Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2002-10-30, 21:30
  #1
Medlem
vet nån nåt ställe där man kan ladda ner anarkistens hemkokbok på svenska ??om det inte finns ska jag nog köpa den men internet e billigare..tack på förhand
2002-10-31, 15:08
  #2
Medlem
Den finns inlagd på gamla flashback... fanns inlagd i alla fall.....
Annars e det bara att söka på t.ex. evreka... funkade för mig...
2002-10-31, 21:03
  #3
Medlem
rök som framkallar kraftig host m.m
ta en burk full den med följande: 6/10 svartkrut, 2/10 saltpeter, 1/10 svalel från t.ex. tändstickor avlägsna träet, 1/10 salt lägg sedan i lika mycket starka kryddor t.ex. curry, kanel, starka peppar sorter som en 30del av alltsammans......
saltpetern och krutet i säg ger ifrån sig en kraftig rök men kryddorna gör den mer oinandningsbar.............. host, host 8O :x :cry:

stubin rekommenderas p.g.a. att röken kommer snabbt... :twisted:


:!: kommihåg att en vuxen måste närvara när du tänder en tändsticka...
det e farligt att leka med eld lek med rök i stället........


:!: Aringatogozaimashita :!:
2002-11-04, 13:40
  #4
Medlem
Bitmasters avatar
....

det som sitter på en tändsticka är INTE svavel, det är KALIUMKLORAT + LIM



[size=7]amatör...[/size]
2002-11-04, 13:41
  #5
Medlem
Bitmasters avatar
...

BTW, om man blandar klorat (kaliumklorat eller nån annan klorat) med socker, så får man en stötkänslig blandning.
2003-08-01, 23:01
  #6
Banned
Strixzs avatar
köp salpeter i en afför och blanda med socker össer du ner med kryddor. det borde gå
2003-08-02, 12:10
  #7
Medlem
Fattar du inte att DC finns. så stanna i din okunskap :!:
2003-08-02, 15:49
  #8
Medlem
phreakdentas avatar
Evreka är nedlagd.
2003-08-04, 18:14
  #9
Medlem
Bitmasters avatar
Re: ...

Citat:
Ursprungligen postat av Ralfon
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
BTW, om man blandar klorat (kaliumklorat eller nån annan klorat) med socker, så får man en stötkänslig blandning.

Hm, det ska vi minsann undersöka närmare=) Inte för att jag betvivlar det du skriver, du verkar ju vara väl så bevandrad inom kemin som vad jag är=)

åtminstone tror jag det, eftersom det i en kemibok jag hittade i en container stod:

Citat:
VARNING!
Blanda ej kloratföreningar med t ex socker eller kol, då resultatet blir en extremt stötkänslig blandning.

eller nåt.
2003-08-05, 11:54
  #10
Medlem
blanda INTE svavel och klorater det blir extremt stötkänsligt har jag för mig.. klorater och socker vet jag ingeting om men jag tänker inte pröva
2003-08-05, 15:08
  #11
Banned
nuxvomicas avatar
http://swi.1av10.nu Om ni besvärar er med att söka lite på egen hand och läser mer än inledningstexten här så slipper ni leta och jag slipper få hjärnblödning av att lägga ut länken sjutttiotolv ggr.
2003-08-11, 15:32
  #12
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
http://swi.1av10.nu Om ni besvärar er med att söka lite på egen hand och läser mer än inledningstexten här så slipper ni leta och jag slipper få hjärnblödning av att lägga ut länken sjutttiotolv ggr.

har läst den minst lika många gånger som du sagt länken, men jag vill höra det härifrån, att nån har testat det, att det faktiskt fungerar, eller om nån har erfarenhet i form av hur man gjorde, hur man kan göra det bättre osv. sånt får man inte av en textsamling.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback