2011-09-14, 23:39
Medlem
shieets avatar
Tjenare!

Nu är det så att jag har en klocka i guld (http://www.tissot.ch/?mod_collection...cxXzNfNDAxXzIx) som har en text inskriven på undersidan av klockan. Det jag undrar är om man på något vis kunde ''sudda'' ut denna inskrivning? Kanske någon annan har varit med om liknande problem och är villig att dela med sig av erfarenheter?
Citera
2011-09-14, 23:46
Medlem
Lämna in till ett klockbutik där dem gör ingraveringar lär ju inte vara allt för svårt. Får dock känslan att det inte är din klocka du vill ta bort texten på utan någon du "hittat" ?
Citera
2011-09-14, 23:49
Medlem
shieets avatar
klockan tillhör en familjemedlem som fått klockan av sitt jobb, på undersidan står det en gratulation av hans pension och det är något som min släkting tycker att jag kan ta bort.

Tack för svaret iaf!
Citera
2011-09-14, 23:54
Medlem
haha okej! Vad bra då att de finns ärliga människor! Men tror faktiskt på ett klockmakeri eller vad man ska säga använder sådan teknik. Dem slipar ner klockan så att graveringen försvinner skulle jag tro.

sökte lite snabbt på internet: "Jag har hittat en sådan fantastiskt vigselring på auktion. Den är med andraord begagnad och har en inskription. Går den att ta bort och vad skulle det i så fall kosta? / Helena Svar: Borttagning av gravyr kostar cirka 300 kronor, men jag råder dig att kontrollera ringen ordentligt om du hade tänkt använda den som vigselring. Alla ringar med stenar behöver översyn av infattningar och att besöka sin guldsmed för en kontroll en gång om året rekommenderar jag alla"

Där jag hittade det: http://www.alltombrollop.com/ringar-...guldsmed2.aspx
Citera
2011-09-15, 00:02
Medlem
shieets avatar
Tack ännu en gång
Citera
2011-09-15, 00:05
Medlem
"pension" kan ju enkelt göras om till något roligare ord att gratuleras för... kommer inte på något på direkten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in