2011-09-13, 18:16
Medlem
-20r53-s avatar
Som sagt jag har en HTC Desire (inte den nyaste), jag har installerat drivrutinerna till sync programmet och allt borde funka bra men den enda problemet är att jag vet inte hur jag ska få över allt som finns på telefonen till datorn (telenummer, sms,mms, bilder mm)

Det finns tvåproblem med i det hela och det är för det första att sync programmet hittar telefonen men kopplar bort den igen innan jag hinner göra nått. (finns annat program?)

OCH två! touchen på telefonen har börjat krångla rejält och funkar inte alls, nån enstaka gång då o då i kanske 10min men sen lägger den av (så hinner inte kolla igenom telefonen helt)

Det är så att vissa sms,mms och telefonnummer i telefonen är EXTREMT viktiga (Smaskig information ) som jag måste komma åt.

Finns det något annat sätt att föra över allt som finns i telefonen till datorn än att använda sync "manager" programmet?

Tacksam ifall någon kan hjälpa mig och om någons hjälp leder till lyckad "affär" så kommer jag GARANTERAT dela med mig av det smaskiga som finns i den!

ps. kan inte lämna in den pga att den inte är min ds.
Citera
2011-09-13, 19:14
Medlem
ganglere2s avatar
Hade en telefon för ett antal år sedan som slutade fungera delvis.
För att kunna behålla bl.a. bilder som fanns där så var jag tvungen att skicka dom till mig själv med e-post. Tog en väldig tid. Jag hoppas att du inte behöver göra det för jobbigt var det. Ett alternativ dock om inget annat fungerar.

Edit:
Manuellt med minneskort?
Citera
2011-09-13, 22:06
Medlem
svettipungs avatar
Du behöver inte installera sync för att läsa sd- kortet, montera som diskenhet.

ge mig bilder.
Citera
2011-09-14, 08:25
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Jag kör visserligen inte med analdruid, utan med Symbian.
Jag når alla diskar i telefonen med Bluetooth och kan hantera informationen på det sättet.
Citera
2011-09-15, 21:04
Medlem
-20r53-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Hade en telefon för ett antal år sedan som slutade fungera delvis.
För att kunna behålla bl.a. bilder som fanns där så var jag tvungen att skicka dom till mig själv med e-post. Tog en väldig tid. Jag hoppas att du inte behöver göra det för jobbigt var det. Ett alternativ dock om inget annat fungerar.

Edit:
Manuellt med minneskort?

Kan få vissa saker via minneskortet men det jag verkligen vill komma åt är det som är på det inbyggda telefon minnet!
Men när jag kopplar in telefonen i datorn så laddas den men datorn hittar inte den

Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Jag kör visserligen inte med analdruid, utan med Symbian.
Jag når alla diskar i telefonen med Bluetooth och kan hantera informationen på det sättet.

funkar inte så
Citera
2011-09-16, 00:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -20r53-
Kan få vissa saker via minneskortet men det jag verkligen vill komma åt är det som är på det inbyggda telefon minnet!
Men när jag kopplar in telefonen i datorn så laddas den men datorn hittar inte den

funkar inte så

Telefonen krånglar alltså så mycket att du inte kan föra över det till kortet?
Citera
2011-09-16, 17:25
Medlem
-20r53-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Telefonen krånglar alltså så mycket att du inte kan föra över det till kortet?

yees exakt men kan ju inte skicka in den till nån serviceeftersom den inte e min.

finns det inte nått sätt som typ polisen använder eller nått?
Citera
2011-09-17, 00:35
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -20r53-
yees exakt men kan ju inte skicka in den till nån serviceeftersom den inte e min.

finns det inte nått sätt som typ polisen använder eller nått?

Jodå.
Det finns företag som är experter på att ta fram data från kraschade datorer, hårddiskar man har försökt förstöra och sådant. Används bl.a. av polisen, militären och företag som har mycket viktiga saker där. Kostar därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in