Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-03, 20:40
  #949
Medlem
Ang. "nya" filmen.

Hade hoppats på att de skulle goofat sig med nåt tekniskt, så att jag kunde dundra in och säga "Aha!, INTE Kosher..", men dyktekniskt sett, är det oantastligt. Trimixrebreathers, rätt mängd rätt storlek deko-flaskor för djupet etc.. Jag får leta vidare..
Citera
2012-07-03, 21:26
  #950
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nifocjoe
Alla länder har sina egna språk, även Sverige och det är inget konstigt med det. Grejen är att språkavvikelsen gör att man förstår att det inte är en äkta dokumentär där man diskret filmat ett verkligt skeende som händer framför kameran utan att det rör sig om ett regisserat iscensättande av "ungefär så här gick det till". Synd.

Du är bara ute å cyklar, du vet ingenting om just detta. Och nu handlar det ju inte vilket språk de talar, eller hur? Vad finns där nere?
Citera
2012-07-03, 21:28
  #951
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highorbit
Ang. "nya" filmen.

Hade hoppats på att de skulle goofat sig med nåt tekniskt, så att jag kunde dundra in och säga "Aha!, INTE Kosher..", men dyktekniskt sett, är det oantastligt. Trimixrebreathers, rätt mängd rätt storlek deko-flaskor för djupet etc.. Jag får leta vidare..

Det ÄR ingen "film", det är bara ett axplock av bilder tagna under nya dykningar!
Citera
2012-07-03, 22:02
  #952
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Det ÄR ingen "film", det är bara ett axplock av bilder tagna under nya dykningar!

Tror inte en sekund på att det där skulle vara nya dyk.

Någon skrev att de åkte ut den 1 juli igen, nu vill jag se lite nya spännande bilder och veta vad som döljer sig i det mystiska hålet. Antiklimax vore om hela skiten försvunnit
__________________
Senast redigerad av sluggerbanan 2012-07-03 kl. 22:09.
Citera
2012-07-03, 22:31
  #953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Det ÄR ingen "film", det är bara ett axplock av bilder tagna under nya dykningar!

Då är jag lite nyfiken på din definition av ordet film, min gode viking. Får ni inte lära er det på Titan?
Citera
2012-07-03, 22:53
  #954
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirPryce
Vad är det förresten som gör att du själv avfärdar den rakt av -tycker själv att ett sådant system, när det nu kan fungera i teorin, verkar klart praktiskt ?
Det är på motsvarande grunder som jag även avfärdade ubåtsnätsfundamentshypotesen, någon sådan konstruktion är inte känd att ha använts på någon plats på hela planeten och förefaller inte ens behövas. Även gamla sovjetiska skorvar som Whiskeyklassen hade diesel nog för att ta sig mer än halva jorden runt. Ett tankningsställe i "lilla" Östersjön förefaller då väldigt onödigt.

Och så ska man bygga, underhålla och fylla denna depå obemärkt i åratal i kraftigt trafikerade vatten. Den dagen dess belägenhet avslöjats så skulle fienden ha ett finfint ställe att utöva bakhåll på.

En geologisk formation däremot uppstår utan taktisk eller ekonomisk baktanke bara för att det råkar bli så i princip.
Citera
2012-07-04, 01:45
  #955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Det ÄR ingen "film", det är bara ett axplock av bilder tagna under nya dykningar!


Hej "Eric"

Du har skrivit sekretessavtal antar jag?
__________________
Senast redigerad av Speedfreak88 2012-07-04 kl. 02:02.
Citera
2012-07-04, 01:56
  #956
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Här är ett litet axplock av vad man sett där nere :-)
http://share.shutterfly.com/action/w...0EaNmLRu3YtXKg

Vad fasiken, är det här någon skämtfilm? Några stenar på botten av havet, varav några kan eventuellt tolkas som att de bildar en cirkel, och killen säger "Det första jag tänkte på var ett UFO"? Är det någon som är med i projektet? Rimligtvis föll trovärdigheten redan där i så fall. Det är ju inte lite komiskt, även om man bortser ifrån att det knappast är ett oidentifierat flygande objekt, eller än så länge inte ens bevisat vara ett objekt. Jag har inte följt den här tråden på ett tag, men är det sådant här skit som hela grejen bygger på?

Edit: Jag minns att de påstod sig ha skickat materialprov till analys. Vad blev resultatet? Jag har inte orkat läsa igenom varendaste post i tråden när jag letade efter resultatsvaret, men analyssvaren lär ju ha varit klara ett bra tag nu.
__________________
Senast redigerad av Europe 2012-07-04 kl. 02:07. Anledning: Edit
Citera
2012-07-04, 04:48
  #957
Medlem
Hegamons avatar
Vilket trams, en stenformation. Jordskorpan sticker upp genom Östersjöns dyiga botten. Havsströmmar göra att stenen inte täcks med dy. Nedan här är säkert påhittat eller ett misstag:

Citat:
Adding to the mystery, there appears to be a pillar which is holding up the 200 foot wide object, said Lindberg. “The pillar is eight meters high,” he added.
Citera
2012-07-04, 11:08
  #958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vilket trams, en stenformation. Jordskorpan sticker upp genom Östersjöns dyiga botten. Havsströmmar göra att stenen inte täcks med dy. Nedan här är säkert påhittat eller ett misstag:

För det första existerar inga havsströmmar i Östersjön på 90 meters djup.
Sen vet jag inte hur du skulle förklara 90 gradiga vinklar eller släta cirkelformationer med en stenformation?
Eller det 25cm stora hål som tycks gå rakt igenom objektet? Eller den perfekta kupol som ligger ovanpå den stora cirkeln?
Citera
2012-07-04, 11:10
  #959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vad fasiken, är det här någon skämtfilm? Några stenar på botten av havet, varav några kan eventuellt tolkas som att de bildar en cirkel, och killen säger "Det första jag tänkte på var ett UFO"? Är det någon som är med i projektet? Rimligtvis föll trovärdigheten redan där i så fall. Det är ju inte lite komiskt, även om man bortser ifrån att det knappast är ett oidentifierat flygande objekt, eller än så länge inte ens bevisat vara ett objekt. Jag har inte följt den här tråden på ett tag, men är det sådant här skit som hela grejen bygger på?

Edit: Jag minns att de påstod sig ha skickat materialprov till analys. Vad blev resultatet? Jag har inte orkat läsa igenom varendaste post i tråden när jag letade efter resultatsvaret, men analyssvaren lär ju ha varit klara ett bra tag nu.

Haha... du kanske borde läsa på lite innan du kommer med befängda anklagelser. Tips, läs Ocean X Team FB-sida!
Citera
2012-07-04, 11:11
  #960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Tror inte en sekund på att det där skulle vara nya dyk.

Någon skrev att de åkte ut den 1 juli igen, nu vill jag se lite nya spännande bilder och veta vad som döljer sig i det mystiska hålet. Antiklimax vore om hela skiten försvunnit

De har gjort 2 dyk, det tredje väntas inom 1-1,5 vecka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback