Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 21:37
  #3721
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yojne
Som jag förstått det så finns det 2 möjliga alternativ:

1. De är totalt inkompetenta och/eller har mycket otur, och vet ingenting.

eller

2. De vet exakt vad det är, troligen en helt naturlig formation av sten, men de försöker suga ut så mycket pengar som möjligt.

Möjligen är det en kombination av de båda...

Huvudet på spiken skulle jag säga
Citera
2014-04-29, 22:12
  #3722
Medlem
HRTs avatar
Jag är öppen för att det finns saker som vi kanske inte förstår eller känner till.
Bara att hitta något som kan vara gjort av människor på det djupet vore en sensation ex ett nytt Stonehenge.
Men från att hittat ett oerhört spännande föremål, hemliga bilder, intervjuer, allt hysch hysch till total tystnad vad har hänt.
Är det detsamma som att det blev en total flopp?
Man bör kanske borde identifiera föremålet innan man skriker ut fyndet till världen dessa framstår ju som tomtar i mina ögon.
Citera
2014-05-01, 20:12
  #3723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Jag är öppen för att det finns saker som vi kanske inte förstår eller känner till.
Bara att hitta något som kan vara gjort av människor på det djupet vore en sensation ex ett nytt Stonehenge.
Men från att hittat ett oerhört spännande föremål, hemliga bilder, intervjuer, allt hysch hysch till total tystnad vad har hänt.
Är det detsamma som att det blev en total flopp?
Man bör kanske borde identifiera föremålet innan man skriker ut fyndet till världen dessa framstår ju som tomtar i mina ögon.

Jag vet dom har planer för sommaren , Dom har haft kontakt med nya finansiärer, mer kan jag ej säga , men dom har grejer på G , vi får se vart det leder, men jag kan säga att dom vill inte gå ut med något innan det är klart , det går inte göra en expedition dit än heller , men allt handlar om pengar , har dom tillräckligt med pengar åker dom,har dom inte så åker dom inte , så enkelt är det.Dom kan inte trolla , Hade det varit ett miljonföretag som haft hand om det hade det varit annars ,dom hade kunnat åka 1000 gånger om.
Citera
2014-05-01, 21:02
  #3724
Medlem
HRTs avatar
Det kan jag förstå att man vill hålla inne på informationen tills man är säker.
Ändå har man ställt upp i tv, lägger ut filmer allt för att jaga upp stämningen.
Jag varken förnekar eller tror, men vill hålla ett öppet sinne för sånt som vi inte förstår eller kan ta in. Men åren går och det börjar nu likna en fars inget illa menat.
Men nu gäller det att få fram något bevis eller något speciellt för det känns som de har ridit på vågen länge och nu är det stiltje
Citera
2014-05-07, 14:55
  #3725
Medlem
Ær det någon som vet om objektets position ær tillgænglig før det offentliga? dvs vart den finns och vilket djup?

Før om man vet det skulle det vara roligt att åka dit och åka runt med sin egna ROV
Citera
2014-05-07, 18:15
  #3726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Land3erg
Ær det någon som vet om objektets position ær tillgænglig før det offentliga? dvs vart den finns och vilket djup?

Før om man vet det skulle det vara roligt att åka dit och åka runt med sin egna ROV
Testa 19°48.50E 60°49.50N dom står med i dokumentären ,har kollat det är utanför Åland,Borde va i närheten då , önskar dig lycka till
Citera
2014-05-08, 08:33
  #3727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Testa 19°48.50E 60°49.50N dom står med i dokumentären ,har kollat det är utanför Åland,Borde va i närheten då , önskar dig lycka till

tummen upp!
Får kanske ta en tur ut under sommaren, om det inte ær djupare æn 300m så skall det nog funka

http://www.seabotix.com/products/lbv300-5.htm
har denna i garaget
Citera
2014-05-08, 09:19
  #3728
Medlem
Bottendjupet på platsen för cirkeln är ca 85-90 m och cirkeln/cylindern i sig är ett tiotal meter hög.
Citera
2014-05-11, 22:54
  #3729
Medlem
Volvo sponsrar Ocean x , dom kan säkert hjälpa till med lite kosing.
Citera
2014-05-12, 00:49
  #3730
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Land3erg
tummen upp!
Får kanske ta en tur ut under sommaren, om det inte ær djupare æn 300m så skall det nog funka

http://www.seabotix.com/products/lbv300-5.htm
har denna i garaget
Nice. Vad kostar en sån pjäs?
Citera
2014-05-27, 00:17
  #3731
Medlem
fnusks avatar
Dennis håller på att stolla sig med nån sten som han filmar när han skickar den till amerika. Har inte orkat kolla så noga. Nån som vet vad detta handlar om?
Verkar som det ska vara nån form av videobevis att stenen skickas.
Sen sitter han under nån presenning/tunt tak och filmar sin siluett med en potatis, säger nåt i stil med "nauw jo hävv itt ån the viddeå" på sin fina engelska...
Citera
2014-05-27, 22:48
  #3732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnusk
Dennis håller på att stolla sig med nån sten som han filmar när han skickar den till amerika. Har inte orkat kolla så noga. Nån som vet vad detta handlar om?
Verkar som det ska vara nån form av videobevis att stenen skickas.
Sen sitter han under nån presenning/tunt tak och filmar sin siluett med en potatis, säger nåt i stil med "nauw jo hävv itt ån the viddeå" på sin fina engelska...

Ja, det var någon i gruppen som köpte dykarhammaren Hogeborn använde (signerad) plus en dykmask (signerad) plus en bit av en av stenarna dom tog upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback