Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-24, 10:07
  #1
Medlem
Jobbar statligt och vissa kallar det gubbdagis.
Vid nästan varje fikarast sitter alltid två av gubbarna och nickar till.

Vad kan man göra för kul för att lära dem att det är olämpligt?

Har själv funderat på att ha två objekt som man kan använda, ungefär som Pavlos hundar.
En tuta "sömntuta" som man klämmer på, sedan direkt efter en linjal som man snärtar dem på låret med.

Efter ett par gånger kommer det räcka med att tuta och de hoppar till av smärta, eller rent av innan de somnar.

Tips?
Citera
2011-09-24, 10:09
  #2
Medlem
Varför är det olämpligt o ta en powernap på rasten?

Är det inte olämpligt att snärta med linjaler och hålla på med tutor?
Citera
2011-09-24, 10:11
  #3
Medlem
När du blir vuxen och betalar skatt kommer du att förstå det.

Citat:
Ursprungligen postat av jagskabara.
Varför är det olämpligt o ta en powernap på rasten?

Är det inte olämpligt att snärta med linjaler och hålla på med tutor?
Citera
2011-09-24, 10:11
  #4
Avstängd
redig009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SgtBepps
Jobbar statligt och vissa kallar det gubbdagis.
Vid nästan varje fikarast sitter alltid två av gubbarna och nickar till.

Vad kan man göra för kul för att lära dem att det är olämpligt?

Har själv funderat på att ha två objekt som man kan använda, ungefär som Pavlos hundar.
En tuta "sömntuta" som man klämmer på, sedan direkt efter en linjal som man snärtar dem på låret med.

Efter ett par gånger kommer det räcka med att tuta och de hoppar till av smärta, eller rent av innan de somnar.

Tips?
Rast betyder vila så ta du och stoppa upp både tuta och linjal någonstans he he he
Citera
2011-09-24, 10:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SgtBepps
När du blir vuxen och betalar skatt kommer du att förstå det.

Jag är vuxen och jag betalar skatt, men jag förstår fortfarande inte. Förklara för mig varför det är olämpligt om man känner att man vill ta igen lite sömn på sin rast?
Citera
2011-09-24, 10:28
  #6
Medlem
ganglere2s avatar
OnT Kör du med tutan din.

OT Det är bara nyttigt att ta en liten lur ibland. Även många på högre poster gör det som politiker och företagsledare.
Citera
2011-09-24, 10:29
  #7
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskabara.
Jag är vuxen och jag betalar skatt, men jag förstår fortfarande inte. Förklara för mig varför det är olämpligt om man känner att man vill ta igen lite sömn på sin rast?

Exakt, precis som somliga föredrar att dricka kaffe och/eller röka på sina raster så borde det väl vara minst lika accepterat att ta igen sig lite?

Dumheter, linjaler och tutor..
Citera
2011-09-24, 10:29
  #8
Medlem
jstNb3beers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SgtBepps
När du blir vuxen och betalar skatt kommer du att förstå det.

Dummaste jag hört. Dessutom är oftast rasten obetald, så varför in i helvete skulle man inte få ta en powernap för?
Citera
2011-09-24, 10:40
  #9
Medlem
FarbrorFranks avatar
Så dom sitter och nickar till på rasten och du vill slå dem med en linjal ev. skaffa en tuta för att väcka dom.

Nejmen du, jag tycker du ska göra det och se om vingarna bär, kolla reaktionen. Förhoppningsvis får du ett fett kok stryk så vi andra får något att skratta åt när man ser det röda och du ligger på golvet och gnyr.

Testa vettja!
Citera
2011-09-24, 11:13
  #10
Medlem
På mitt förra jobb sov jag ofta på fikarasterna. Vad är problemet? Vissa väljer att dricka kaffe och snacka skit, jag valde att spendera tiden effektivt med att få lite sömn.
Citera
2011-09-24, 11:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SgtBepps
Jobbar statligt och vissa kallar det gubbdagis.
Vid nästan varje fikarast sitter alltid två av gubbarna och nickar till.

Vad kan man göra för kul för att lära dem att det är olämpligt?

Har själv funderat på att ha två objekt som man kan använda, ungefär som Pavlos hundar.
En tuta "sömntuta" som man klämmer på, sedan direkt efter en linjal som man snärtar dem på låret med.

Efter ett par gånger kommer det räcka med att tuta och de hoppar till av smärta, eller rent av innan de somnar.

Tips?

Studier visar att de som sover en kort stund (sk. powernap) arbetar betydligt effektivare än resten av gänget. Det finns till och med sovkapslar som företagen köper in för att de anställda snabbt ska kunna somna/vakna på bestämda tider.
Citera
2011-09-24, 11:38
  #12
Medlem
flexschemas avatar
Rast är rast. Du har egen tid att vila på. Vill man sova ska man få göra så!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback