Nu blir jag förvirrad igen.
Från FAQ:
Det finns som bekant olika typer av kreatin. Finns ingenting som pekar på att det ena är bättre eller sämre än det andra ur ett effektsyfte. Det kreatinet man bör använda är det kreatinet som är billigast eftersom ingenting kan kunnat visa sig ha olika effektfunktioner emellan de olika kreatinerna.
Kreatin monohydrat är det kreatinet som är billigast. Ur min egen empiriska erfarenhet, diverse vänner samt forumerfarenhet kan man dock bli orolig i magen på kreatin monohydrat, om man upplever att detta är såpass negativt att man är redo att byta kreatin till en dyrare typ får man ju avgöra själv. Förvänta dig ingen bättre effekt för att andra kreatiner är dyrare, för så är det inte alls. Påstår produkten att den inte kan binda vatten så är den även verkningslös då den inte ökar nivåer av olika kreatiner i dina muskler, således är syftet med att inta kreatinet via kost förintat.
Alltså blir vissa dåliga av magen av kreatin monohydrat som är den billigaste typen, men det står ingenting om att andra kreatin inte skulle fungera? Bara att monohydrat är billigare.
Och ja, jag ser att kreatin i pulverform är mycket billigare, men OM kapslar fungerar lika bra (som jag fortfarande inte vet?) så tycker jag att det är värt priset.
Mina tankar:
Ta kapseldos till maten (i med kapsel sen kan man äta och dricka som vanligt). Är det pulver ska man börja blanda i drickan. Kände att det kan vara opraktiskt för mig som nästan alltid äter lunch ute. Och andra sidan vet jag inte hur lättblandat det är. Kanske är så lätt att man kan använda nån liten "dosförpackning" och hälla i läsken/saften/mjölken till maten?
Förlåt om jag är jobbig. Men känner att jag vill ha nåt som verkligen fungerar, samtidigt som jag vill ha nåt smidigt. Därför bäst att fråga er mer kunniga innan jag köper nåt