• 1
  • 2
2011-09-18, 00:51
Medlem
glyos avatar
Det värsta är väl nästan idioterna som plockar lösviktsgodiset med papper runt omkring sig med händerna men använder sked till allt annat. Som att dessa godisar inte skulle blanda sig med resten av innehållet i påsen.
Citera
2011-09-18, 12:52
Medlem
krss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanee
Ja, tycker du är överkänslig.Precis som 90% av Sveriges befolkning.
Anledningen till att att vi lätt blir sjuka av t.ex vatten utomlands är ju just att vi länge varit "överbeskyddade" mot bakterier.

Nej, vi blir inte "sjuka" utomlands av vattnet för att vi är för renliga. Däremot kan vi exempelvis stöta på en helt annan bakterieflora vilket våran kropp inte är van vid - alternativt kanske vattnet helt enkelt är dåligt.
Citera
2012-10-05, 02:03
Medlem
Det värsta jag har sett med egna ögon var på en pizzeria. Pizzabagaren stod och bakade pizza och tog emot min beställning samtidigt. När jag skulle betala avbröt han pizzabaket och tog emot pengarna med sina mjöliga fingrar. När jag fått växel, i form av mjöliga sedlar och mynt tillbaka, knådade han vidare utan att tvätta händerna. Kontanthantering tillsammans med matlagning är tamejfan inte okej.

Jag uppfattar inte dig som överkänslig - snarare som en person med förnuftet i fånga. En sak som många överdriver med är kanske bäst-före-datum. Många beter sig som att mjölken blir "skadlig" samma dag som bäst-före trots att den stått oöppnad i kylen. Kan tänkas att dessa datummärkningar är helt irrelevanta för en krögare...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in