Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-12, 19:36
  #13
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Jag lyfter frågan igen.

Såhär 7år senare har jag kört insulin och dnp ett antal gånger, men aldrig tillsammans.
8gram kolhydrater per enhet insulin ligger för mig närmare sanningen än ett behov på 10gram, dock individuellt som allt annat.

Vad bör man tänka på gällande insulin och dnp kombinerat?
`
Läst för ett tag sedan en artikel gällande sambandet med låga kaliumhalter och diabetes.
Så troligtvis kommer jag köpa på mig kalium då jag uppskattar att det binder vätska i musklerna, samt ifall det kan minska risken för diabetes så är jag bekväm med att öka kaliumkonsumtionen.

Jag kommer göra ett experiment på en vecka nu när jag har gått av testot. Jag kommer tillföra så mycket insulin dagligen som jag känner att jag har kontroll över. Till detta blir det kreatin och kalium. Måste dock inhandla kalium.

rent spontant känner jag att insu å dnp är en idiotisk komb! eftersom det är meningslöst att köra insu om man ligger lågt på kolisar. man kör insu just för att ta upp mer av näringsämnena än vad man kan göra utan. ligger du lågt på dem så klarar du dig utan insu. ligger du högt på dem och tillför insu så behöver du en del kolisar för att inte hamna för lågt på blodsockret och riskera hypoglukumi. men omvänt gäller ju vid bruk av dnp att du ska ligga lågt på kolisar annars riskerar du att få för hög kroppstemperatur. bägge fallen är livsfarliga!

varför inte bara äta nyttigt och köra sin cardio? jag ligger aldrig över 8% fett snarare mellan 5-8% året runt när jag sköter mig och det gör jag 9 av 10 år sen kommer en svacka på några månader för att sedan hålla formen igen... kör förövrigt bara testo only nu och har gjort senaste året. lika hård som vanligt är jag dock, något mindre massa än när jag låg på alla orala också men magen mår ju prima istället så kosten är viktigare än prylarna när det gäller formen finns bara ett sätt: stäng käften när du ätit det du ska och släpp inte in nåt annat. bonus är cardio såklart men inget måste. påskyndar bara det hela.

när du inte bryr dig om formen då kan du bomba med insu och kolisar men vill du ner i fett med hjälp av dnp trotts allt så bort med insut och ligg lågt på kolisar för hälsans skull.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback