Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-26, 01:29
  #1
Medlem
Pelikan17s avatar
Vilken eller vilka F1-förare och vilket F1-stall är era favoriter och varför är dom det? Självklart kan ni säga gamla förare/stall!

Favoriterna är iaf; Kubica och Kobayashi därför att jag älskar deras körstil. Kobayashi tycker jag är som en kamikazepilot, helt jävla galen. Couldhard är också en gammal favorit som jag alltid kommer att gilla!

Favoritstall: Toyota (som inte kör längre..) och Team Lotus. Varför jag gillar Lotus är för att stallet är ett klassiskt stall, som bl.a ronnie peterson körde för. Bilen är också oerhört snygg, Jarno Trulli (Tidigare Toyota) och Kovalainen är duktiga förare i stallet.

Har alltid gillat underdog stallen, kommer dock bli jävligt roligt när Kubica kommer tillbaka från skadan, så jag kanske kan få se någon jag verkligen gillar vinna ett race!

tl;dr

Favorit stall/förare

Fuck Hamilton.
Citera
2011-09-26, 02:02
  #2
Medlem
Menar du Team Lotus Renault eller Lotus Renault (det är de officiella namnen)?, inget av dem har dock något med det ursprungliga Team Lotus att göra. Kubica är annars min favoritförare, synd bara att han aldrig fått köra för ett toppstall. De trevligaste förarna verkar ju annars vara Mark Webber och Jenson Button. Psykopaten Hamilton och Übertysken Vettel hade jag gärna varit utan.
Citera
2011-09-26, 02:14
  #3
Medlem
Pelikan17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erex
Menar du Team Lotus Renault eller Lotus Renault (det är de officiella namnen)?



Skrev Team Lotus, och menar Team Lotus.

För övrigt , det du skriver håller jag med dig om. Vore skitkul att få se Kubica i en Ferrari och köra tillsammans med Alonso. Har hört att dom ska vara bra kompisar och dessutom tvekar jag på om Massa kommer stanna kvar i Ferrari efter denna säsongen.
Citera
2011-09-26, 03:00
  #4
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikan17
Skrev Team Lotus, och menar Team Lotus.

För övrigt , det du skriver håller jag med dig om. Vore skitkul att få se Kubica i en Ferrari och köra tillsammans med Alonso. Har hört att dom ska vara bra kompisar och dessutom tvekar jag på om Massa kommer stanna kvar i Ferrari efter denna säsongen.


Det går väl snack om att Hamilton ska kanske börja köra för Ferrari? Rykten rykten rykten
Citera
2011-09-26, 03:14
  #5
Medlem
Kubica utan tvekan.

Varför?
Killen smäller in i väggen i Kanada 2007, året efter vinner han där.

Stall?
Har tyvärr inget favorit stall.
Citera
2011-09-27, 01:04
  #6
Medlem
Pelikan17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Det går väl snack om att Hamilton ska kanske börja köra för Ferrari? Rykten rykten rykten

Så sant så. Menar bara att det vore kul att få se Kubica, som inte fått sitta i ett superstall, köra en riktigt bra bil.
Citera
2012-09-23, 22:21
  #7
Medlem
scarfaceswes avatar
Har väl inget direkt favoritstall.

Jag håller på Kimi Raikkonen och följer honom dit han går.
Citera
2012-10-02, 22:56
  #8
Medlem
Ozmeisters avatar
Kan väl berätta även om de flesta här redan vet.

Favoritstall: Ferrari, sedan jag började kolla 1998(var 8 år då)
Favoritförare: Kovalainen, sen han blev en "lirare" i Caterham. Riktigt skön personlighet!

I min värld håller man på ett stall på samma sätt som man håller på ett fotbollslag. Jag ser ingenjörerna och mekanikerna som backlinjen, föraren är stjärnanfallaren som petar in bollen.
Jag avskydde Alonso när han körde för Renault, nu älskar jag honom, just för att han kör för mitt stall.
Finns just nu ett undantag, Maldonado, kommer den jäveln till Ferrari är det slut!
Citera
2012-10-02, 23:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Kan väl berätta även om de flesta här redan vet.

Favoritstall: Ferrari, sedan jag började kolla 1998(var 8 år då)
Favoritförare: Kovalainen, sen han blev en "lirare" i Caterham. Riktigt skön personlighet!

I min värld håller man på ett stall på samma sätt som man håller på ett fotbollslag. Jag ser ingenjörerna och mekanikerna som backlinjen, föraren är stjärnanfallaren som petar in bollen.
Jag avskydde Alonso när han körde för Renault, nu älskar jag honom, just för att han kör för mitt stall.
Finns just nu ett undantag, Maldonado, kommer den jäveln till Ferrari är det slut!


Haha! Jag är samma för Schumi, hatade honom under Ferrari och vs Hakkinen tiden ( Älskade Hakkinen ) men nu under Merc eran är Schumi mycket öppnare och ödmjukare, inte alls lika arrogant!
Citera
2012-10-03, 02:11
  #10
Medlem
Mich13s avatar
Började följa F1 1997, då jag var fem år gammal.

Favoritstall 1: Ferrari - 1997 slogs Schumacher, min favorit, mot en bättre bil - Williams och Jacques Villeneuve som också vann VM. Tyckte synd om Schumacher när han förlorade titeln.

Favoritstall 2: Williams - Som sagt, 97 var min första säsong och älskade Rothmans-designen på Williams-bilarna. Fick en modell av föräldrarna också.

Favoritförare: Ferrari-förarna såklart, men Schumacher är alltid nummer 1. Hoppas alltid lite extra på Räikkönen och Maldonado, faktiskt. Gillar sydamerikanska förare, temprament och 300 km/h är en skön kombo.
Citera
2012-10-03, 08:56
  #11
Medlem
Deviance88s avatar
Favorit F1 förare är Adrian Sutil som tyvärr för tillfället inte har något team ( denna säsong ) hoppas han kommer tillbaka till nästa.

Annars är Massa en utav mina favoriter ( som nog tyvärr kommer få lämna )
Citera
2012-10-03, 11:11
  #12
Medlem
Favoritstall: Ferrari
Favoritförare: Massa, Alonso, Kubica och Räikkönen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback