Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-12-06, 02:29
  #25
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Hur kunde den kosta så mycket? Det är ju inte Rome, Band of brothers eller Game of Thrones direkt.

Såg just sissta avsnittet av säsong 2 och den slutar ju verkligen mitt i storyn. Det finns mycket kvar att berätta. Synd att vi aldrig kommer få se något riktigt slut på berättelsen.

Njaa, liksom dom du nämner är de dyrt med "ensemble cast". GoT kostar runt 6 milj/episod. va jag kan hitta, BoB och Pacific 12 milj/episod. Piloten för Boardwalk Empire närmare 30milj osv.

Angående Carnivale är de väl casten och on location shootingen.
Citat:
The credits alone for the show were the most costly and timely to make. HBO allowed for $4 million per episode which gave the show much room for a comparably large main cast, filming on location, and developing story, plot depth, and atmosphere. This budget was considerably more than what most television shows receive. After a two-thirds decline in season two compared to season one, HBO's president Chris Albrecht stated that the network would have considered keeping the show if the producers had been willing to lower the price of an episode to US$2 million; but the running costs for the sizable cast, the all-on-location shooting and the number of episodes per season were too enormous for them.
__________________
Senast redigerad av boored 2012-12-06 kl. 02:40.
Citera
2012-12-06, 08:25
  #26
Medlem
robomans avatar
Ensemble cast innebär alltså att det finns en stor bunt karaktärer som är ungefär lika viktiga, till skillnad från om serien fokuserat på några få huvudpersoner?
Citera
2012-12-06, 11:22
  #27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Är det inte värt att börja kolla på den här serien? Med tanke på vad Cineasten skrev ovan alltså. Jag tycker den verkar härligt mystisk, och jag gillar den här sideshow-grejen. Borde jag ge serien en chans eller inte? Blir jag bara besviken?
Jag anser att du ska ge serien en chans. Se första säsongen och känn efter. Väldigt väldigt bra imo.
Citera
2012-12-06, 13:44
  #28
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Ensemble cast innebär alltså att det finns en stor bunt karaktärer som är ungefär lika viktiga, till skillnad från om serien fokuserat på några få huvudpersoner?
japp

Att jämföra en miniserie som Band of Brothers med en serie som är tänkt att pågå i säsonger är ju inte riktigt rättvis heller kanske. Miniserien blir alltid gjord, medan längre serier alltid riskerar yxning.

för lite jämförelse:
Bland vanliga serier som gick på mindre kanaler under perioden kan man ju nämna Buffy, som gick från bit under miljonen till 2.3 milj/episod de två sista säsongerna.

Så finns de ju Friends som kostade 10-12milj/episod i slutet och de lär ju till stor del varit cast kostnader i den typen av serie. Men Friends gick på "the big four" och hade helt andra tittarsiffror än både Buffy och Carnivale på mindre kanaler som inte alls har samma täckning.
__________________
Senast redigerad av boored 2012-12-06 kl. 14:37.
Citera
2013-01-24, 00:09
  #29
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Clancy Brown var grym i rollen som Alexi!
För att inte prata om alla mässor han höll, riktigt jävla bra spelat av honom!
Citera
2013-02-04, 22:53
  #30
Medlem
Har missat den här serien helt, ska börja se den så fort jag fått ner första säsongen! Den verkar riktigt lovande!
Citera
2014-11-02, 13:14
  #31
Medlem
robomans avatar
Jag gillar att jag har så god framförhållning, eller om jag ska kalla det rastlöshet. Jag skrev nämligen här i tråden redan 2012, men det var först igår som jag började kolla på serien. Tre avsnitt in. Andra avsnittet var bäst hittills. Många mystiska teasers som presenterades där.

När jag läste om serien blev jag orolig att den skulle kretsa kring kristendomens mytologi, istället för att bygga på den till något ytterligare och långt kusligare. Jag menar alltså att jag inte vill ha en förutsägbar mytologi. Jag vet ju redan vad kristendomen handlar om, de måste utveckla mytologin om jag ska bli fast.
Hittills är jag väl inte helt övertygad. Men det är klart, ska man presentera en djup mytologi måste man kanske först avhandla den vanliga...

Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Har missat den här serien helt, ska börja se den så fort jag fått ner första säsongen! Den verkar riktigt lovande!
Hur gick det, såg du serien? Vad tyckte du?
Citera
2014-11-02, 15:05
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Hur gick det, såg du serien? Vad tyckte du?

Ja det gjorde jag. Gillade den riktigt, mycket mystiken och mörkret smälte ihop perfekt tillsammans med miljöerna! Clancy Brown är en favorit för mig också.
Citera
2022-04-01, 23:44
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Är det nån som kollat in HBOs Carnivale? Jag tänkte börja tanka första säsongen. Det verkar klart udda. Lite David Lynch, lite Stephen king och så är ju Clancy Brown med...
Kolla hemsidan: http://www.hbo.com/carnivale/
Sen på bollen såg jag denna. Bra och höll över två säsonger. Slutet funkade som slut, men kommer det någon gång en tredje ser jag den, eller läser om det blir bok.
Citera
2022-04-15, 22:56
  #34
Medlem
Det slutade innan det var slut.

Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback