Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-18, 14:33
  #1
Medlem
Hej!

Jag hade en diskussion med en polare angående varför antidemokratiska rörelser uppstår. Han påstod att det var de sociala faktorerna som hade den största rollen, medan jag påstod att det var de ekonomiska. Jag bombade honom med argument som han inte kunde besvara, själv sköt han bara iväg 1 eller 2 argument.

Är det bara min polare som är sämst på att argumentera eller är det faktiskt så att de ekonomiska faktorerna bättre förklarar varför antidemokratiska rörelser uppstår?

Tack på förhand!
Citera
2011-09-19, 15:35
  #2
Medlem
Jamaicabananers avatar
Hej!

Vilka var era argument? Vad är odemokratiskt? Det kan inte vara en kombination?
Citera
2011-09-19, 15:48
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av m4ck3m4nn3n
Hej!

Jag hade en diskussion med en polare angående varför antidemokratiska rörelser uppstår. Han påstod att det var de sociala faktorerna som hade den största rollen, medan jag påstod att det var de ekonomiska. Jag bombade honom med argument som han inte kunde besvara, själv sköt han bara iväg 1 eller 2 argument.

Är det bara min polare som är sämst på att argumentera eller är det faktiskt så att de ekonomiska faktorerna bättre förklarar varför antidemokratiska rörelser uppstår?

Tack på förhand!
Nietzsche menar att den rådande antidemokratin var alla röstar ( bögar, kvinnor, negrer etc ) beror på att de "förolyckade" har fått makten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback