2011-09-17, 23:17
Medlem
Deleteriouss avatar
Jag har känslan av att vissa färger tål solen mycket bättre än andra. Röda och vita bilar bleks snabbast, enligt min egen uppfattning. Stämmer det verkligen eller syns det bara mer på dessa?

Vilken färg tål solen bäst och på vilken färg syns repor, bucklor, med mera, minst? Eller åtminstone, vilken färg ser ut att tåla dessa ting bäst?

Känns som att svart och mörkblå är det som håller bäst, stämmer det?

Vilken färg anser ni är tåligast samt minst tålig?
Senast redigerad av Deleterious 2011-09-17 kl. 23:24.
Citera
2011-09-17, 23:19
Medlem
lingonsoppas avatar
Har flera gånger hört att mörkblå ska vara den bästa. Dock inte genom någon skriftlig källa.
Citera
2011-09-17, 23:29
Medlem
Av de bilarna jag haft så var då silver den bästa färgen.Var någon form av silvermetallic jag hade.
Citera
2011-09-17, 23:37
Medlem
Den färg som tål ljus bäst är mörkgrön metallic. De nya färgerna är dock väldigt bra.
Mörkblå är också bra, men de Kan blekna lite enklare.

En bil som dock är lackad idag med dagens färg bör inte blekna märkvärdigt de 10 kommande åren.
Citera
2011-09-17, 23:57
Medlem
welcometorealitys avatar
Har haft svarta bilar och mörkblåa nu har jag en silver färgad och av min erfarenhet så är just silver färgen smidigaste också den ser alltid ren ut och den bleknar inte alls,där emot röda bilar bleknar i solen snabbt.
Citera
2011-09-18, 09:41
Medlem
dwgs avatar
Silver är bäst och rött ska man ej äga om man inte vill att bilen ska se ut som skräp efter några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in