Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-23, 00:46
Medlem
Har precis köpt en dator. När jag ska spela så låter fläkten rätt så mycket och det är ganska jobbigt. Jag har en amx x6 3.33 ghz processor 8 gig ram crossfire ati radeon 6870. Vet ni för det låter mycket eller vad jag göra för att få bort detta jobbiga ljud
Citera
2011-09-23, 00:49
Medlem
Vilken fläkt är det som låter? Har processorn sin original AMD-fläkt på sig? Byt den mot en tyst i så fall.
Citera
2011-09-23, 02:23
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocobongo
Har precis köpt en dator. När jag ska spela så låter fläkten rätt så mycket och det är ganska jobbigt. Jag har en amx x6 3.33 ghz processor 8 gig ram crossfire ati radeon 6870. Vet ni för det låter mycket eller vad jag göra för att få bort detta jobbiga ljud

Först kan du lära dig att formulera ett inlägg korrekt, fick inte ut något av det du just skrev.
Citera
2011-09-23, 02:54
Medlem
Abunais avatar
Har också en x6 och stock-kylaren till den lät görmycket. Byt ut illa kvickt.
Citera
2011-09-23, 09:31
Medlem
Skallunds avatar
När du ska spela eller när du är inne i spelet?
Om du spelar så brukar det vara GPUn som gör ljud (fläkt) om du har en mer kompakt chassit så att säga, då den ökar ett par grader i värmen och då måste fläkten öka lite.
Citera
2011-09-26, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallund
När du ska spela eller när du är inne i spelet?
Om du spelar så brukar det vara GPUn som gör ljud (fläkt) om du har en mer kompakt chassit så att säga, då den ökar ett par grader i värmen och då måste fläkten öka lite.
När jag är väl inne i spelet och jag börjat spela i ungefär tio minuter så börjar det låta.
Citera
2011-09-26, 11:45
Medlem
p9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocobongo
När jag är väl inne i spelet och jag börjat spela i ungefär tio minuter så börjar det låta.
Du får ju aningen bra temps, om du låter fläkten morra eller skrika som en galning...men det är ju jobbigt.

Tar du isär kylaren och håller i fläkten är den här så tunn och lätt att du kan ta sönder den genom att bara krama isär fläkten i näven! Det är en riktig leksak som är lika med skräp!
Byt ut kylaren och fläkten...mot någonting riktigt stort.

Jag kan väl rek. den här
Noctua NH-U12P SE2
Har du ett rymligt chassi
Noctua NH-D14
Den här är likvärdig
Thermalright Silver Arrow Multiple Heatpipe Cooler
Eller den här som kan bli riktigt extrem, om du sätter på riktigt bra fläktar på denna
Thermalright HR-02 Macho

Sen finns det ju vattenkylning
corsair-cooling-hydro-h80
Eller en dubbelt så stor kylare
corsair-cooling-hydro-h100
Vill du ta till en antec kylare
antec-kuhler-h2o-620

Det finns ju andra kylare så klart. Detta är iaf dessa jag rek. för ditt ändanmål
Senast redigerad av p9 2011-09-26 kl. 11:57.
Citera
2011-09-28, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p9
Du får ju aningen bra temps, om du låter fläkten morra eller skrika som en galning...men det är ju jobbigt.

Tar du isär kylaren och håller i fläkten är den här så tunn och lätt att du kan ta sönder den genom att bara krama isär fläkten i näven! Det är en riktig leksak som är lika med skräp!
Byt ut kylaren och fläkten...mot någonting riktigt stort.

Jag kan väl rek. den här
Noctua NH-U12P SE2
Har du ett rymligt chassi
Noctua NH-D14
Den här är likvärdig
Thermalright Silver Arrow Multiple Heatpipe Cooler
Eller den här som kan bli riktigt extrem, om du sätter på riktigt bra fläktar på denna
Thermalright HR-02 Macho

Sen finns det ju vattenkylning
corsair-cooling-hydro-h80
Eller en dubbelt så stor kylare
corsair-cooling-hydro-h100
Vill du ta till en antec kylare
antec-kuhler-h2o-620

Det finns ju andra kylare så klart. Detta är iaf dessa jag rek. för ditt ändanmål

Tack för hjälpen, har bytat nu och det fungerar bättre !
Citera
2011-09-28, 16:10
Medlem
p9s avatar
Vill du dela med dig, vad du bytte till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in