Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 14:07
  #13141
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Ok. Är det bara då man får använda den?

Nej, synd att du läste in det i mitt inlägg dock. Man får givetvis använda vilken parfym man vill närhelst man önskar - ville bara förklara att Virgin Island Water med all förmodan inte är den parfymen som bäst passar in i svenska förhållanden - dvs kyla och vinter under större delen av året.
Citera
2018-03-20, 15:59
  #13142
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Nej, synd att du läste in det i mitt inlägg dock. Man får givetvis använda vilken parfym man vill närhelst man önskar - ville bara förklara att Virgin Island Water med all förmodan inte är den parfymen som bäst passar in i svenska förhållanden - dvs kyla och vinter under större delen av året.

Majoriteten av de som köpt VIW vet nog att det inte är en doft som gör sig speciellt bra i kallt väder. Man får intrycket av att du förutsätter att man använt den ”fel” om man inte gillar den. Problemet som jag ser med VIW personligen är att den inte luktar speciellt gott helt enkelt. Kokos är inget jag vill lukta eller för den delen lukta på andra.
Citera
2018-03-28, 15:06
  #13143
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Nej, synd att du läste in det i mitt inlägg dock. Man får givetvis använda vilken parfym man vill närhelst man önskar - ville bara förklara att Virgin Island Water med all förmodan inte är den parfymen som bäst passar in i svenska förhållanden - dvs kyla och vinter under större delen av året.

Nej, du förstod säkert att jag var ironisk. Det kan vara tillräckligt att märkena själva målar upp bilder över användandet och överdriver sin historia med alla kungligheter och viktiga personer som använder parfymerna. Vi kan liksom inte ta hänsyn till solbränna, linneklädsel och en viss bar i Karibien. Årstider är enligt mig ett tillräckligt hänsynstagande i frågan och ibland handlar det om personligt tycke och smak.
Citera
2018-03-30, 01:50
  #13144
Medlem
Yellow diamond, Versace
Citera
2018-04-03, 17:06
  #13145
Medlem
Någon som kan rekommendera en doft för en kille? Är 17. Alltså inget som är för "riktiga män" utan mer något för tonåringar.
Citera
2018-04-03, 18:27
  #13146
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhwaaa
Någon som kan rekommendera en doft för en kille? Är 17. Alltså inget som är för "riktiga män" utan mer något för tonåringar.

Tänker på YSL La Nuit L’Homme. Möjligtvis nån Diesel? Håll dig undan Paco Rabanne 1 Million bara. Dior Homme Sport kan ju möjlgivis funka också.
Citera
2018-04-05, 16:14
  #13147
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhwaaa
Någon som kan rekommendera en doft för en kille? Är 17. Alltså inget som är för "riktiga män" utan mer något för tonåringar.

Kanske någon av dessa kan passa:
Versace - Dylan Blue
Armani - Acqua di Gio Absolu
Paco Rabanne - Invictus Aqua
Citera
2018-04-07, 10:44
  #13148
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhwaaa
Någon som kan rekommendera en doft för en kille? Är 17. Alltså inget som är för "riktiga män" utan mer något för tonåringar.

Davidoff - Adventure: Billig! Luktar gott, inte den bästa prestandan.

Hugo Boss - In motion: samma som förra.

Hugo Boss - Number one: Lite dyrare men bättre doft som håller längre.

Paco Rabanne - 1 Million: Dyrast, bra doft med grym prestanda.
__________________
Senast redigerad av Berra76 2018-04-07 kl. 10:49.
Citera
2018-04-12, 16:28
  #13149
Medlem
Har one million blivit en blatteparfym? Vill inte att tjejerna ska förknippa mig med ett stort invandrargäng på 15 araber.
Citera
2018-04-12, 19:11
  #13150
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Har one million blivit en blatteparfym? Vill inte att tjejerna ska förknippa mig med ett stort invandrargäng på 15 araber.

1 Million är en väldigt populär parfym och måhända att den är populär även hos "blattar"? Känner du dig osäker finns det några tusen andra parfymer att välja mellan. Själv använder jag syskonet 1 Million Privé som är en egen doft och kanske kan vara värd att prova?
Citera
2018-04-12, 19:14
  #13151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
1 Million är en väldigt populär parfym och måhända att den är populär även hos "blattar"? Känner du dig osäker finns det några tusen andra parfymer att välja mellan. Själv använder jag syskonet 1 Million Privé som är en egen doft och kanske kan vara värd att prova?

Tack för tipset, ska kolla upp den
Citera
2018-05-01, 16:16
  #13152
Medlem
Vad tycker ni om den nya Ralph lauren parfymen som är typ ljusblå skimrande?

Införskaffade den idag för att såg den var topp säljbare och den luktar väldigt manligt utan att vara för stark
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback