Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-05, 20:32
  #1585
Medlem
kennedy8s avatar
Någon som testat fotbollen i UHD med chromecast ultra och kan ge ett litet betyg på hur det fungerar och ser ut?
Citera
2018-02-03, 13:16
  #1586
Medlem
Visas bara en grön sörja på skärmen när jag tittar på Viaplay just nu. Någon som varit med om liknande och vet vad det beror på?
Citera
2018-02-03, 13:35
  #1587
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Visas bara en grön sörja på skärmen när jag tittar på Viaplay just nu. Någon som varit med om liknande och vet vad det beror på?
Har inte hänt mig tidigare, funkar bra här!
Citera
2018-02-05, 19:09
  #1588
Medlem
mazin95s avatar
Kan någon rekommendera en VPN som fungerar för Viaplay om man är utomlands (Tjeckien). Skulle uppskattas.
Citera
2018-02-05, 22:10
  #1589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazin95
Kan någon rekommendera en VPN som fungerar för Viaplay om man är utomlands (Tjeckien). Skulle uppskattas.

Jag kör med ovpn och det fungerade iaf från Danmark och Karibien förra månaden.
Citera
2018-02-16, 22:18
  #1590
Medlem
Tycker viaplay är allmänt kasst faktiskt, ligger flera minuter efter vilket är grymt störande om man bettar samtidigt och kan få ett helt annat resultat än vad du har på streamen.
Fattar inte hur det kan vara sådan delay ?
Citera
2018-02-19, 09:18
  #1591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerTooth
Tycker viaplay är allmänt kasst faktiskt, ligger flera minuter efter vilket är grymt störande om man bettar samtidigt och kan få ett helt annat resultat än vad du har på streamen.
Fattar inte hur det kan vara sådan delay ?

Är ju alltid fördröjning på streams. 30-60s är ju inte ovanligt. Vill man slippa det får man kolla på "riktig" tv.
Citera
2018-03-14, 13:18
  #1592
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Någon som vet om man har kvar viaplay tills perioden går ut om man avbryter prenumerationen? Satte nyligen igång min 3 månaders gratis prenumeration men har inget intresse att betala när den är slut. Funderar på om jag kan säga upp nu direkt men ändå fortsätta titta tills gratisperioden är slut så jag inte glömmer typ eller om man måste vänta.
Citera
2018-03-14, 13:25
  #1593
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Någon som vet om man har kvar viaplay tills perioden går ut om man avbryter prenumerationen? Satte nyligen igång min 3 månaders gratis prenumeration men har inget intresse att betala när den är slut. Funderar på om jag kan säga upp nu direkt men ändå fortsätta titta tills gratisperioden är slut så jag inte glömmer typ eller om man måste vänta.
Du kan enbart avbryta den när 3:dje månaden har börjat. Annars försvinner allt
Citera
2018-03-14, 14:34
  #1594
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Du kan enbart avbryta den när 3:dje månaden har börjat. Annars försvinner allt
Ah ok tack. Blir och lägga in i kalendern då.
Citera
2018-03-17, 01:54
  #1595
Medlem
400Bens avatar
Hej. Skulle behöva lite hjälp.

Där jag bor finns inget Internet draget till sej men jag har ett företags wfi (lösenord) utanför fönstret så jag har ett nätverskort upptejpat i fönstret och sedan en USB-sladd till datorn. Internet är bra, mäter upp i ca 38. Laddar hem snabbt, surfar snabbt osv.

Men när jag ska kolla PL och NHL på Viaplay med HDMI-kabel till TVn så laggar det som fan. Det hjälper inte att starta om datorn. Det laggar mycket mindre när jag har det igång på dataskärmen.

När jag förra helgen hade datorn hemma hos föräldrarna funkade det utmärkt hela helgen. Då körde jag via chromecast och deras internet till TVn.

Det kan väl inte ha med grafikkortet att göra? Youtube, annan strömming eller videos laggar inte. Varken på datorn eller tvn. Att det funkar bättre på dataskärmen än TVn talar emot att det är grafikkortet.

Kan det finnas någon anledning att det funkar med chromecast och på dataskärmen men inte med HDMI-sladd till TVn? Allt annat funkar med HDMI-sladd till TVn så lär inte bero på sladden.

Kan det bero på Internet? Men jag ser inte hur det skulle kunna bero på Internet då det fungerar snabbt hos mej och funkar mycket bättre på dataskärmen.

Jag får inte ihop det. Det kan inte vara webbläsaren heller då det fungerar på dataskärmen.

Kan det ha med strömmen att göra? Att det krävs mer ström till TVn och därför laggar?

Citera för svar! Tack
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2018-03-17 kl. 02:46.
Citera
2018-03-17, 03:03
  #1596
Medlem
400Bens avatar
Kollar jag serier på Viaplay via TVn med HDMI så funkar det utmärkt utan lagg. Det är alltså onlinestramning med HDMI till TVn som inte funkar. Allt annat funkar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback