Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-08, 11:40
  #1
Medlem
Det var bättre på psykedeliska bokhandelns tid, eller? Var håller Thomas, Micke, Synchro, Efaq, Solros, Norrsken och alla andra till nu. Känner mig som Rambo i slutet på First Blood.. " var är alla, var faan är alla, dejmett, damett..

Jag är en av oss...
Citera
2004-12-10, 20:02
  #2
Banned
Thomas, Mike, Synchro, Efaq, Solros och Norrsken var en och samma person. Han är numera praktiserande hare krishna-katolik och har med pengarna han fick från bokutförsäljningen startat ett moorishalternativ till hippie fristaden Skogsnäs för de som tycker att det är syndigt med glödlampor. Det är beläget nånstans där Lund, Jönköping och Stockholms kraftlinjer går ihop till ett currykors i triskeleformation.
Deras sakrament och nattvardsalternativ är ett hopkok av dxm, tjack, poppers, röka, linser och LSD.
Texterna från PB är arkiverade på phreak och ett gäng gamla trådar finns på någon cachemirrortjänst.
Och ja, ALLT var bättre på den tiden.
Citera
2004-12-11, 11:07
  #3
Medlem
varelses avatar
Några hänger på magiskamolekyler tror jag. Var tyvärr inte med på den tiden.

/chris
Citera
2004-12-11, 11:23
  #4
Medlem
Henkeeee-s avatar
Minns Efaq's brorsa Tussindill (!?, minns inte riktigt hur det var), han skrev jäkligt mycket intressanta saker. Sphincter hänger på forumhuset och Swecan. PB-forumet var riktigt jävla bra. Hette han (hon?) inte Solros_E eller något liknande?!
Citera
2004-12-11, 13:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Thomas, Mike, Synchro, Efaq, Solros och Norrsken var en och samma person. Han är numera praktiserande hare krishna-katolik och har med pengarna han fick från bokutförsäljningen startat ett moorishalternativ till hippie fristaden Skogsnäs för de som tycker att det är syndigt med glödlampor. Det är beläget nånstans där Lund, Jönköping och Stockholms kraftlinjer går ihop till ett currykors i triskeleformation.
Deras sakrament och nattvardsalternativ är ett hopkok av dxm, tjack, poppers, röka, linser och LSD.
Texterna från PB är arkiverade på phreak och ett gäng gamla trådar finns på någon cachemirrortjänst.
Och ja, ALLT var bättre på den tiden.


Om ditt inlägg är ett skämt så behöver du inte läsa mer men varifrån har du fått att efaq är samma person som Thomas? Och varifrån vet du att Thomas ens tjänade några pengar alls på bokhandeln. Kolla gärna med skattemyndigheten. Sludder och poneringar kanske?

Jag vet att efaq (numera etern) var med i HK men som jag förstått det så hoppade han av, med nya visioner. Det var ungefär det närmsta sanningen jag kunde klippa och klistra ihop från ditt inlägg.

Hur som helst hänger många av oss på https://www.magiskamolekyler.org numera. Jag har ett annat, lite mer välkänt, nick där också.
Citera
2017-05-07, 08:00
  #6
Medlem
snuptiks avatar
Drar upp tråden av nostalgiskäl. Skulle betala för att läsa alla gamla trådar. Vilka fler emigrerade hit och finns kvar? trots att vi såg ner på färskingfolket på flashback och nörderiet på MM. Vi var en separat avart av undergroundinternet, liten nog att alla hade ungefärlig pejl på varandra. Har sett en del nick och pratat med andra. Vår käre Anakata skriver ju här när han kan. Minns inte vad jag nickade men vill hälsa till plik, shroomie, ejikan och ektaanden om ni läser. Tack till alla som gjorde det till vad det var. Det var ett väldigt unikt forum.

Å alla visste ju vad efaq jobbade med irl .
__________________
Senast redigerad av snuptik 2017-05-07 kl. 08:09.
Citera
2017-05-07, 12:12
  #7
Medlem
Thomas gick tyvärr bort förra året. Vila i frid.

http://www.familjesidan.se/system/fu.../1339101-1.pdf

Han var en härlig typ. Minns 90talets psykedeliavåg med värme. Mailinglistorna LGLSWE och SWETRIP (om jag minns namnen rätt) var jävligt roliga.

Nån som vet om hans textarkiv finns sparat nånstans? Finns inte på archive.org

Shoutout till paradox!
__________________
Senast redigerad av Shantiparty 2017-05-07 kl. 12:17.
Citera
2017-05-07, 12:24
  #8
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Det fanns en tjej där från Sthlm som började med amfetamin, vilket inte var jättepoppis på ett psykedeliskt forum. Hon var jättetrevlig och ganska intelligent men verkade ha stora problem.

Någon som kommer ihåg hennes nick och vet om hon har det bra idag?

Jag var medlem och skrev mycket. Var även på MM som mod.
Citera
2017-05-11, 07:54
  #9
Medlem
Jag var där, minns inte ens under vilket nick, men jag tror det var preacher. Det var en otroligt spännande period i mitt liv.
Citera
2019-04-24, 14:40
  #10
Medlem
Krickerts avatar
Jag saknar också forumet.
Som jag minns det var det knappt modererat alls.

Beställde även ett par böcker därifrån.
Citera
2019-04-24, 22:42
  #11
Medlem
prokaryotkungens avatar
Jag fanns nog där även om jag var mest på the shroomery.
Experimenterade mycket och skrev en del officiella grejor på psykedeliska bokhandeln.
Citera
2019-04-24, 23:11
  #12
Medlem
Jodå på Psykedeliska bokhandelns forum hängde man mycket. Fantastiskt roliga tider emellanåt.
Modereringen fallerade och var som tidigare sagts obefintlig stora delar av dess tid, Det fungerade hyfsat men mot slutet av sitens livstid var det rätt nedspammat med skit tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback