Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-24, 22:56
  #1
Medlem
Uppdragsfotografs avatar
Vad är bilder värda egentligen? Om vi säger så här...OM jag skulle ha bilder på ett antal personer som begått ett brott och jag i den stunden lyckas få riktigt bra bilder på detta, vad skulle detta kunna vara värt för exempelvis en tidning? Skulle jag kunna få polisen att betala för bilderna?
OM nu inte polisen vill betala för bilderna så vem kan jag sälja dem till? Efterlyst i TV3 eller någon annan?

OM jag har lyckats ta riktigt bra bilder på te.x väktare som inte riktigt gör rumsrena saker under sina arbetspass, kan dessa bilder vara värda pengar för någon, kanske Efterlyst TV3 eller vem? (Tänkte på en annan användare som skrivit om att fotografera väktare i tjänst)
Citera
2011-09-24, 23:30
  #2
Medlem
Autocratss avatar
Vanligtvis köper tidningar in bilder för 750 kronor. Då när det gäller vardagsbrott eller liknande. Får du en bild som du är ensam om (typ ensam på plats när Stockholm sprängs) så kan du själv - givetvis - sätta priset..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback