Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-23, 18:40
  #1
Medlem
Jag personligen har nyss slutat spela World of Warcraft då jag tycker att de förstörde lore när Arthas dog det var ju i princip det spelet gick ut på från första början, och sen när man väl kunde möta honom i ICC så dör han på release date de kunde väl i alla fall göra lite mer utmaning av det hela?

Men nog om det...
Jag har hört att WoW har tappat otroligt många spelare sedan Cataclysm släpptes, tror ni att det kommer fortsätta gå åt det hållet? Isf, hur länge kommer WoW spelas aktivt?
Tror ni att det kommer hålla forever and ever?
Ja, ni fattar nog, hur länge tror ni att Blizzard kommer kunna hålla spelet vid liv?
Citera
2011-09-23, 18:54
  #2
Medlem
archeons avatar
De kommer nog få ännu mer spelare ifall dom lyckas göra nån riktigt grym expansion som BC

Som det ser ut just nu så håller wow på att dö - alltså kommer det inte hålla särskilt länge till.
Citera
2011-09-23, 19:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
De kommer nog få ännu mer spelare ifall dom lyckas göra nån riktigt grym expansion som BC

Som det ser ut just nu så håller wow på att dö - alltså kommer det inte hålla särskilt länge till.
My thoughts exactly. Men jag tror inte dom kommer kunna slå in sig på marknaden lika hårt som dom gjorde med TBC, med tanke på att det inte finns så mycket kvar att göra efter Cataclysm. (Lorewise, alltså)
Citera
2011-09-23, 19:33
  #4
Medlem
Blackmatrix99s avatar
BC va helgrymmt och WLC var rätt så bra.
När Cataclysm kom så sket det sig.

Ändrade för mycket i storyn och gjorde spelet lite för lätt.
Var beroende av WoW förut men efter Catclysm sluta jag spela.
Sen är det inte alls samma sak att spela när det är ganska få spelare vilket jag märkte
när jag spelade Cataclysm.
Om inte Blizzard släpper något i höjd med BC så R.I.P WoW
Citera
2011-09-23, 20:57
  #5
Medlem
Pink-Snipers avatar
Jag har en känsla att wow kommer vara ganska dött om ca 5 år.
spelar det några timmar i veckan och jag gör det bara av vana för det finns så mycket bättre och roligare spel på marknaden nu.

antingen kommer blizzard att förändra spelet ganska drastiskt om några år för att försöka få in nytt folk och det kan bli både bli en räddning och en flopp eller så kommer det sakta dö ut.
Citera
2011-09-24, 01:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmatrix99
BC va helgrymmt och WLC var rätt så bra.
När Cataclysm kom så sket det sig.

Ändrade för mycket i storyn och gjorde spelet lite för lätt.
Var beroende av WoW förut men efter Catclysm sluta jag spela.
Sen är det inte alls samma sak att spela när det är ganska få spelare vilket jag märkte
när jag spelade Cataclysm.
Om inte Blizzard släpper något i höjd med BC så R.I.P WoW
ursäkta men vad fan är WLC?
Wow kommer helt klart hålla ett bra tag till, det kommer hålla tills Blizzard väl släpper vad som i dagsläget kallas Titan, om inte swtor slår ut dom helt då. Själv slutade jag spela ca en månad efter cataclysm release date, då det inte levde upp till förväntningar.
Önskar jag med att ett nytt BC kom, hade börjat lira igen dirr i så fall. Men för wows överlevnad hade det varit bättre att släppa ett nytt wotlk då de aldrig haft fler spelare än de hade under wotlk tiden...Nä fan, vad de egentligen borde göra är att launcha vanilla, tbc och wotlk servrar, DET hade fått folk att lira som aldrig förr, fast det lär ju aldrig hända
Citera
2011-09-24, 02:04
  #7
Medlem
BlackMetals avatar
Tror det är svårt att säga då spel som kommit ut för mer än 10 år sedan fortfarande har aktivitet, det finnas folk som spelar WoW väääldigt länge men frågn är väl hur länge det kommer vara populärt. Jag tror inte spelantalet kommer öka igen mer än precis efter expansioner.
Citera
2011-09-24, 02:40
  #8
Medlem
Antts avatar
Blizzard kommer nog inte lägga ner WoW helt på ett tag, men jag tror inte att det kommer göras några stora satsningar på spelet heller. De har ju 2 expansion packs till planerade, som de utan tvekan kommer släppa. Men hur mycket tid/pengar som läggs på dem är jag inte säker på.

WoW började "dö ut" så fort BC släpptes, även om Blizzard inte har släppt några försäljningssiffror på ett par år så ser man en klar och tydlig nedgång om man tittar på antalet aktiva spelare.

Blizzard har ju ett nytt MMORPG på gång också (eller, så såg planerna ut för ~1 år sedan då jag fortfarande hade intresse för genren). Det, om något, är den slutgiltiga "wow-killern".
Citera
2011-09-24, 03:15
  #9
Medlem
phnklols avatar
Så länge WoW ger Blizzard en inkomst kommer de absolut inte lägga ner det. Tyvärr så har jag hört att blizzard har flyttat sina bästa devs till Titan.

Spelet kommer nog hålla i många år till, men playerbasen kommer minska dramatiskt när Diablo 3 eller 'Titan' släpps.
Citera
2011-09-24, 18:37
  #10
Medlem
Jiimmmiishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rfvasd
ursäkta men vad fan är WLC?
Wow kommer helt klart hålla ett bra tag till, det kommer hålla tills Blizzard väl släpper vad som i dagsläget kallas Titan, om inte swtor slår ut dom helt då. Själv slutade jag spela ca en månad efter cataclysm release date, då det inte levde upp till förväntningar.
Önskar jag med att ett nytt BC kom, hade börjat lira igen dirr i så fall. Men för wows överlevnad hade det varit bättre att släppa ett nytt wotlk då de aldrig haft fler spelare än de hade under wotlk tiden...Nä fan, vad de egentligen borde göra är att launcha vanilla, tbc och wotlk servrar, DET hade fått folk att lira som aldrig förr, fast det lär ju aldrig hända
Wotlk fast utan ot och k verkar nog ha blivit bytt med ett c skulle jag tro.

WoW kommer leva ett redans bra tag till men med så många år på nacken som det har så börjar det redan gå utför enligt mig. Alla spel har någon form av bäst före datum och WoW är inget undantag. Jag skulle dock tro att när Guild Wars 2 släpps så blir det mer uppmärksamhet på det istället för WoW.

Människor vill ha nya utmaningar och WoW har verkligen tagit sin PEGI 12+ till akt då nästan en femåring kan spela det utan problem även fast majoriteten av spelare är vuxna.

Jag ger det max fem år till, ''Titan'' kommer bli fallet för WoW för blizzard kommer förmodligen fokusera mer på det än WoW och då kommer de dö ut när Titan(som enligt mig bara är ännu ett mmo som vi sett) släpps som kommer att falla ner i soppan där vi kan finna andra mmorpg som tex. Rift och Aion.
Citera
2011-09-24, 18:51
  #11
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phnklol
Så länge WoW ger Blizzard en inkomst kommer de absolut inte lägga ner det. Tyvärr så har jag hört att blizzard har flyttat sina bästa devs till Titan.

Spelet kommer nog hålla i många år till, men playerbasen kommer minska dramatiskt när Diablo 3 eller 'Titan' släpps.

Jag måste säga att jag håller med dig. Så länge WoW ger Blizzard mer pengar än vad det kostar för dem att ha det igång så kommer det fortsätta. Blizzard bryr sig bara om pengar annars skulle inte WoW vara ett sånt jävla skitspel som det är.
Citera
2011-09-24, 19:05
  #12
Medlem
flexschemas avatar
WoW var ju revolutionerande (imo) på tiden det kom. Det fanns ju några MMORPG innan det, men aldrig något som varit så enkelt att komma in i och faktiskt njuta av i slutet.

Det var utmanande och intressant i slutet av Vanilla och i samband med BC, men efter det blev det helt plötsligt väldigt enkelt att komma nånvart, vilket i sin tur ledde till en boom av casuals. Men nu när det fortfarande är för enkelt och inte tillför några starkare utmaningar, och casuals som redan spelat går över till andra spel, så kommer det helt enkelt att dö ut.

Självklart kommer det att ta några år för det att komma till det slutet, men den stora skaran har nog redan lämnat WoW för andra spel.

Just my $0.02..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback