Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-25, 23:47
  #1
Medlem
Aeikzs avatar
Tjenare! Är ganska hypokondrisk av mig pga min hälsoångest jag åkte på sen ett år tillbaks eller så. Började med en vanlig panikattack vilket utvecklade sig senare till att jag blev rädd för varje fysiska symptom.

Nu på senare tid har jag haft problem med magen(tror jag?)

Rapat en hel jävla del, känns oftast som att jag vill rapa mer än vad jag kan. Rapar stora mängder.

Nu senaste 4 dagarna har min avföring varit ganska smal, inte riktigt som en penna men som typ en vanlig tumme, lite större.. I samband med detta fick jag även en sträckning av någon anledning, vid vänstra skinkan typ, gör ont att röra vänstra benet i vissa ställningar, kan inte stå helt rakt utan att det gör ont.
Sket i fredags 4 jävla gånger, jag som annars skiter oftast varannan dag/1-2 gånger per dag. Motionerar inget alls nästan för tillfället för jag har en jobbig period. Kan må illa ibland och få hjärtklappningar/hård puls, oftast efter lite mer ansträngning och efter måltider. Fick mitt värsta jävla dubbelslag här om dagen som slog volt i bröstet, kändes som en jävla luftbubbla i bröstkorgen efteråt, varit ganska stressad på senaste.

Märkt att det kommer väldigt mycket gaser i samband med att jag skiter.

Någon som har en aning alls om vad jag kan ha? Själv tror jag cancer självklart!

Akut tid eller vänta tills den 13:e då jag har tid hos min husläkare?

MVH Aeikz!

Tack på förhand!
Citera
2011-09-25, 23:57
  #2
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Tjenare! Är ganska hypokondrisk av mig pga min hälsoångest jag åkte på sen ett år tillbaks eller så. Började med en vanlig panikattack vilket utvecklade sig senare till att jag blev rädd för varje fysiska symptom.

Nu på senare tid har jag haft problem med magen(tror jag?)

Rapat en hel jävla del, känns oftast som att jag vill rapa mer än vad jag kan. Rapar stora mängder.

Nu senaste 4 dagarna har min avföring varit ganska smal, inte riktigt som en penna men som typ en vanlig tumme, lite större.. I samband med detta fick jag även en sträckning av någon anledning, vid vänstra skinkan typ, gör ont att röra vänstra benet i vissa ställningar, kan inte stå helt rakt utan att det gör ont.
Sket i fredags 4 jävla gånger, jag som annars skiter oftast varannan dag/1-2 gånger per dag. Motionerar inget alls nästan för tillfället för jag har en jobbig period. Kan må illa ibland och få hjärtklappningar/hård puls, oftast efter lite mer ansträngning och efter måltider. Fick mitt värsta jävla dubbelslag här om dagen som slog volt i bröstet, kändes som en jävla luftbubbla i bröstkorgen efteråt, varit ganska stressad på senaste.

Märkt att det kommer väldigt mycket gaser i samband med att jag skiter.

Någon som har en aning alls om vad jag kan ha? Själv tror jag cancer självklart!

Akut tid eller vänta tills den 13:e då jag har tid hos min husläkare?

MVH Aeikz!

Tack på förhand!


Jag tror inte du behöver oroa dig för cancer direkt!
Har du blod i avföringen?
Kan ju vara IBS, det är rätt vanligt i dagens sämhälle tydligen.
Jag tror du kan ta det lungt och vänta tills du kommer till din husläkare och ta det med honom/henne
Citera
2011-09-26, 00:09
  #3
Medlem
Cleptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Tjenare! Är ganska hypokondrisk av mig pga min hälsoångest jag åkte på sen ett år tillbaks eller så. Började med en vanlig panikattack vilket utvecklade sig senare till att jag blev rädd för varje fysiska symptom.

Nu på senare tid har jag haft problem med magen(tror jag?)

Rapat en hel jävla del, känns oftast som att jag vill rapa mer än vad jag kan. Rapar stora mängder.

Nu senaste 4 dagarna har min avföring varit ganska smal, inte riktigt som en penna men som typ en vanlig tumme, lite större.. I samband med detta fick jag även en sträckning av någon anledning, vid vänstra skinkan typ, gör ont att röra vänstra benet i vissa ställningar, kan inte stå helt rakt utan att det gör ont.
Sket i fredags 4 jävla gånger, jag som annars skiter oftast varannan dag/1-2 gånger per dag. Motionerar inget alls nästan för tillfället för jag har en jobbig period. Kan må illa ibland och få hjärtklappningar/hård puls, oftast efter lite mer ansträngning och efter måltider. Fick mitt värsta jävla dubbelslag här om dagen som slog volt i bröstet, kändes som en jävla luftbubbla i bröstkorgen efteråt, varit ganska stressad på senaste.

Märkt att det kommer väldigt mycket gaser i samband med att jag skiter.

Någon som har en aning alls om vad jag kan ha? Själv tror jag cancer självklart!

Akut tid eller vänta tills den 13:e då jag har tid hos min husläkare?

MVH Aeikz!

Tack på förhand!

Hoppas det inte är en fredag

Vänta till den trettonde.
Citera
2011-09-26, 01:00
  #4
Medlem
Aeikzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo
Ja det här låter ju sjukt löjligt i mina ögon

Fan ta en öl eller något och lugna ner dig... ibland fiser man mer än vanligt, ibland är korvarna smalare än vanligt, ibland är de för stora.. och då kanske du måste föda ut dem!

Ett annat tips i vardagen kan vara att röka cannabis, det lugnar ner en orolig själ en hel del.

Haha, tro mig! Detta var min lösning i 2 år.. Sen fick jag panikattacken under cannabisrus(rökte precis efter jag sprungit)... Tror du inte hjärtat slog i 250 och jag nojjade eller? Hade festat i 2 veckor utan någon som helst föda nästan, med lustgas, alkohol och potent röka.. Mår illa när jag röker nu för tiden dessvärre.. Tog bort min livsångest/depp ett tag, men det börjar ljusna för mig, förutom alla fysiska symptom och äckligt jag mår hela tiden...

Tack för tips dock, mår ofta illa med hård puls och skit, måste jämt vila, säkert för att jag känner efter!

Citat:
Ursprungligen postat av Phal-o-Fuch
Jag tror inte du behöver oroa dig för cancer direkt!
Har du blod i avföringen?
Kan ju vara IBS, det är rätt vanligt i dagens sämhälle tydligen.
Jag tror du kan ta det lungt och vänta tills du kommer till din husläkare och ta det med honom/henne

Nä, men har typ ett sår som spricker upp i röven ibland, för jag torkar verkligen noga. Händer att får sår kanske 1 gång per månad max. Värre förr. Inget blod i själva avföringen, såvitt jag kan se. Såret visar kanske blodmängden när man spräcker en finne, som MEST! väldigt lite dvs, bara en prick på pappret.

Tack för svar! Tror att det är IBS också, varit gasig människa förr också! Åt dock som ett djur då, bara blivit värre med stressen/ångesten nu
Citera
2011-09-26, 06:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo
Ett annat tips i vardagen kan vara att röka cannabis, det lugnar ner en orolig själ en hel del.

Stämmer inte alls för alla. Det är något som kan fungera för endel men för andra är det helt tvärt om, det kan föda nya problem och förvärra ångesten man redan har.
Jag vet att endel tror så men det stämmer som sagt inte alltid.

För all del TS prova men var beredd på att det kan bli mycket värre så att du inte börja noja för andra saker när du är grann.
Citera
2011-09-26, 11:37
  #6
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Haha, tro mig! Detta var min lösning i 2 år.. Sen fick jag panikattacken under cannabisrus(rökte precis efter jag sprungit)... Tror du inte hjärtat slog i 250 och jag nojjade eller? Hade festat i 2 veckor utan någon som helst föda nästan, med lustgas, alkohol och potent röka.. Mår illa när jag röker nu för tiden dessvärre.. Tog bort min livsångest/depp ett tag, men det börjar ljusna för mig, förutom alla fysiska symptom och äckligt jag mår hela tiden...

Tack för tips dock, mår ofta illa med hård puls och skit, måste jämt vila, säkert för att jag känner efter!



Nä, men har typ ett sår som spricker upp i röven ibland, för jag torkar verkligen noga. Händer att får sår kanske 1 gång per månad max. Värre förr. Inget blod i själva avföringen, såvitt jag kan se. Såret visar kanske blodmängden när man spräcker en finne, som MEST! väldigt lite dvs, bara en prick på pappret.

Tack för svar! Tror att det är IBS också, varit gasig människa förr också! Åt dock som ett djur då, bara blivit värre med stressen/ångesten nu


Ja men sånt blod är ingen fara som sagt... vänta du tills din tid hos farbror dokter och sluta oroa dig, är rätt säker på att det inte är något farligt eller livshotande
Citera
2011-09-26, 15:49
  #7
Medlem
Nästan säker på att det är IBS. Men detta verkar vara en mild variant. Det där är inget att gråta över, kom tillbaks när du funderat på att skjuta dig pga dödsångest i flera dagar i sträck! Så ta det bara lugnt .
Citera
2011-09-26, 16:27
  #8
Medlem
Aeikzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtensfarfar
Nästan säker på att det är IBS. Men detta verkar vara en mild variant. Det där är inget att gråta över, kom tillbaks när du funderat på att skjuta dig pga dödsångest i flera dagar i sträck! Så ta det bara lugnt .

Jag uteslöt bara min dagliga dödsångest, mår verkligen piss, ibland mer, ibland mindre. Idag t.ex. kunde jag inte ens gå för att hjärtat bultade så jävla hårt, högre puls en vanligt.. Låg i sängen med 100 puls efter frukost och mådde verkligen PISS.

Tror att jag har IBS, ja, dessvärre

Symptomen blir då:

Svettas enormt om fötterna, känner mig utmattad, kroppen lite slöare, illamående, hårda hjärtslag, en aning högre puls. Blir även lite kall och fötter och fingrar. När det börjar gå över så känner jag verkligen hur det smärtar lite smått, som en tryckande vass känsla i tarmarna.. Sen mår jag bättre.

Detta kan hålla i mellan 5-10min mot 1 timme eller längre. Oftast värst efter frukost.

Idag åt jag yoghurt, fiberrikt bröd med ost, kalkon och tomat.

Mår lite bättre nu efter jag tagit Omeprazol Ratio~
Citera
2011-10-03, 02:39
  #9
Medlem
Husskuluss avatar
Jag har exakt samma problem och jag har vart på många läkarbesök men dom har sagt att allt är bra med mig så jag antar att de inte är farligt. Det är nog bara att vänja sig att vissa dagar kan vara mycket sämre än andra och försöka leva med det.
__________________
Senast redigerad av Husskulus 2011-10-03 kl. 02:45.
Citera
2017-12-12, 20:53
  #10
Medlem
1procentares avatar
Hitta du problemet ts? Har exakt liknande problem. Bara att jag har svårt att trycka ut bajset också.


Helt utmattad, ingen ork, små smala bajskorvar, kommer lite åt gången. Svårt att trycka ut. Haft kliande känsla i analöppningen och sår pga allt torkande osv.

Kletigt/slemmigt bajs oftast. Som fastnar på väggarna.


Även svårt att urinera, får pressa ut det också och svårt att ta i. Har svag urinstråle.
Citera
2018-08-25, 11:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
Hitta du problemet ts? Har exakt liknande problem. Bara att jag har svårt att trycka ut bajset också.


Helt utmattad, ingen ork, små smala bajskorvar, kommer lite åt gången. Svårt att trycka ut. Haft kliande känsla i analöppningen och sår pga allt torkande osv.

Kletigt/slemmigt bajs oftast. Som fastnar på väggarna.


Även svårt att urinera, får pressa ut det också och svårt att ta i. Har svag urinstråle.


Jag håller med någon som vet??
Citera
2018-09-05, 20:58
  #12
Medlem
1procentares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxed
Jag håller med någon som vet??
¨
Har du liknande problem? Vad brukar du äta för kost? Tar du några piller etc?

Så kanske vi kan hitta en gemensam nämnare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback