Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-20, 18:09
Medlem
poko-pekkas avatar
Finns ngt bättre än Loyden??!!
Citera
2005-07-23, 19:39
Medlem
skattebetalares avatar
säger bara miami vice o snobbar som jobbar, har för mig att de gick på lördagskvällarna i ett underhållningsprogram som hette rassel. Och inte att förglömma serien V, grym.
Citera
2005-07-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skattebetalare
säger bara miami vice o snobbar som jobbar, har för mig att de gick på lördagskvällarna i ett underhållningsprogram som hette rassel. Och inte att förglömma serien V, grym.
Miami Vice gick senare på kvällarna, på en annan dag har jag för mig. Men reprisen av Snobbar som jobbar ingick i Razzel.
Wombat
Citera
2005-07-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corvelay
Vad hette serien som visades i slutet av eller efter "Razzel". Har för mig att den hette "Uppdrag i Singapore" eller nåt liknande och handlade om nån sorts privat brottsbekämpare eller möjligtvis polis. Nån som kan ge lite mer info om denna serie som jag bara fick se i undantagsfall under min barndom.
Bring 'em back alive hette den på engelska.
"Pith-helmeted Buck is a Great White Hunter who here (unlike the real one from the 1940s) works out of the Raffles Hotel bar in Singapore during the 1930s fighting all kinds of bad guys in pre-war Malaya."
http://swedish.imdb.com/title/tt0083391/
Bruce Boxleitner från Macahans och Babylon 5 spelade Buck. TV3 visade f ö serien i repris för en 10 år sen eller så.
Wombat
Citera
2005-07-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanalje
Har kvar häftet och 3d-brillorna som man köpte till TV-piraterna.

Programet med Måns Herngren var väl Tuttifrutti?(Han hängde upp och ner så det såg ut som håret stod rakt upp)
Ja, den hette Tuttifrutti. Måns rollperson dök även upp i ett avsnitt av Nöjesmassakern.
Citera
2005-07-23, 22:49
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
En riktigt gammal serie hete Arsene Lupin -Gentlemannatjuven. Måste ha varit väldigt tidigt 70-tal.

Den serien vore riktigt skoj om de körde en reprisrunda på!
Citera
2005-07-26, 00:09
Medlem
whiskeyportions avatar
Ser att de flesta jag kommer på redan har nämnt här. Så jag kompletterar bara med några.

Den lilla vampyren minns jag från när jag var liten.

Sen fanns det nån såpa som hette Goda Grannar som morsan alltid tittade på.

En svensk serie som hette "Guld" minns jag, har aldrig sett att efter det att den visades första gången i slutet av 80-talet.
Citera
2005-07-26, 01:15
Medlem
Kom att tänka på en 70-tals deckare som gick på TV, men ingen av mina vänner kommer ihåg!

- Tror att den hette "Holmes & JoJo", där JoJo var en "robot", men såg ut som en vanlig människa. Jag kommer ihåg hur han inte kunde åka his, för his dörrarna jämt stängdes när han skulle gå in i dem och hur man läste igenom hela telefonkatalogen bara genom att snabbt bläddra igenom den.

- Någon annan som minns?
Citera
2005-07-26, 01:18
Medlem
Truxas avatar
Jag minns den. Men jag tror den var en bit in på 80-talet. Senare visade svt en liknande serie, men utan humor.
Citera
2005-07-26, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jag minns den. Men jag tror den var en bit in på 80-talet. Senare visade svt en liknande serie, men utan humor.
Härligt att någon mer minns! ..och det är nog sant att det var under början av 80-talet.. Men det var ändå under den där härliga tiden då hela familjen såg fram emot fredagsdeckaren!

Numera så kan man ju prata med folk som ser samma serie som en själv, men ser dem på en annan tid eller kannal och därför är inne i en helt annan årgång!
Citera
2005-07-26, 14:20
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiskeyportion
Ser att de flesta jag kommer på redan har nämnt här. Så jag kompletterar bara med några.

Den lilla vampyren minns jag från när jag var liten.

Sen fanns det nån såpa som hette Goda Grannar som morsan alltid tittade på.

En svensk serie som hette "Guld" minns jag, har aldrig sett att efter det att den visades första gången i slutet av 80-talet.
Goda Grannar kollade jag på, hände nästan ingenting i den serien. Peter Dalle spelade den "onde" Pierre.
Citera
2005-07-26, 17:34
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Tomtebror:

Citat:
- Tror att den hette "Holmes & JoJo", där JoJo var en "robot", men såg ut som en vanlig människa.

Jag minns den och den gick under sjuttiotalet någon gång. Jag hatade den men många i min klass älskade skiten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback