Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 16:49
  #13345
Medlem
Voglys avatar
Nån som fått nosen på Armani Prives Cuir Noir?
Citera
2018-12-12, 01:58
  #13346
Medlem
oshin.cantwells avatar
Vad tror ni om denna? https://www.gents.se/xerjoff-kampuchea
Citera
2018-12-12, 09:58
  #13347
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Vad tror ni om denna? https://www.gents.se/xerjoff-kampuchea

Bara o köpa. Perfekt blindköp imo
Citera
2018-12-12, 10:04
  #13348
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Bara o köpa. Perfekt blindköp imo

Funderar på att ge bort den som present den 25:e. Ordförande Sjöstedt fyller år då.
Citera
2018-12-12, 14:49
  #13349
Medlem
Voglys avatar
Finns Pradas Olfactorieslinje på NK? Riktigt sugen på att pröva ett par.
Citera
2018-12-13, 10:49
  #13350
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Nån som fått nosen på Armani Prives Cuir Noir?

Många år sen, doftmässigt vill jag minnas att den var bra. Problemet låg i prestandan och usel hållbarhet. Kanske är ändrat nu dock sen beror det ju från person till person.

Är det nån läderdoft du är ute efter eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Finns Pradas Olfactorieslinje på NK? Riktigt sugen på att pröva ett par.

Längesen jag var på NK nu, sen är gbg’s utbud ganska mycket sämre så troligtvis finns inte den linjen här.
Citera
2018-12-13, 15:15
  #13351
Medlem
Voglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Många år sen, doftmässigt vill jag minnas att den var bra. Problemet låg i prestandan och usel hållbarhet. Kanske är ändrat nu dock sen beror det ju från person till person.

Är det nån läderdoft du är ute efter eller?



Längesen jag var på NK nu, sen är gbg’s utbud ganska mycket sämre så troligtvis finns inte den linjen här.
Söker efter en fin läderdoft som har några gourmandnoter. Har Tuscan Leather redan.
Citera
2018-12-13, 17:18
  #13352
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Söker efter en fin läderdoft som har några gourmandnoter. Har Tuscan Leather redan.

Tycker överlag problemet med många läderdofter är att dom på något sätt har hämtat inspiration av just Tuscan Leather. Iaf de som är gjorda på senare år.

Vad har jag själv i lådan...
Puredistance M, inget direkt gourmand men grymt fin på alla sätt.
Montale - Aoud leather, mer eller mindre en kopia av TL fast med brutalare prestanda.
Memo - Italian Leather, ganska mörk och rökig grej. Används sällan men gillas av sambon mer än mig själv.
Guerlain - Arsene Lupin Dandy, discontinued men väldigt fin och speciell.
YSL - Tuxedo, har en liten dekant av denna. Lite som Tuscan Leather men ändå med en annan twist på ett bra sätt. Gillas också av sambon.

Det var dom jag kunde komma på just nu.
MCDI - Cuir Garamante tycker jag inte doftar läder även om namnet säger annorlunda. Mer kryddig ros med nån oud-liknande bas.
Citera
2018-12-13, 19:08
  #13353
Medlem
Voglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tycker överlag problemet med många läderdofter är att dom på något sätt har hämtat inspiration av just Tuscan Leather. Iaf de som är gjorda på senare år.

Vad har jag själv i lådan...
Puredistance M, inget direkt gourmand men grymt fin på alla sätt.
Montale - Aoud leather, mer eller mindre en kopia av TL fast med brutalare prestanda.
Memo - Italian Leather, ganska mörk och rökig grej. Används sällan men gillas av sambon mer än mig själv.
Guerlain - Arsene Lupin Dandy, discontinued men väldigt fin och speciell.
YSL - Tuxedo, har en liten dekant av denna. Lite som Tuscan Leather men ändå med en annan twist på ett bra sätt. Gillas också av sambon.

Det var dom jag kunde komma på just nu.
MCDI - Cuir Garamante tycker jag inte doftar läder även om namnet säger annorlunda. Mer kryddig ros med nån oud-liknande bas.
Får kika in Tuxedo, tack! Kom just också på att Memo hade African Leather, den måste jag genast prova.
Citera
2018-12-25, 02:18
  #13354
Medlem
Nexus-6s avatar
Finns det någon ersättare till Hugo Boss Aqua?
Citera
2018-12-26, 20:31
  #13355
Avstängd
Finns många bra
Citera
2018-12-27, 00:46
  #13356
Medlem
JustZlatans avatar
En aftershave som luktar vanilj?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback