Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-10, 16:46
  #241
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Lite småsugen på att pröva Torchlight. Ej spelat ettan men funkar la bra att hoppa rätt in i uppföljaren? Rätt många år sedan folk senast skrev i denna tråd. Bra spel?


Helt ok spel faktiskt. Lirade igenom både första och andra spelet och inget köp jag klagat över.
Citera
2019-03-10, 16:55
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Helt ok spel faktiskt. Lirade igenom både första och andra spelet och inget köp jag klagat över.

Tackar, härligt. Är det värt att börja med ettan, eller innehåller tvåan allt som ettan innehåller samt mer därtill?

Jag har spelat vansinnigt mycket D2 de senaste veckorna och är lite intresserad av att vidga vyerna. D3 har jag spelat igenom kampanjen, gillade det mycket, Grim Dawn spelade jag en del för några år sedan, men tyckte inte om klassystemet (att man kunde kombinera två klasser), PoE fastnade jag inte riktigt för. Titan's Quest har jag spelat också, trevligt spel. Känns som att det är Torchlight som återstår att pröva för anhängare av D2.
Citera
2019-03-10, 17:02
  #243
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Tackar, härligt. Är det värt att börja med ettan, eller innehåller tvåan allt som ettan innehåller samt mer därtill?

Jag har spelat vansinnigt mycket D2 de senaste veckorna och är lite intresserad av att vidga vyerna. D3 har jag spelat igenom kampanjen, gillade det mycket, Grim Dawn spelade jag en del för några år sedan, men tyckte inte om klassystemet (att man kunde kombinera två klasser), PoE fastnade jag inte riktigt för. Titan's Quest har jag spelat också, trevligt spel. Känns som att det är Torchlight som återstår att pröva för anhängare av D2.


Hmmm, jag gillade 1:an mer än 2:an, men tvåan var inget dåligt spel.

Är inte säker på om du måste lira ettan först, tror det kan ha varit jag som inte gillade vissa ändringar (som i grund och botten kan ha varit bra, men det var inte som i ettan.. Du vet hur det är med uppföljare )

Tror du kan hoppa rakt i tvåan utan problem.
Citera
2019-03-13, 10:27
  #244
Medlem
Jag började lira Torchlight 2 utan någon som helst anknytning till ARPG/hack&slash-spel. Det var riktigt roligt och hade trevlig grafik. Spelet brukar ju också vara kraftigt rabatterat så man får mycket för pengarna imho.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback