Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-20, 21:35
  #1
Medlem
KidNotoriouss avatar
(MOD FLYTTA OM FEL)

Har som dom flesta människor grubblat om vad som händer efter döden och denna tråd https://www.flashback.org/t1661808 väckte frågorna igen.

Jag skulle gärna höra om fler "dött" för att sedan komma tillbaka och vad dom minns av upplevelsen.

Vill helst inte höra om vad ni tror utan vad ni har upplevt, undvik helst att posta YouTube klipp på halvt galna amerikaner som säger sig ridit på en unicorn upp längs plutos rövhål (ursäkta beskrivningen men ni förstår vad jag menar)

Så några överlevare som kan berätta om sina upplevelser?
2011-09-20, 21:39
  #2
Medlem
Uts avatar
Vill bara poängtera att man inte har något liv efter döden.
__________________
Senast redigerad av Ut 2011-09-20 kl. 21:46.
2011-09-20, 21:42
  #3
Medlem
Fettopappas avatar
Jag blev för två år sedan slagen i huvudet med ett hårt baseballträ när jag var påväg hem en natt. Jag svimmade av och fick uppleva känslan av att dö. Just efter att jag fått slaget i huvudet kände jag allt i kroppen på insidan, allt gick i slow motion och mitt hjärta gjorde fruktansvärt ont när det bultade. Det kändes som en dröm och när jag föll mot asfalten och slog i huvudet igen kändes det som ett rus genom hela kroppen och allt blev så fruktansvärt lätt.

Det kändes som jag blev helt tyngdlös och allt var svart för mig, det enda jag kände var hjärtats bultande och en dag senare vaknade jag upp på sjukhuset helt omedvetandes om vad som hade hänt. Under tiden som jag var död("avsvimmad") minns jag ingenting förutom att jag bara låg still och kände hjärtats hårda slag mot bröstkorgen och allt var svart.
2011-09-20, 21:45
  #4
Medlem
KidNotoriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ut
Allting är en illusion och nuet finns inte. Allt som hänt är bara ett minne och vi lever inte i tid och rum utan hela tiden. När du dör händer vad du tror kommer hända, för din realitet är en illusion.
Jag dog och det jag trodde skulle hända hände.

Ber om ursäkt att tråden hamnat i filosofi och att detta inbjuder till spekulationer.

Jag förstår vad du säger men vill helst undvika filosofiska diskussioner för ingen sitter på svaren.

Vad hände när du "dog"?
2011-09-20, 21:55
  #5
Medlem
aokones avatar
Jag har aldrig dött eller något men, jag har drömt massa wierda grejer. Jag drömde att jag träffade jesus (?) vet inte varför, men han visade mig helvetet. Folk satt fast i kedjor och folk brann i elden, det var den hemska drömmen jag drömt. Sen snackade han med mig, på något wierd språk? lol. Men sen vakna jag och kunde inte sova på skit länge var så chockad över vad jag sett.

Men jag vet inte om helvetet är riktigt, inte någon vet. För alla dessa knarkare osv som "dött", vill bara ha uppmärksamhet. Tro mig, det är så.
2011-09-20, 21:56
  #6
Medlem
KidNotoriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Jag blev för två år sedan slagen i huvudet med ett hårt baseballträ när jag var påväg hem en natt. Jag svimmade av och fick uppleva känslan av att dö. Just efter att jag fått slaget i huvudet kände jag allt i kroppen på insidan, allt gick i slow motion och mitt hjärta gjorde fruktansvärt ont när det bultade. Det kändes som en dröm och när jag föll mot asfalten och slog i huvudet igen kändes det som ett rus genom hela kroppen och allt blev så fruktansvärt lätt.

Det kändes som jag blev helt tyngdlös och allt var svart för mig, det enda jag kände var hjärtats bultande och en dag senare vaknade jag upp på sjukhuset helt omedvetandes om vad som hade hänt. Under tiden som jag var död("avsvimmad") minns jag ingenting förutom att jag bara låg still och kände hjärtats hårda slag mot bröstkorgen och allt var svart.

Själv har jag aldrig upplevt en nära döden upplevelse eller blivit skadat så pass mycket att jag förlorat medvetandet.

Men vad du beskriver tror jag är döden, man upplever själva döendet eller i ditt fall förlorandet av sitt eget "jag" för att sedan bara försvinna ut i tomheten.
2011-09-20, 22:10
  #7
Medlem
KidNotoriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aokone
Jag har aldrig dött eller något men, jag har drömt massa wierda grejer. Jag drömde att jag träffade jesus (?) vet inte varför, men han visade mig helvetet. Folk satt fast i kedjor och folk brann i elden, det var den hemska drömmen jag drömt. Sen snackade han med mig, på något wierd språk? lol. Men sen vakna jag och kunde inte sova på skit länge var så chockad över vad jag sett.

Men jag vet inte om helvetet är riktigt, inte någon vet. För alla dessa knarkare osv som "dött", vill bara ha uppmärksamhet. Tro mig, det är så.

Låter faktiskt riktigt läskigt, hade jag haft den drömmen tror jag nog att jag hade besökt en kyrka varje söndag

Men detta var ingen "nära döden upplevelse" och drömmar är ett sätt för hjärnan att bearbeta nya intryck och idéer.

Och när det kommer till
Citat:
Men jag vet inte om helvetet är riktigt, inte någon vet. För alla dessa knarkare osv som "dött", vill bara ha uppmärksamhet. Tro mig, det är så.
dessa "knarkare" så gör det ingen större skillnad på om dom sitter i en etta som SOC gett dom eller i ett slott med en kapitalförsäkring som ger 100000 Kr avkastning om dagen, vad denna "knarkare" upplevde tror jag var genuint
2011-11-18, 20:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KidNotorious
(MOD FLYTTA OM FEL)

Har som dom flesta människor grubblat om vad som händer efter döden och denna tråd https://www.flashback.org/t1661808 väckte frågorna igen.

Jag skulle gärna höra om fler "dött" för att sedan komma tillbaka och vad dom minns av upplevelsen.

Vill helst inte höra om vad ni tror utan vad ni har upplevt, undvik helst att posta YouTube klipp på halvt galna amerikaner som säger sig ridit på en unicorn upp längs plutos rövhål (ursäkta beskrivningen men ni förstår vad jag menar)

Så några överlevare som kan berätta om sina upplevelser?

Köra av vägen med tung mc 97, klockade en stolpe, som sagt det finns inget efter döden, det blir bara svart, svårt att beskriva, minns när de sågade av mig hjälmen och ambulansen kom o gav mig nåt av det skönaste spruta jag varit med om, som på moln, det konstiga var att jag drömmde om detta med olyckan veckan innan
2011-11-21, 13:49
  #9
Medlem
KidNotoriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodde76
Köra av vägen med tung mc 97, klockade en stolpe, som sagt det finns inget efter döden, det blir bara svart, svårt att beskriva, minns när de sågade av mig hjälmen och ambulansen kom o gav mig nåt av det skönaste spruta jag varit med om, som på moln, det konstiga var att jag drömmde om detta med olyckan veckan innan

Det måste gjort sjuhelvetes ont, såg du hur du närmade dig stolpen och tänkte på vilken smäll det skulle bli eller gick allting väldigt snabbt? Har du några skador än idag?
2011-11-24, 12:47
  #10
Medlem
Andrewgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ut
Vill bara poängtera att man inte har något liv efter döden.

Och det baserar du på vad?
2011-11-24, 16:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Jag blev för två år sedan slagen i huvudet med ett hårt baseballträ när jag var påväg hem en natt. Jag svimmade av och fick uppleva känslan av att dö. Just efter att jag fått slaget i huvudet kände jag allt i kroppen på insidan, allt gick i slow motion och mitt hjärta gjorde fruktansvärt ont när det bultade. Det kändes som en dröm och när jag föll mot asfalten och slog i huvudet igen kändes det som ett rus genom hela kroppen och allt blev så fruktansvärt lätt.

Det kändes som jag blev helt tyngdlös och allt var svart för mig, det enda jag kände var hjärtats bultande och en dag senare vaknade jag upp på sjukhuset helt omedvetandes om vad som hade hänt. Under tiden som jag var död("avsvimmad") minns jag ingenting förutom att jag bara låg still och kände hjärtats hårda slag mot bröstkorgen och allt var svart.


Så sägs det vara för de flesta men man kan upptäcka det medvetande som finns i djupsömn och efterlivet.
2011-11-24, 17:03
  #12
Medlem
http://en.wikipedia.org/wiki/Yoga-nidra

Finally, the swami entered the state of (unconscious) deep sleep, as verified by the emergence of the characteristic pattern of slow rhythm delta waves. However, he remained perfectly aware throughout the entire experimental period. He later recalled the various events which had occurred in the laboratory during the experiment, including all the questions that one of the scientists had asked him during the period of deep delta wave sleep, while his body lay snoring quietly.
Such remarkable mastery over the fluctuating patterns of consciousness had not previously been demonstrated under strict laboratory conditions. The capacity to remain consciously aware while producing delta waves and experiencing deep sleep is one of the indications of the superconscious state (turiya). This is the ultimate state of yoga nidra in which the conventional barriers between waking, dreaming and deep sleep are lifted, revealing the simultaneous operation of the conscious, subconscious and unconscious mind. The result is a single, enlightened state of consciousness and a perfectly integrated and relaxed personality.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback