Ngon mer n jag som anvnder detta fantastiska redskap vid goda nt-grytor och bruna bnor kokning? Man sparar verkligen p elen samt att grytorna blir klara snabbare och godare.
Kpte min fr ca 1,5 mn sen.
Har kokat bnor och kikrtor med ett vldigt bra resultat.
Har ven gjort rdvinskokad rostbiff med bra resultat, men det kan vara knepigt med tiden nr man gr rostbiff/stek.
Men vning ger frdighet.
Jag brukar steka upp lite hackad lk i smr sedan stter jag in ntkttet s den fr lite frg, hller i vatten och lter den puttra i ungefr 1 timme, efter det in med grnsaker och kryddor. Jo ntktt tar en jkla tid att koka upp, drfr r tryckisen en guldgva.
Jag vill kpa en tryckkokare. Men de brukar vl vara ganska dyra? Vet nn om man kan kpa hyfsat billiga tryckkokare i Stockholm? Har gasspis, s behver inte oroa mig fr el-kostnaden.
Jag vill kpa en tryckkokare. Men de brukar vl vara ganska dyra? Vet nn om man kan kpa hyfsat billiga tryckkokare i Stockholm? Har gasspis, s behver inte oroa mig fr el-kostnaden.
Bumpar denna trd, men visste inte riktigt var jag skulle stlla min frga. Detta kanske lter dumt, men kan man tryckkoka l? Jag ska gra en chili med l, och vill veta om jag mste koka den traditionellt p.g.a. kolsyran eller inte.
Bumpar denna trd, men visste inte riktigt var jag skulle stlla min frga. Detta kanske lter dumt, men kan man tryckkoka l? Jag ska gra en chili med l, och vill veta om jag mste koka den traditionellt p.g.a. kolsyran eller inte.
Om du menar ifall man kan ha l i sjlva lagen s r svaret ja.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!