2004-12-08, 23:54
Medlem
Vad betyder de olika bolagsformerna på utlandska/off shore bolag? Vilka finns det?
Incorporation.
Corporation.
Limited.
..fler?
Vad har dom för juridiska behörigheter/skyldigheter? Vad ska jag välja?
Citera
2004-12-22, 15:20
Medlem
Nähä, ingen som kunde svara på det. Jag får söka vidare...
God Hjul på er iaf.!
Citera
2004-12-22, 15:48
Medlem
Säkre Sammys avatar
Limited har jag för mig är aktiebolag... men kan nite gå i graven på det...
Citera
2004-12-22, 15:58
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
Vad betyder de olika bolagsformerna på utlandska/off shore bolag? Vilka finns det?
Incorporation.
Corporation.
Limited.
..fler?
Vad har dom för juridiska behörigheter/skyldigheter? Vad ska jag välja?
Engelskt uppslagsord: corporation
(a company whose capital stock is divided into shares)
Svensk översättning: samfund, korporation, kår, bolag (substantiv), bolag grundat på aktier

Engelskt uppslagsord: limited company
Svensk översättning: aktiebolag [med begränsat ansvar] (substantiv)

Vet inte om det gav så mycket mer....?
Citera
2004-12-23, 03:31
Medlem
spazzies avatar
termen corporation är mer en amerikansk term...

ltd = limited... limited personal liabilities (private)andelarna finns inte på börsen.
plc = public limited company (används inte i USA) precis som det låter är det upp for grabs för allmänna personer.
incorporated (INC) = limited personal liabilities.. aktiebolag

och vad som är rätt för dig beror på vad du skall göra och i vilket land du skall registrera.
Citera
2004-12-25, 14:39
Medlem
Tack för svaren. Det hjälpte lite.
Citat:
Ursprungligen postat av spazzie
termen corporation är mer en amerikansk term...

ltd = limited... limited personal liabilities (private)andelarna finns inte på börsen.
plc = public limited company (används inte i USA) precis som det låter är det upp for grabs för allmänna personer.
incorporated (INC) = limited personal liabilities.. aktiebolag

och vad som är rätt för dig beror på vad du skall göra och i vilket land du skall registrera.
Spazzie: http://forum.flashback.info/scandina...7&page=3&pp=15
Jag håller på att förbereda ett pyramidspel....
Det ska vara ett nätverk av påhittade företag, banker, investmentbolag, kreditinstitut, mäklare osv... dessa 'är aktiva' i mitt pyramidspel som är en virtuell aktiebörs. På aktiebörsen finns en massa fejk-bolag vars värde stiger och stiger... inte exceptionellt mycket, men det är iaf en avkastning som är klart över det man kan förvänta sig. Detta ska locka folk att köpa fondandelar... när 'John' investerat sina 400$ och efter tre månader fått dom att växa sig till 600$ så plockar han ut dem för att se att allt är ok. Nu kommer 'John' att säga till sina vänner att det funkar. John kommer investera 5000$ och 10 av hans polare kommer investera 1000$ var för att 'se' om John talar sanning.... Sen rullar det på, vinster betalas ut tills jag anser att det är dags att sticka med miljåååånerna! Det gäller att inte bli för greedy bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in