Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-13, 20:01
  #13
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Klart du kan, pengar är allt. Kostnaden vågar jag inte gissa på, politiska situationen är ju labil, en viss
herr Muhammar Khaddaffi är stor markägare eller om nu NTC äger marken, så jag vet inte hur lätt det är att få tag på bensin/diesel? Får väl importeras ifrån Sydafrika emot hårdvaluta?

Bensin finns liksom alla andra varor, det är USD och ZAR som gäller för betalning överallt. Inhemska Zim-dollarn är som sagt skrotad och finns bara som kul souvenir.

Du behöver ingen privatchaffis, lär känna några taxichaffisar och ta deras mobilnummer. Jag kom på att jag faktiskt åkte en hel del taxi i Victoria Falls efter fylleslagen på barerna En chaffis visade upp den lokala baren i området där de svarta bor, $2 för tre 33cl öl!! Fantastiskt billigt. Jag och min kompis var de enda vita i baren men zimbabwier är coola, ingen som blängde på oss.
Citera
2011-09-13, 20:14
  #14
Medlem
danthedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Bensin finns liksom alla andra varor, det är USD och ZAR som gäller för betalning överallt. Inhemska Zim-dollarn är som sagt skrotad och finns bara som kul souvenir.

Du behöver ingen privatchaffis, lär känna några taxichaffisar och ta deras mobilnummer. Jag kom på att jag faktiskt åkte en hel del taxi i Victoria Falls efter fylleslagen på barerna En chaffis visade upp den lokala baren i området där de svarta bor, $2 för tre 33cl öl!! Fantastiskt billigt. Jag och min kompis var de enda vita i baren men zimbabwier är coola, ingen som blängde på oss.

Haha, kommer du ihåg vad det kostade att åka taxi? Satan i gatan, 2 dollar för 3 bärs? Detta blir ju bara bättre och bättre
Citera
2011-09-13, 20:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Bensin finns liksom alla andra varor, det är USD och ZAR som gäller för betalning överallt. Inhemska Zim-dollarn är som sagt skrotad och finns bara som kul souvenir.

Du behöver ingen privatchaffis, lär känna några taxichaffisar och ta deras mobilnummer. Jag kom på att jag faktiskt åkte en hel del taxi i Victoria Falls efter fylleslagen på barerna En chaffis visade upp den lokala baren i området där de svarta bor, $2 för tre 33cl öl!! Fantastiskt billigt. Jag och min kompis var de enda vita i baren men zimbabwier är coola, ingen som blängde på oss.
Castle? Blir det aldrig bensintorka eller är det en förgången tid?
Citera
2011-09-13, 20:52
  #16
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Castle? Blir det aldrig bensintorka eller är det en förgången tid?

Ja Castle och Zambesi

Nä bensintorka tror jag är över nu när det är marknadsekonomi, jag hade i alla fall inget problem med att tanka. Det fanns gott om taxi.

Ja vad fan kostade taxin? Jag var ju inte helt nykter när det var dags att hoppa in i en sådan men inte var det dyrt jämfört med Sverige, kanske $5 för några kilometer.
Citera
2011-09-13, 21:25
  #17
Medlem
danthedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja Castle och Zambesi

Nä bensintorka tror jag är över nu när det är marknadsekonomi, jag hade i alla fall inget problem med att tanka. Det fanns gott om taxi.

Ja vad fan kostade taxin? Jag var ju inte helt nykter när det var dags att hoppa in i en sådan men inte var det dyrt jämfört med Sverige, kanske $5 för några kilometer.

Haha, fullt försteligt får se hur jag löser transport där nere, men om det är säkert att ta taxi blir det nog lösningen.

Någon som har förslag på vad man kan göra på fritiden förutom fiske?
En annan skum fråga jag kom att tänka på, hur ser det ut med internet leverantörer? Är de bara att glömma eller finns det möjlighet för privatpersoner?
Kommer ju att ha tillgång till det på arbetstid såklart, men i lägenheten?
Citera
2011-09-16, 00:30
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danthedude
Haha, fullt försteligt får se hur jag löser transport där nere, men om det är säkert att ta taxi blir det nog lösningen.

Någon som har förslag på vad man kan göra på fritiden förutom fiske?
En annan skum fråga jag kom att tänka på, hur ser det ut med internet leverantörer? Är de bara att glömma eller finns det möjlighet för privatpersoner?
Kommer ju att ha tillgång till det på arbetstid såklart, men i lägenheten?
Klart det finns internet, bara att betala.
Citera
2011-09-16, 04:02
  #19
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Kul tråd!

Rapportera gärna här i tråden när du arbetat ett tag. Kan bli intressant att läsa.
Citera
2011-09-16, 06:44
  #20
Medlem
danthedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Klart det finns internet, bara att betala.

Klart och klart vet jag inte on det är, där av frågan


Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Kul tråd!

Rapportera gärna här i tråden när du arbetat ett tag. Kan bli intressant att läsa.

Självklart kan jag göra det ! Kul att du tycker det.
Citera
2011-10-02, 16:50
  #21
Medlem
Yuri Andropovs avatar
Nog för att landet var bättre då de hette Rhodesia, men enligt mina upplevelser så har svarta och vita generellt inget speciellt emot varandra, se bara till att hålla dig borta från Mugabe och hans allierade.
Citera
2016-02-28, 05:32
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Stackars? Flicka?

Jag ser en kvinna (ståtlig som tusan) som är nån form av nakenmodell.

Jag ser ingen stackars flicka.

Hon har en kropp som en elvaåring, och kan förövrigt inte vara speciellt gammal.

Får hoppas sidan försvinner snart.
Hon kan knappast gjort detta frivilligt.
Vem skulle riskera att bli våldtagen och mördad frivilligt?
Citera
2016-02-28, 18:11
  #23
Medlem
Vilka jävla idiotkommentaterar i den här tråden då... Synd att folk inte kan hålla sig till topic. Hur är läget där nu egentligen? Hur blev det med oppositionen egentligen? Har bara hört dåligt om båda sidor, oppositionen hade ju med koloniala intressen att göra, försökte mörda Mugabe och en massa annat innan hans en påbörjade sin jordbruksreform.

Samtidigt är ju mugabe en senil diktator och hans fru en wannabe celebrity some slösar miljoner på dyra kläder och smycken, hur är inflationen har den stabiliserat sig?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1655597

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback