Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-22, 19:45
  #13
Medlem
Al3xxxanders avatar
Hej!

Är en kille som under en längre tid övervägt tanken om att bege sig in i en studio för att spela in mina egna demos helt själv, i brist på likasinnade med samma vision. Är nu i ett läge då jag börjar ladda upp för detta ,både musikmässigt och ekonomiskt.

Skulle gärna ta emot råd angående förberedelser inför inspelning, kostnader för att hyra studio för t:ex 2-3 demos? Vad sannolikheten är för mig är att jag kan skapa något på egen hand, som jag senare kan skicka till skivbolag/andra band/olika sociala medier med en standard som är "OK"?

Alla typer av tips om hur jag kan nå ut med min musik när den väl är fångad i studion är också välkomna..
Citera
2016-07-22, 11:04
  #14
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij

Vanliga inspelningsprogram/DAW.
Bitwig studio
Cakewalk Sonar

Tillägg till DAW's. Bra tråd för övrigt!
Citera
2017-02-20, 02:02
  #15
Medlem
Halloj! Undrar om det är någon Tidsgräns på patenterad eller upphovskyddad musik (Tex ifrån 1945)

Finns det någon som fortfarande äger rättigheterna eller kan man sampla stycken eller röster osv?
sökte på nätet men fann inget svar.!


Mvh

No
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback