Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-24, 16:09
  #1
Medlem
Rektumuluss avatar
Har ett väldigt skumt problem som jag aldrig hört att nån annan har, det är nämligen så att när jag snackar med folk via skype så hör de mitt ljud, om vi tex spelar cs så hör de allt jag hör, steps, när jag skjuter och så. Om ni själva spelar cs förstår ni nog att detta är ett väldigt grovt problem.

Bör också nämna att problemet inte har med cs att göra för det är samma sak när jag lyssnar på musik eller någon ringer på skype etc.

Vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig med detta!
Citera
2011-09-24, 16:22
  #2
Medlem
Judasbrors avatar
har du testat att sänka ljudet på micken?
Citera
2011-09-24, 16:23
  #3
Medlem
TonyBergmans avatar
Spelar du med högtalare?
Citera
2011-09-24, 16:29
  #4
Medlem
Cum*s avatar
Kan ju berätta var du har för utrustning och system.

Vissa har t.ex. en mic-inställning som heter "what you hear" d.v.s. micen tar in allt ljud som kommer ut som du själv hör. Även om man nu har headset eller stängt av högtalarna.
Citera
2011-09-24, 16:35
  #5
Medlem
MBFIMGs avatar
Du kanske har aktiverat "Sterio Mix" i ljudinställningarna, ifall man gör det så blir det exakt som du berättade.
Citera
2011-09-24, 17:18
  #6
Medlem
Rektumuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Spelar du med högtalare?

Nej, är ingen idiot.
Citera
2011-09-24, 17:22
  #7
Medlem
Rektumuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBFIMG
Du kanske har aktiverat "Sterio Mix" i ljudinställningarna, ifall man gör det så blir det exakt som du berättade.

Det hjälpte dessvärre inte :/
__________________
Senast redigerad av Rektumulus 2011-09-24 kl. 17:39.
Citera
2011-09-24, 17:40
  #8
Medlem
MBFIMGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumulus
Var exakt hittar jag dessa inställningar? Tack på förhand!

Det finns väldigt mycket guider på youtube, sök på Sterio Mix och ditt operativsystem, men om du har XP så gör du såhär, i alla fall på min dator.

Klicka upp Huvudvolym -> Alternativ -> Egenskaper -> Byt mixenheter till Input och kryssa i Sterio Mix -> Klicka Ok -> Kryssa ur Sterio Mix.
Citera
2011-09-24, 17:47
  #9
Medlem
Rektumuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBFIMG
Det finns väldigt mycket guider på youtube, sök på Sterio Mix och ditt operativsystem, men om du har XP så gör du såhär, i alla fall på min dator.

Klicka upp Huvudvolym -> Alternativ -> Egenskaper -> Byt mixenheter till Input och kryssa i Sterio Mix -> Klicka Ok -> Kryssa ur Sterio Mix.

Har kollat upp det redan och hittade men det var inte det som var problemet dock :/
Citera
2012-01-26, 21:55
  #10
Medlem
whiplashers avatar
Jag har exakt samma problem! Dock tror jag inte att det ligger i skype då min polare hörde allt när jag snackade i mumble också. Ingen som har en lösning?
Citera
2013-11-12, 19:14
  #11
Medlem
Bumpar tråden då jag har samma jävla problem, började helt random för ca 2 dagar sedan.. Har inte steromix eller något liknande på.
Citera
2013-11-12, 20:03
  #12
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -enkish
Bumpar tråden då jag har samma jävla problem, började helt random för ca 2 dagar sedan.. Har inte steromix eller något liknande på.

Hör dom i andra änden ditt ljud klart och tydligt, eller är det bara diskant/bas?

Testa aktivera Noise Reduction. Det kommer att göra så att du låter sämre (sänker diskanten), men samtidigt så kommer förhoppningsvis allt bakgrundsljud försvinna.

Annars, testa koppla in ett annat headset, se om problemet kvarstår.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback