Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-15, 08:29
  #529
Medlem
mrnitrouss avatar
Såg point break på bio häromdagen. Jag skulle säga att det är den mest värdelösa filmen jag någonsin har sett!
Citera
2016-02-15, 15:20
  #530
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Alltså, i Matrix... Varför använder maskinerna människor som batteri? Borde man inte välja en art som man vet inte kommer kunna organisera sig om de "vaknar"? Typ rådjur eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Det som är långt mer ologiskt där är att man faktiskt använder "djur" som batterier. För att föda upp djur behövs det minst lika mycket energi som man få ut, så varför i helvete använder dom inte bara energin de hade från början? Tycker själv att det är alltför löjeväckande för att det ska hålla som premiss.

I originaldraften till Matrix så användes människors hjärnor för att seriekopplas till en superdator som AIn som styrde världen både använde till att köra The Matrix och sig själva. Detta ansågs för svårförståeligt så det ändrades till "människor är batterier".

Det är en mycket bättre story då man kan föreställa sig att AIn som styr världen inte klarar att bygga datorer tillräckligt avancerade för att köra sig själv. På samma sätt som världens mest intelligenta människa inte ens kommer i närheten av att kunna bygga en hjärna med samma kapacitet som sin egen.
Citera
2019-02-26, 06:10
  #531
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantamera12
Hur vet ni då att ringens makt inte korrumperar örnarna? Det håller inte. Finns ju knappast någon i Midgård som inte blir korrupt utav ringen.

Vad gör ringen mer exakt med folk då när den korrumperar? (jag har inte sett filmerna)
Citera
2019-02-26, 07:30
  #532
Medlem
GenesisPs avatar
Kanske ingen direkt logisk lucka, men hur svårt ska det egentligen vara att döda Bond? När de väl har honom fast envisas de med att spänna fast honom eller hota honom medan skurken berättar sin ondskefulla plan, och då hinner Bond trixa med något och fly. Hur svårt skulle det varit, att i stället för att avslöja hela planen för din värsta fiende så skjuter du honom i ansiktet direkt när han tillfångatas. Bond är omänsklig på många sätt trots att han inte är en superhjälte.

Jag förstår ju varför han inte dör men sett till att det handlar om en enda liten person blir filmserien rätt så orealistisk och ologisk. De lyckas ju döda andra dubbelnoll-agenter men aldrig 007.
Citera
2019-02-26, 19:59
  #533
Medlem
godhetsapostelns avatar
10,000bc. Hälften av invånarna på nordpolen är svarta. Mammutar används till att uppföra pyramiderna i egyptien. Sämsta film jag sett faktiskt...nästan så dålig att det blir komiskt.
Citera
2019-04-04, 17:11
  #534
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Kan komma på en hel del tecknade filmer med logiska luckor men tecknat och bristande logik har väl alltid gått hand i hand?

När det gäller spelfilmer så tycker jag att Gone Girl har ett jävligt ologiskt slut.
Citera
2023-03-21, 17:34
  #535
Medlem
GenesisPs avatar
Terminator, är en enda logisk lucka.

På så sätt, att Skynet kunde valt att skicka en terminator tillbaka i tiden innan Sarah Connor ens var påtänkt eller hennes mor, och utraderat linjen mycket smidigare. Varför i helvete skickar datorn en terminator runt tiden för Johns befruktning och födelse? Vilket är den mest kritiska tiden i hela tidslinjen. Dessutom uppmuntrar Skynet själv det i och med att Sarah måste skyddas och då föds John ur det.
Citera
2023-12-14, 18:34
  #536
Medlem
Captinheros avatar
Kollar precis om Die hard 1 en "logisk lucka" jag tänkte på.



Hans och gänget måste ju ha FBI dit till byggnaden för att FBI ska koppla bort elen så att sista låset ska öppnas. Men det är ju Johns "förtjänst " att polisen ens kommer dit i första hand. Så vad var skurkarnas "ursprungliga plan" för att locka dig FBI? Det är ju inget som de nämner i filmen utan händer "naturligt " pga john får kontakt med polisen på taket och sen slänger ett lik på polisbilen som "eskalerar " situationen.

var det att detonera byggnaden ? Vilket inte känns logiskt att fbi skulle komma och förhandla för det. Då känns det mer som att de skulle stormat in på en gång efter byggnaden hade sprängts
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback