Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-13, 13:51
  #1
Medlem
Psychoramas avatar
Har sett att diverse shopar börjat sälja denna produkt i olika RC-shoppar. Det är besläktat med Methylfenidat. Enda skillnaden är att Methylfenidat just har methylmolekyl och Ethylfenidat har en ethylmolekyl.

Jag tror verkligen detta är något att ha!

Vad sägs?
Citera
2011-09-13, 14:01
  #2
Medlem
Bongmons avatar
När du dricker alkohol och intar metylfenidat metaboliserar kroppen det vidare till etylfenidat i levern.
Citera
2011-09-13, 14:29
  #3
Medlem
Så i princip concerta/ritalin? Rus
Citera
2011-09-13, 14:43
  #4
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
När du dricker alkohol och intar metylfenidat metaboliserar kroppen det vidare till etylfenidat i levern.
Jahaja, där ser man Fast det kan ju vara behändigt att ha ett gram i fickan och snorta linor vid festliga tillfällen. Billigt är det också!
Citera
2011-09-13, 14:45
  #5
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psao
Så i princip concerta/ritalin? Rus

Inte direkt. Ritalin kan kokas om till fribas och rökas, effekten liknar svagt crack-cocaine.
Blandar du ritalin med alkohol o får etylfenidat i levern så blir ruset mycket mer euforiskt, och du mår bättre. Det ruset är likt svag (läs riktigt svagt) cola.

Men då ska ju alkoholen o metylfenidatet metaboliseras så jag tror att denna substans i ren form kommer vara mycket bättre. Men AT´n kommer troligen vara riktigt jävlig.

Skulle lätt testa om det dök upp inrikes då jag gillar effekten av alkohol o ritalin.

Är denna laglig?
Citera
2011-09-23, 09:53
  #6
Medlem
Snappat upp en sida som säljer ethylphenidate i uk. Så detta är legalt? Även efter dessa senare klassningar? Är det under undersökning för klassning?
Citera
2011-10-03, 21:51
  #7
Medlem
Bongmons avatar
Någon som testat detta? Är intesserad som fan.

Wiki säger: http://en.wikipedia.org/wiki/Ethylphenidate

Eftersom ingen träff på svenska dök upp på google varken på det namnet eller det svenska "etylfenidat" så antar jag att det är lagligt.
Citera
2011-10-04, 00:10
  #8
Medlem
Sirmesss avatar
hoppas att det trillar in i våra inrikesshoppar snart
Citera
2011-10-04, 01:36
  #9
Medlem
likeithards avatar
Jag är inte säker, men jag har för mig att etylfenidat är avsevärt mycket mer påfrästande för hjärta och blodkärl, vilket då skulle vara en av anledningarna till att alkoholkonsumtion (annat än i mindre mängder) avråds under metylfenidatbahandling.

Bara nämner det i ev harmreduction-syfte.
Citera
2011-10-04, 04:07
  #10
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Jag är inte säker, men jag har för mig att etylfenidat är avsevärt mycket mer påfrästande för hjärta och blodkärl, vilket då skulle vara en av anledningarna till att alkoholkonsumtion (annat än i mindre mängder) avråds under metylfenidatbahandling.

Bara nämner det i ev harmreduction-syfte.

Ja, men man behöver ju inte dricka alkohol på detta. Och det kan knappast vara värre än kjola för hjärta o blodkärl..

Effekten är ju lik kola med.
Citera
2011-10-05, 01:28
  #11
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Ja, men man behöver ju inte dricka alkohol på detta. Och det kan knappast vara värre än kjola för hjärta o blodkärl..

Effekten är ju lik kola med.

Vad jag förstår är etylfenidat skadligare för hjärtat än metylfenidat, detta oavsett om det är alkohol med i bilden eller ej, och eftersom samtida konsumtion av metylfenidat och alkohol leder till att etylfenidat bildas i kroppen, borde det inte vara någon större skillnad i farlighet gällande metylfenidat+alkohol kontra etylfenidat+alkohol. Det är fortfarane etylvarianten som är skadlig, vare sig den uppstår genom samtida intag av metylfenidat+alkohol eller genom intag av rent etylfeniat+alkohol.

Men jag har inga säkra källor på detta, bara något jag har för mig att jag läst på något utländskt forum, (förmodligen bluelight eller drugsforum, varar båda är bra och rekommenderas).
Citera
2011-10-05, 02:26
  #12
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Vad jag förstår är etylfenidat skadligare för hjärtat än metylfenidat, detta oavsett om det är alkohol med i bilden eller ej, och eftersom samtida konsumtion av metylfenidat och alkohol leder till att etylfenidat bildas i kroppen, borde det inte vara någon större skillnad i farlighet gällande metylfenidat+alkohol kontra etylfenidat+alkohol. Det är fortfarane etylvarianten som är skadlig, vare sig den uppstår genom samtida intag av metylfenidat+alkohol eller genom intag av rent etylfeniat+alkohol.

Men jag har inga säkra källor på detta, bara något jag har för mig att jag läst på något utländskt forum, (förmodligen bluelight eller drugsforum, varar båda är bra och rekommenderas).

Jag har läst endel jag med och du har fullkomligt rätt.

Men etylfenidat eller etylkain, som du kan få fram via metaboliseringen av alkohol + metylfenidat är ju nästan identisk med metaboliseringen av alkohol + kokain, som också ger en etyl-grej. De har även nästan samma skadeverkningar, nästan samma rus.
Det finns många kola-torskar som använt det blandningen sprit + alkohol mycket, så varör skulle rent etylfenidat vara skadligare än alkohol + kola?

För som du kanske vet så är alkohol + kola värre gift för hjärta o blodkärl än bara kola.

Så jag tror även att detta kan vara den mest kola-liknande RCn på marknaden.
Jag skulle även vilka koka fribas på detta, eftersom fribas metylfenidat är som svagt crack (kallas kitty-crack) så borde fribas-versionen av etylfenidat vara närmare crack.


Kommer det inrikes på en grön shop köper jag direkt. Stor mängd, för jag betvivlar inte denna substans alls.
__________________
Senast redigerad av Bongmon 2011-10-05 kl. 02:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback