Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-17, 14:08
  #1
Medlem
lugna ner digs avatar
Varför gör jag det? LSD, svamp m.m. gör att jag blir snuvig. När ruset lämnat mig är jag inte snuvig längre. Konstigt.
Citera
2011-09-17, 14:24
  #2
Medlem
Nbagss avatar
Endast känt det på 4hm, ej svamp, kan ju iofs bero på att man drog det i snoken, haha, men även 1-2 timmar efteråt känner man ett tryck i näsan och en bodyload som skulle kunna beskrivas men hög feber nästan. Inte en skön bodyload.
Citera
2018-05-03, 20:07
  #3
Medlem
DirtyNorths avatar
Finns det någon anledning till varför man blir snuvig av psykedeliska preparat?
Är det något psykiskt som gör det?
Tycker att luften man andas in genom näsan känns betydligt kyligare än i vanliga fall också även om luften och temperaturen är desamma som innan man tog preparaten.

När jag tar svamp så kokar jag oftast dom och dricker vätskan men under trippen blir jag alltid snuvig och får rinnande näsa.

Samma sak då jag snortat 3-HO-PCP.
Citera
2018-05-04, 17:28
  #4
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Finns det någon anledning till varför man blir snuvig av psykedeliska preparat?
Är det något psykiskt som gör det?
Tycker att luften man andas in genom näsan känns betydligt kyligare än i vanliga fall också även om luften och temperaturen är desamma som innan man tog preparaten.

När jag tar svamp så kokar jag oftast dom och dricker vätskan men under trippen blir jag alltid snuvig och får rinnande näsa.

Samma sak då jag snortat 3-HO-PCP.
Vet inte exakt men det är säkert någon receptor som blir stimulerad som bidrar till detta. Så är det överlag med droger. Är man ute efter en effekt som drogen ger så får man andra effekter/bieffekter på köptet eftersom kroppen använder liknande receptorer i hela kroppen till andra funktioner.
Citera
2018-05-07, 20:20
  #5
Medlem
Livshacks avatar
Inte förkyld men när jag tog syra i helgen kändes luften jag andades "torrare".
Citera
2018-05-07, 22:47
  #6
Medlem
ProosedontObungos avatar
Min läpp svullnar alltid upp, ser ut som jag har 2 stockar general lös under läppen. Nästan som en form av allergisk reaktion.
Citera
2018-05-07, 23:32
  #7
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Vet inte exakt men det är säkert någon receptor som blir stimulerad som bidrar till detta. Så är det överlag med droger. Är man ute efter en effekt som drogen ger så får man andra effekter/bieffekter på köptet eftersom kroppen använder liknande receptorer i hela kroppen till andra funktioner.
Det låter som en väldigt bra gissning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback