Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-13, 01:13
  #1
Medlem
FantaBurks avatar
Fattar inte vad som har hänt, inga av usb portarna funkar på laptopen (dell m6300). Först så vägra den läsa av en extern hårddisk (den dykte inte ens upp). Nu försöker den varje gång att formatera alla usb'er. Och när jag trycker på formatera så säger den sedan att det inte gick att formatera.

Tror att drivrutinen är felet, försökte avinstallera alla usb grejer i device managern och starta om, lägga in en usb och fick en ruta om att den skulle installera drivrutinen. Valde automatisk etc. och att den kan använda windows update denna gången för att hitta den, men den sa sedan att det inte gick att installera? Så det kan vara en lätt lösning att jag bara behöver installera usb 2.0 drivrutinen manuellt. Men kan inte hitta någon plats att ladda ner den från

Enda saken jag gjort innan detta som kan vara problemet är att jag ladda ner "Contig.exe" från Microsoft och defragmentera en mapp tidigare. Annat än det vet jag inte.

Använder XP SP2. Testa hårddiskarna och usb'erna på en annan dator med windows 7, funka utan några som helst problem.

Innbygda SD kort läsaren funkar fortfarande dock.. Men inget USB relaterat, annat än musen.

Tacksam för hjälp. Vet inte hur jag ska göra en backup på allt skit jag har på datorn utan usb
Citera
2011-09-13, 07:36
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Värt ett försök. Laddar hem servicepaket 3 till XP. Se om detta kan hjälpa dig.
Citera
2011-09-13, 18:22
  #3
Medlem
FantaBurks avatar
Ok, håller på nu. Finns det inga andra förslag medans? Hitta usb 2.0 drivrutin på en äldre skiva för annan dator jag hade. Funka inte heller, den installeras men det finns fortfarande en Usb Device drivrutin som fattas i Device Manager. Kanske inte har med det att göra dock, tror jag såg det innan det här hände
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback