2011-09-19, 16:45
Medlem
Masturblijas avatar
Ngon mer n jag som anvnder detta fantastiska redskap vid goda nt-grytor och bruna bnor kokning? Man sparar verkligen p elen samt att grytorna blir klara snabbare och godare.
Citera
2011-09-19, 17:05
Medlem
rfvs avatar
Kpte min fr ca 1,5 mn sen.
Har kokat bnor och kikrtor med ett vldigt bra resultat.
Har ven gjort rdvinskokad rostbiff med bra resultat, men det kan vara knepigt med tiden nr man gr rostbiff/stek.
Men vning ger frdighet.
Citera
2011-09-20, 11:37
Medlem
Masturblijas avatar
Jag brukar steka upp lite hackad lk i smr sedan stter jag in ntkttet s den fr lite frg, hller i vatten och lter den puttra i ungefr 1 timme, efter det in med grnsaker och kryddor. Jo ntktt tar en jkla tid att koka upp, drfr r tryckisen en guldgva.
Citera
2011-09-20, 18:42
Medlem
Jag brukar ngtryckkoka bltlagda bnor. Snabbt och liten risk fr att kokspad tpper igen ventilen.
Citera
2011-09-21, 22:57
Medlem
Lys avatar
Jag vill kpa en tryckkokare. Men de brukar vl vara ganska dyra? Vet nn om man kan kpa hyfsat billiga tryckkokare i Stockholm? Har gasspis, s behver inte oroa mig fr el-kostnaden.
Citera
2011-09-22, 14:35
Medlem
Masturblijas avatar
Jag kpte min p Lidl fr ett tag sedan, funkar fin fint...... jag har sett dem p B i Krstansad jag vet inte om de finns dr i sthlm oss.
Citera
2011-09-22, 21:32
Medlem
rfvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Jag vill kpa en tryckkokare. Men de brukar vl vara ganska dyra? Vet nn om man kan kpa hyfsat billiga tryckkokare i Stockholm? Har gasspis, s behver inte oroa mig fr el-kostnaden.
Ikea har en
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10191476
Sjlv kpte jag min p http://www.tretti.se/hushallsapparat...tefal-p2500733
Citera
2013-10-06, 17:31
Medlem
Bumpar denna trd, men visste inte riktigt var jag skulle stlla min frga. Detta kanske lter dumt, men kan man tryckkoka l? Jag ska gra en chili med l, och vill veta om jag mste koka den traditionellt p.g.a. kolsyran eller inte.
Citera
2013-10-06, 17:39
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Bumpar denna trd, men visste inte riktigt var jag skulle stlla min frga. Detta kanske lter dumt, men kan man tryckkoka l? Jag ska gra en chili med l, och vill veta om jag mste koka den traditionellt p.g.a. kolsyran eller inte.
Om du menar ifall man kan ha l i sjlva lagen s r svaret ja.

~Paul~
Citera
2013-10-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Om du menar ifall man kan ha l i sjlva lagen s r svaret ja.

~Paul~
Finemang, tack! Det var precis det jag menade, lite luddigt shr i middagstider..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in