2011-09-20, 06:39
Medlem
Jag kom att tänka på det i går kväll... Jag är inte längre ett dugg sugen på nikotin!

Jag har hållt upp i snart 5 månader, och tufft har det varit men i dag känner jag att jag kan säga att jag inte längre har ett uppehåll, utan jag har verkligen SLUTAT. Slutat efter 15 år som rökare och ca 11 år som snusare.

Hur gjorde jag för att sluta den dagen för 5 månader sedan då?
Jo jag köpte 3 ciggpaket och en snusdosa, gick på krogen och söp ner mig och rökte som faaan! Mådde så jäkla äckligt dagen efter så jag ville inte se varken cigg eller snus... Stank röka och dynga om hela mig och mina kläder, fingrar, hår... Så efter det har jag inte tagit ett bloss eller en snus.

Bara ett tips på en alternativ metod
Citera
2011-09-20, 06:51
Medlem
Borde inte detta vara i drogrehabiliteringen? I vilket fall grattis! Starkt gjort utav dig
Citera
2011-09-20, 07:02
Bannlyst
Får nästan lust att söka upp dig och blåsa rök i ansiktet på dig

Grattis. Och det var en väldans fin metod du funnit.
Citera
2011-09-20, 07:03
Medlem
Plastkasses avatar
Grattis!
Måste också sluta...
Citera
2011-09-20, 07:07
Medlem
Gaddafi-s avatar
Verkligen grattis. Har du räknat på hur mkt pengar du tjänar i månaden på att ej bruka nikotin ?
Citera
2011-09-20, 07:10
Medlem
hedlong420s avatar
Härligt!

Hos mig som har varit nikotinfri i över 9 månader, har suget kommit och gått. Flera månader kan gå utan ett enda sug, men nu tex så har jag varit galet sugen i flera veckor. Men jag har såklart inte hoppat på tåget igen.
Summan av kanelbullen är att det kommer nog vågor med sug när man har slutat. Troligen med längre och längre mellanrum.

Lycka till och fortsätt vara fri!

EDIT: Jag slutade röka en måndag. Måndagen efter det skippade jag snuset. Under tiden tuggade jag tuggummi utan nikotin som aldrig förr. 2 veckor efter sista snusen slutade jag med det konstanta tuggandet. Cold turkey och ett någolunda starkt psyke is the shit.
Citera
2011-09-20, 07:12
Medlem
BadAliass avatar
Ett år och fortfarande grymt sugen ibland.
Citera
2011-09-20, 07:19
Medlem
Grattis!!! Är själv slav under det...
Citera
2011-09-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissEmo
Grattis!!! Är själv slav under det...

Me 2.

OnT

grattis! Funderar allvarligt på att försöka sluta också.
Citera
2011-09-20, 09:55
Medlem
cdxz11s avatar
alla ni som försöker sluta, har ni testat alla dessa olika nikotinpreparat hos apoteket? ngt o ha eller?
Citera
2011-09-20, 10:47
Medlem
GlassKattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
alla ni som försöker sluta, har ni testat alla dessa olika nikotinpreparat hos apoteket? ngt o ha eller?
Körde plåster ett tag, jag överlevde men nikotinsuget försvann förstås inte...

Ett stort grattis till TS, du har lyckats med något som är jävligt svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in