Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-16, 00:44
  #985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Hur är Viaplay om man vill se livesport, t.ex fotboll? HD kvalitet? Laggar det mycket?

Bump
Citera
2014-04-16, 08:54
  #986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Hur är Viaplay om man vill se livesport, t.ex fotboll? HD kvalitet? Laggar det mycket?

Jag har inte upplevt något lagg alls sen jag startade viaplay. Eller jo, när jag streamade Hard Knocks för några dagar sen på fullHD samtidigt som jag hade 10 andra applikationer igång i windows + att jag höll på att tanka saker..

Streamat sport i HD på PS3an helt utan problem och tycker det är bättre än de vanliga sändningarna på TV.

Gillar man sport så är Viaplay definitivt rätt tillvägagångssätt!
Citera
2014-04-16, 10:42
  #987
Medlem
Okej, men det ska inte vara någon större skillnad på att streama via PS3 och datorn eller?
För jag tänkte köra genom datorn enbart.
Citera
2014-04-16, 10:51
  #988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Okej, men det ska inte vara någon större skillnad på att streama via PS3 och datorn eller?
För jag tänkte köra genom datorn enbart.

Det beror ju lite på vad du har för komponenter i datorn (RAM, cpu etc), men jag upplever inga problem via datorn såvida jag inte tankar något eller har många flikar/applikationer igång
Citera
2014-04-22, 12:00
  #989
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Bump
Så länge du har en dator som klarar av det och tillräcklig bandbredd så ska det flyta på finfint. Men jag vet inte om det är äkta "HD".
Citera
2014-04-22, 12:06
  #990
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Okej, men det ska inte vara någon större skillnad på att streama via PS3 och datorn eller?
För jag tänkte köra genom datorn enbart.

Jag upplever det som att bildkvalitén är betydligt högre via appen i Ps3 jämfört med webläsaren
Citera
2014-04-23, 12:43
  #991
Medlem
haveAbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Jag upplever det som att bildkvalitén är betydligt högre via appen i Ps3 jämfört med webläsaren


Så det fungerar bra genom ps3 eller? Tycker jag läser både det ena och andra. Bra att bildkvalitén är bra men hur fungerar det över lag?

Är mitt i en flytt och ska skaffa riktigt bredband (fuck Telenor) för att kunna spela online via ps3 och tänkte kolla på tv genom viaplay genom datorn och då medföljer alla jobbiga sladdar. Så till min förtjusning upptäckte jag att jag kan köra Viaplay genom PS3. Det vore mer än underbart om det fungerar någorlunda smidigt.
Citera
2014-04-23, 13:00
  #992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haveAbreak
Så det fungerar bra genom ps3 eller? Tycker jag läser både det ena och andra. Bra att bildkvalitén är bra men hur fungerar det över lag?


Satt och växlade lite snabbt mellan tv6 och viaplay via PS3 igår, var mycket bättre bild via PS3an kan jag ju säga
Citera
2014-04-23, 13:19
  #993
Medlem
haveAbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Satt och växlade lite snabbt mellan tv6 och viaplay via PS3 igår, var mycket bättre bild via PS3an kan jag ju säga


Kalas. Men att det är bättre bild, okej perfekt. Men jag tänker nog mest på om det flyter på bra? Att det inte buggar massa och laggar liksom?
Citera
2014-04-23, 14:07
  #994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haveAbreak
Kalas. Men att det är bättre bild, okej perfekt. Men jag tänker nog mest på om det flyter på bra? Att det inte buggar massa och laggar liksom?

Första sekunderna så laggar det väl lite pga buffering osv, men efter det så flyter det på felfritt, iaf för mig
Har använt viaplay i drygt 2 veckor nu, har inte upplevt några problem alls på PS3an, oavsett om jag streamar sport live eller kikar på serier/filmer ur sortimentet
Citera
2014-04-23, 14:38
  #995
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haveAbreak
Kalas. Men att det är bättre bild, okej perfekt. Men jag tänker nog mest på om det flyter på bra? Att det inte buggar massa och laggar liksom?


Så länge man inte kör via Wi-Fi så brukar det inte vara några problem, den trådlösa mottagaren på Ps3 är inget vidare...
Citera
2014-04-23, 15:37
  #996
Medlem
haveAbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Första sekunderna så laggar det väl lite pga buffering osv, men efter det så flyter det på felfritt, iaf för mig
Har använt viaplay i drygt 2 veckor nu, har inte upplevt några problem alls på PS3an, oavsett om jag streamar sport live eller kikar på serier/filmer ur sortimentet

Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Så länge man inte kör via Wi-Fi så brukar det inte vara några problem, den trådlösa mottagaren på Ps3 är inget vidare...


Nice


Hoppas inte detta är OT, men frågan handlar ju i grund och botten om Viaplay

Behöver råd. Vilket är bäst?
1. Behålla min tv. Koppla in internet genom kabel till ps3 och köra viaplay där genom.
Tvn är en Andersson från Netonnet. Den är tydligen fruktansvärd på alla sätt som finns enligt min pojkvän. Men den fungerar bra och det är jag som kommer använda den. Han tycker det är tillräckligt hemskt att bara se den och att den ska finnas i vårt hem

2. Lägga massa pengar på en smart-tv och köra Viaplay genom den. Köra Wi-Fi till ps3 eftersom jag då ändå bara ska spela online genom den. (vi har redan en smart-tv i samma rum men som används som datorskärm)

Jag förstår ju att alternativ 2 innebär en ny assnygg större tv (och vilket som vore underbart, sjukt mkt bättre spelupplevelse) Samt mindre sladdar och mindre krångel. Men det kostar pengar!!! JAG tycker det är lite onödigt, alltså lite väl lyxigt.

Så frågan är.. Är det väldigt mycket mer smidigare med Viaplay genom smart-tvn än genom ps?

Jag är inte den som bryr mig så extremt mycket om bildkvalité egentligen. Bryr mig mer om att det ska gå fort att komma igång och hur det fungerar att styra skiten

Så Smart-tv med Viaplay eller PS3 med Viaplay???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback