2011-09-25, 19:16
Medlem
Hejsan, har panocod 500 mg paracetamol / 30 mg kodein hemma.

Undrar om jag kan slänga i mig ca 6-7 st utan att levern tar stryk av det? Inte tagit dom på över en vecka och gick på dom endast ~1-1.5 vecka.

Uppskattas med snabba svar!!

Mvh
Citera
2011-09-25, 19:28
Medlem
Ta den recommenderade dagliga dosen, finns absolut ingen anledning frångå det även om du missat flera dagar.
Citera
2011-09-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Ta den recommenderade dagliga dosen, finns absolut ingen anledning frångå det även om du missat flera dagar.

Min rekommenderade dagliga dos är 2*3 så då kan jag ta 6st samtidigt?
Citera
2011-09-25, 19:40
Medlem
Dollhouses avatar
Om du har en i övrigt frisk och välbehandlad lever så bör det inte vara några problem. Den rekommenderade dagliga maxdosen av Paracetamol är ju trots allt 4 gram (alltså 8 stycken Panocod). Förvisso är det inte tänkt att man ska ta hela dosen på en gång, men om det bara händer nåt enstaka tillfälle så kommer du inte drabbas av några bestående men.
Citera
2011-09-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dollhouse
Om du har en i övrigt frisk och välbehandlad lever så bör det inte vara några problem. Den rekommenderade dagliga maxdosen av Paracetamol är ju trots allt 4 gram (alltså 8 stycken Panocod). Förvisso är det inte tänkt att man ska ta hela dosen på en gång, men om det bara händer nåt enstaka tillfälle så kommer du inte drabbas av några bestående men.

Tack! Precis ett sådant svar jag ville ha

Inte druckit på länge heller å super inte alltför hårt så min lever bör vara i fint skick.

Tack än en gång
Citera
2011-09-25, 19:52
Medlem
Dolcontinas avatar
Håller med Dollhouse här...

Jag har knaprat väldigt mycket Citodon under många år och min lever lever bra idag =) Jag hade dock problem några ggr men då käkade jag väldigt mycket under väldigt långa perioder.

6-7 är normalt ingen dödsfara iaf. Man ska ju aldrig säga aldrig... om något... vill lägga till det bara för att, så det inte låter som att Citodon/Panocod är som sockerpiller för levern, för det är de ju inte.
Citera
2011-09-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Håller med Dollhouse här...

Jag har knaprat väldigt mycket Citodon under många år och min lever lever bra idag =) Jag hade dock problem några ggr men då käkade jag väldigt mycket under väldigt långa perioder.

6-7 är normalt ingen dödsfara iaf. Man ska ju aldrig säga aldrig... om något... vill lägga till det bara för att, så det inte låter som att Citodon/Panocod är som sockerpiller för levern, för det är de ju inte.

Slängde i mig 6st för ungefär 10 minuter sen, hade dom utskrivna mot post-op värkar och tänkte att dom jag hade kvar kan man väl ha lite roligt på iaf.

Tog tramadol i 2 veckor, därefter panocod i 1-1.5 vecka ungefär å detta var ca 1-2v sen, brukar generellt inte äta mkt paracetamol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in