Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-21, 08:50
  #1
Medlem
Hej.
Har haft ett Wii i typ 2 år. Den står o skräpar för det mest.
Tänkte softmodda.
Aldrig gjort nått sånt förut. Det är en annan diskussion.
Det jag undrar är vilka fördelar finns det?
Varför ska jag göra det då jag har noll koll.
Vet ju att man kan spela brända spel. Eller det borde man va? Vart kan man få tag på brända spel då?
Har verkligen noll koll.
Kan ja spela emulator med? Ladda ner typ 1000 snes roms och lira?

Hjälp uppskattas.
Citera
2011-09-21, 08:53
  #2
Medlem
smegmabollens avatar
fördelar: gratis spel från internet, du kan göra egna channels, det är inte dyrt att softmodda

nackdelar: spelen du laddar ner kan krångla, ett spel tar upp ganska mkt plats på ett minneskort
Citera
2011-09-21, 10:45
  #3
Medlem
Hej,

jag har själv softmoddat mitt Wii och har aldrig haft några problem med det. jag följde en guide på youtube hur man gjorde.

Det som är ett stort plus är att man kan även spela online fast man har softmoddat.
Citera
2011-09-21, 10:56
  #4
Medlem
Softmodda den själv. Betala inte någon annan för att göra det, eftersom det är hur enkelt som helst.

Den största fördelen med en softmoddad maskin är att du kan boota spel från en extern hårddisk, så du slipper hålla på med skivor helt och hållet. Finns också en massa emulatorer för gamla konsoler.

Gå in och läs på www.wiibrew.org om du har dålig koll
Citera
2011-09-21, 11:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihgfedcba
Softmodda den själv. Betala inte någon annan för att göra det, eftersom det är hur enkelt som helst.

Den största fördelen med en softmoddad maskin är att du kan boota spel från en extern hårddisk, så du slipper hålla på med skivor helt och hållet. Finns också en massa emulatorer för gamla konsoler.

Gå in och läs på www.wiibrew.org om du har dålig koll
Det finns en väldigt stor tråd om detta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback