriktning nästan rakt mot kameran, vilket gör att strålkastarna deras ser ut att "ploppa upp" från ingenstans när de vänder mot kameran. Får dem även att se ganska stillastående ut, men det är alltså en illusion.

Mot slutet av det klippet ser man dem i formation på låg höjd, över stan. Här är en närmare titt på den formationen:
http://www.youtube.com/watch?v=HH4yzudcCJk

...Och det är alltså det chilenska flygvapnet som kör igång årliga formationsflygningar i December med helikoptrar, skolflygplan osv.

Citat:
Bland kommentarerna så säger folk även att chile råkade ut för ett stort strömavbrott i samband med att föremålen sågs.

Ja, Chile råkade ut för ett stort strömavbrott häromdagen. Men dessa klipp är flera år gamla.

EDIT: Småfix.
Senast redigerad av ceph 2011-09-26 kl. 16:51.
Citera
2011-09-26, 16:23
Medlem
doc2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Ja, Chile råkade ut för ett stort strömavbrott häromdagen. Men dessa klipp är flera år gamla.

Ta det lugnt nu, 'ceph'. Det är en hädelse att ifrågasätta foliehattarnas logik.
Citera
2011-09-26, 16:26
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Jag har ingen aning om det finns liv i galaxen men i hela universum så självklart finns det liv!
Bara det att mellan "liv" och "rymdfarande civilisation" är det väldigt många steg som alla måste uppfyllas.
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Nu är du krononormativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in