• 5
  • 6
2011-10-08, 21:57
Medlem
rotbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomcats
"Satt och googlade igår, för att se om någon info är öppen. Hittade inget, så jag bör nog inte skriva om vad som skett i berget. Tidigare, nu vet jag inte, satt personal vid mycket avancerad lyssningsapparatur. De hörde direkt om någon närgången var i faggorna. "

Fantasier !! Dom har annat att göra än att sitta o lyssna på vad som händer utanför, det har de MP till

Har jag skrivit vilken personal? MP är också personal. Sprid inte dimridåer, då kanske jag skriver det du inte vill.
Citera
2011-11-15, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotberg
Har jag skrivit vilken personal? MP är också personal. Sprid inte dimridåer, då kanske jag skriver det du inte vill.
Det skulle du aldrig våga.........
Citera
2011-11-15, 10:01
Medlem
Swissairs avatar
Skulle detta vara en nyhet av stora mått? jag menar att om Ryssland nu verkligen bestämmer sig för att bomba skiten ur oss hittar de nog den informationen de vill ha ändå, utan Google Maps. Ryssland vet väl förresten redan om allt som har med svensk militär att göra efter diverse spioner under kalla kriget. Nyhet?, nej jag vet inte riktigt...
Citera
2012-07-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swissair
Skulle detta vara en nyhet av stora mått? jag menar att om Ryssland nu verkligen bestämmer sig för att bomba skiten ur oss hittar de nog den informationen de vill ha ändå, utan Google Maps. Ryssland vet väl förresten redan om allt som har med svensk militär att göra efter diverse spioner under kalla kriget. Nyhet?, nej jag vet inte riktigt...
Men det finns väl inte så många fasta militärbaser i Sverige? Det mesta inom försvaret är mobilt/rörligt. Det gäller allt från flygplan till radarstationer.
Citera
2012-07-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Men det finns väl inte så många fasta militärbaser i Sverige? Det mesta inom försvaret är mobilt/rörligt. Det gäller allt från flygplan till radarstationer.

Jag tror att de flesta radarstationer är fasta stationer här i Sverige.
Citera
2012-07-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag tror att de flesta radarstationer är fasta stationer här i Sverige.
Nja, blir det krig så används mobila radarenheter (se bild nedan). Stationära radaranläggningar skulle slås ut direkt. Regelbunden omgruppering är A & O.

http://www.belgian-wings.be/webpages...L-3D-Dutch.jpg
Citera
2012-07-05, 23:53
Medlem
AllarNs avatar
Om du inte visste det så är PS 860/861 fortifikatoriskt skyddade.
Citera
2012-07-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Om du inte visste det så är PS 860/861 fortifikatoriskt skyddade.
Så vitt jag vet finns det rätt kraftiga bunkerbomber. Mål som är synliga/stationära håller inte i längden. I synnerhet inte när fienden har tillgång till satelliter.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in