2011-09-25, 11:00
Medlem
Hej

Letar efter en vanlig familje kombi som man kan ha ett eller två extra-säten i där bak. Vet att Volvo hade det tidigare, men inte längre så vitt jag vet!

Alltså ett säte man kan vika ner i golvet!

Vet ni någon modell som har det? Typ V70, 9-5, Mondeo, Passat eller liknande!

Tack!

/Johan
Citera
2011-09-25, 11:07
Medlem
Far min hade en Mercedes E-klass med två extra säten i bak. årsmodell runt 00 har jag för mig.
Citera
2011-09-25, 11:16
Medlem
finns nog inte så många, men Peugeot 505 hade 8 säten: http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_505
Citera
2011-09-25, 11:19
Medlem
Grannen har en V70 från 02 som har extrasätet (och är godkänt med det).
Citera
2011-09-25, 12:22
Bannlyst
Hoppas verkligen inte att du tänker placera barnen i dessa säten, i så fall tänk om
Citera
2011-09-25, 19:34
Medlem
comperios avatar
peugeot 308 finns att få som sjusitsig, det är däremot inte så att stolarna där bak går att fälla ner i golvet fast dom går att fälla ihop alternativt plocka ut.

Citat:
Ursprungligen postat av redig009
Hoppas verkligen inte att du tänker placera barnen i dessa säten, i så fall tänk om

Du får nog berätta vad det är du tänker på. Är det att det kan vara lite farligare att sitta i bagaget på grund av deformationszoner? (jag gissar villt )
Citera
2011-09-25, 19:42
Medlem
Naikons avatar
Tror det är vanligast på Volvo och Mercedes-kombi. Tror att Volvo har haft det i sina V70:s ända fram tills V70 II kom 2008.
Citera
2011-09-25, 19:54
Medlem
MrColts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comperio
peugeot 308 finns att få som sjusitsig, det är däremot inte så att stolarna där bak går att fälla ner i golvet fast dom går att fälla ihop alternativt plocka ut.

Du får nog berätta vad det är du tänker på. Är det att det kan vara lite farligare att sitta i bagaget på grund av deformationszoner? (jag gissar villt )

Helt korrekt, säkerhetsutvecklarna på Volvo var inte helt nöjda med att denna extrautrustning erbjöds,men var tvungna att vika sig pga denna utrustning efterfrågades av en stor del droskägare inom taxi.
Citera
2011-09-26, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av comperio

Ja tänk dig själv om du blir påkörd bakifrån av en fartdåre på motorväg, det finns dom familjer som drabbats av den tragedin, jag rekommenderar absolut inga barn på denna plats, inte ens mina två hundar placerar jag där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in