Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-24, 13:18
  #1
Medlem
Juicy Js avatar
Tjena

Ja var bara tvungen att dela med mig detta för jag har märkt riktig skillnad då jag gjort ett test. Och jag är 100% säker på att det inte är placebo.

Tog 20 mg omeprazol typ 40 min innan jag tog 20 mg valium. Efter 15 min börja jag känna det jag brukar känna efter 30 min utan omeprazol.

Efter en timme så kände jag bra mer än vad jag annars gör på 20 mg.
Och det höll hela dagen tills jag gick o la mig. Visst på kvällen stod jag och fundera på om jag skulle fylla på som jag ibland gör men den dagen hade jag inget behov av det.

Så det blev max 20 mg på en dag istället för 30-40 mg som jag brukar när jag väl tar.
Men att käka omeprazol varje gång innan benzo är inget att föredra långsiktigt. Utan gör det bara under enstaka fall när du har lite benzo kvar eller helt enkelt vill vara sparsam.

Kan inte prata för alla heller men ni ser hur mycket jag har babblat hittils så det funkar på mig i alla fall (gjorde samma sak idag) Det var kl 12.20 jag tog 20 mg omeprazol och kl 13 tog jag 20 mg valium.

Mvh
Citera
2018-01-05, 14:26
  #2
Medlem
Tjena!

Nu var det ju ett antal år sedan du skrev detta men när jag i dag läste bipacksedeln för Omeprazol står det att man ska tala om för läkaren om man äter Diazepam samtidigt. Jag gör inte det regelbundet dock utan det sker när jag har dåligt med opiater som just nu när jul helgen varit lite för hård. Och det har jag på recept eftersom jag är kroniker men vill inte förnya för tidigt denna gången så därför blir det att dryga ut några dagar med Stesolid. Sökte då på vad som möjligtvis händer om man äter båda preparaten samtidigt och hittade då bland annat denna äldre tråd. Och enligt dig så sker en förstärkning av Diazepamet, några andra icke oönskade effekter (Att det sitter i längre är knappast en oönskad effekt) som kan inträffa som man absolut inte vill ha ?
Citera
2018-01-05, 14:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whinger
Tjena!

Nu var det ju ett antal år sedan du skrev detta men när jag i dag läste bipacksedeln för Omeprazol står det att man ska tala om för läkaren om man äter Diazepam samtidigt. Jag gör inte det regelbundet dock utan det sker när jag har dåligt med opiater som just nu när jul helgen varit lite för hård. Och det har jag på recept eftersom jag är kroniker men vill inte förnya för tidigt denna gången så därför blir det att dryga ut några dagar med Stesolid. Sökte då på vad som möjligtvis händer om man äter båda preparaten samtidigt och hittade då bland annat denna äldre tråd. Och enligt dig så sker en förstärkning av Diazepamet, några andra icke oönskade effekter (Att det sitter i längre är knappast en oönskad effekt) som kan inträffa som man absolut inte vill ha ?

Tog inte mer än några sökningar och lite bläddrande till innan jag hittade detta (länk under) och enligt denna sida så ska det enbart vara så att effekten förstärks och det är risken för att överdosera som man ska vara vaksam på.

https://www.drugs.com/interactions-c...1750-0,11-2744
Citera
2018-01-06, 13:30
  #4
Medlem
Babaumfs avatar
Hmm.. Tror ni detta kan funka Norflurazepam?
Citera
2018-01-07, 11:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whinger
Tog inte mer än några sökningar och lite bläddrande till innan jag hittade detta (länk under) och enligt denna sida så ska det enbart vara så att effekten förstärks och det är risken för att överdosera som man ska vara vaksam på.

https://www.drugs.com/interactions-c...1750-0,11-2744

Koncentrationen i blodet varar längre, och tar längre tid att bryta ner därav risk för överdosering. Alltså, det bryts inte ner på samma sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback