Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-08, 10:09
  #13
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Posut
Min Volvo s40 har 200hk! Tyvärr så har jag inte hunnit testa min s40 än pga att jag övningskör men sen när jag har tagit körkort då jävlar ska jag testa bilen!
Då vet vi, men det är inte trådens ämne.
Snittet ligger knappast på 200 hästar med tanke på alla småbilar överallt.
Vidare, när du får din lapp som du uppenbarligen inte förtjänar, så sköter du dig utan att köra jävel innan du vet hur man gör. Se till att undvika andra när du kör ihjäl dig, tack.

Och så lite ot: Vad beror det på att det bumpas så mycket skitgamla trådar? Jag tycker det är värre än på mycket länge nu.

Mvh Klimakterietjuren
Citera
2018-03-08, 11:09
  #14
Medlem
shadow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseltratt
Gammal myt. Man måste bara ta om sina prov om körkortet blir indraget under prövotiden, och det blir inte indraget vid andra förseelser än de som ger indraget körkort för ett körkort utan villkor.

Ja precis. Men kör du 30km för fort ryker kortet och det gör de oavsett om du haft det 10år eller 1år. Så vad menar du?
Citera
2018-03-08, 18:43
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Posut
Min Volvo s40 har 200hk! Tyvärr så har jag inte hunnit testa min s40 än pga att jag övningskör men sen när jag har tagit körkort då jävlar ska jag testa bilen!

Därför ska snorungar inte finnas ute på vägarna ö.h.t.
Citera
2018-03-19, 01:08
  #16
Medlem
Dieseltratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Ja precis. Men kör du 30km för fort ryker kortet och det gör de oavsett om du haft det 10år eller 1år. Så vad menar du?
Du formulerade ju ditt inlägg utan att specificera att det var vid en överträdelse om minst 30 km/t som körkortet blev indraget. Det framstår ju som att du vidhåller att man får kortet indraget oavsett hur stor överträdelsen var.
Citera
2018-03-19, 09:54
  #17
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Aldrig tänkt på det.
Runt 100 blir min gissning.
Citera
2018-03-19, 11:42
  #18
Medlem
skunkjobbs avatar
Det borde gå lätt att få fram från Transportstyrelsens register men jag hittar ingen sådan siffra som publicerats.

Jag hittar bara en gammal artikel om nybilsförsäljningen i Tyskland: https://www.nyteknik.se/fordon/efter...tyrkan-6424909
Citat:
Under årets första sju månader såldes bilar med en medeleffekt på 130 hästkrafter, en fortsättning på trenden fram till 2009.

Det lär ju finnas en uppgift någonstans om man bara orkar googla ordentligt.
Citera
2018-03-20, 00:57
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det borde gå lätt att få fram från Transportstyrelsens register men jag hittar ingen sådan siffra som publicerats.

Jag hittar bara en gammal artikel om nybilsförsäljningen i Tyskland: https://www.nyteknik.se/fordon/efter...tyrkan-6424909


Det lär ju finnas en uppgift någonstans om man bara orkar googla ordentligt.

Det är tragiskt, medeleffekten borde vara högre, jag gissar på 159hk
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback