Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-25, 16:43
  #1
Medlem
wandysilvas avatar
hallå, precis som rubriken lyder så är jag nyfiken på vad en vvs-konsult tjänar.

jag jobbar just nu som vvs-montör men känner att jag vill ta steget upp till nästa nivå, så mina planer är att om ca 1 år studera vidare till just vvs-konsult.

så mina kära flashback vänner, någon som sitter inne med info angående dessa löner?
Citera
2011-12-09, 12:15
  #2
Medlem
Brordinmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wandysilva
hallå, precis som rubriken lyder så är jag nyfiken på vad en vvs-konsult tjänar.

jag jobbar just nu som vvs-montör men känner att jag vill ta steget upp till nästa nivå, så mina planer är att om ca 1 år studera vidare till just vvs-konsult.

så mina kära flashback vänner, någon som sitter inne med info angående dessa löner?

Du kanske redan fått svar på frågan men jag provar ändå.

Om du ska ta steget måste du första åren vara inställd på att det är själva arbetet som är det positiva. Arbetsmiljö, belastning och möjlighet till utveckling är förstås mycket större.

Ingångslönen för en högskoleutbildad VVS-are på de större företagen är tyvärr ofta inte bättre än 21-23 Tkr.
Mindre företag är ofta villiga att betala mer men vill ofta inte ha någon som är helt grön.

Sen har du förstås ett STORT plus i att du har praktisk erfarenhet, vilket är väldigt efterfrågat.

Har själv jobbat tidigare som montör och fick hoppa ner en bit i lön i början trots en ganska bra ingångslön.

Det finns en väldigt bra KY utbildning tror jag här i Gbg nu iallafall som jag vet några som går på. (Bättre än chalmers om man vill ha användning för det man läser).

Kolla på lönestatistik.se (tror jag adressen är) för mer info om lönenivåer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback