Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-06, 04:44
  #349
Medlem
Red Machines avatar
Har alltid älskat red dead redemption. Skulle helt klart kunna leva en livstid bara på den lilla kartan. Tänk er att dra in till armadillo och dricka några shots av whiskey.

Min värsta fiende skulle jag nog sätta i ett spel vars namn jag inte minns men det var ett plattformspel med några ekorrar som lät otroligt irriterande. Detta var ett spel som fanns till de tidiga hemdatorerna på åttiotalet. Fågeln i Kalle på julafton framstår som ett lugnt djur jämfört dessa pixlade ekorrar.
Citera
2013-01-13, 10:54
  #350
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Vilket spel skulle du bo i om du kunde komma och gå när du vill? alltså in och ur i spelet?
Dead or Alive Volleyball. Motivering: Tycker om volleyboll..

Vilket spel skulle du välja om du är tvungen att stanna i spelet i 1 år?
Minecraft på peaceful! Hade varit roligt att irra omkring i världen och bygga div saker. Alltid nära till heta stränder, men ändå gångavstånd för lekfulla snöbollskrig!

Vilket spel skulle du välja om du blir tvungen att spendera resten av livet där?
Tamriel. Otroligt vackert och idylliskt. Möjligheterna till ett lyckat liv känns oändliga, om vi bortser från att världen håller på gå under. Fast det behöver man inte veta innanför Skingrads murar.

Samt vilket spel skulle du välja åt den du hatar mest att få spendera sin resterande tid i?
Likt många andra hade jag kastat ner ärkefienden i Brennenburg (Amnesia). Fast det känns kanske lite väl hårt. Mer passande är det kanske att låsa dem i "Arvet från Rosemond Hill"...
Skingrads murar? Anvil är min stad!
Citera
2013-01-13, 11:00
  #351
Medlem
EvilGuys avatar
Något av spelen i Leisure Suit Larry-sviten.
Citera
2013-01-13, 11:17
  #352
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Vilket spel skulle du bo i om du kunde komma och gå när du vill? alltså in och ur i spelet?
Hade nog valt DayZ. Så sjukt spännande spel har jag aldrig upplevt tidigare och därför är det en stark kandidat. Just för att man kan dra när det blir för jobbigt.

Vilket spel skulle du välja om du är tvungen att stanna i spelet i 1 år?
Skyrim har en väldigt fin värld och fina miljöer, och en skön och spännande story. Eventuellt Skyrim, om inte Far Cry 3 just för miljöernas skull.

Vilket spel skulle du välja om du blir tvungen att spendera resten av livet där?
Något Assassins Creed spel, tror jag. Skyrim blir ju lite tjatigt när man gjort allt som går att göra i det liksom, samma med Far Cry 3. Alternativt något GTA spel, med tanke på att man kan vara precis hur laglös man vill, "dör" man så vaknar man 100 spänn fattigare utanför sjukhuset och kan börja om.

Samt vilket spel skulle du välja åt den du hatar mest att få spendera sin resterande tid i?
Mina fiender hade fått gå igenom Amnesia, Silent Hill, Condemned, F.E.A.R. och slutligen Pac Man eller Tetris för resten av sina liv.
Citera
2013-01-13, 11:33
  #353
Medlem
donaukinds avatar
Om jag kunde hoppa fram och tillbaka skulle det vara Mass Effect, tänk att bara glida runt på ett skepp och upptäcka nya planeter.

Om jag blir fast ett helt år skulle jag nog välja the sims, såvida nån sadistisk jävel inte spelar.

I resten av livet skulle jag välja pokemon så klart!! Har redan spenderat en stor del av mitt liv med näsan i den världen

Till min värsta fiende skulle jag välja NPC i GTA... haha
Citera
2013-01-13, 16:05
  #354
Medlem
1. Assassins creed, någon av dem
2. WoW
3. Rocksmith!
4. The Sims, och jag styr
Citera
2013-01-14, 18:37
  #355
Medlem
Gyroskops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkshadowrunner
Vilket spel bor du helst i på riktigt? Låt oss säga att du får ta med valfritt med familj och vänner. Vi behöver kanske inte slingra in på något sidospår om detaljer i spelet som gör det omöjligt för en fysisk levande människa att befinna sig i den världen, utan håll sinnet mer öppet istället.

Vilket spel skulle du bo i om du kunde komma och gå när du vill? alltså in och ur i spelet?

Vilket spel skulle du välja om du är tvungen att stanna i spelet i 1 år?

Vilket spel skulle du välja om du blir tvungen att spendera resten av livet där?

Samt vilket spel skulle du välja åt den du hatar mest att få spendera sin resterande tid i?

Motivera gärna varför och för en trevlig diskussion, ni behöver inte svara på alla frågor.

*Edit

Ni får välja vilket spel ni vill, men det är ganska svårt att relatera till 2d spel, välj kanske helst en 3d värld. SAMT gällande döden, tänk er som att vara ihopkopplad i en dator, ni dör när er riktiga fysiska kropp dör, i spelet kan ni också dö, men där har ni ju ev extraliv, blir det GAME OVER så börjar ju spelet om ändå...så ni är väll odödliga i den meningen.

MEN som sagt,tanken är inte att vi ska slingra in oss på massa jobbiga sidospår

Helst skyrim, då det utspelar sig i kylig miljö och är inspirerat av de nordiska länderna.

eller

Amnesia: The Dark Descent eftersom det ser verkligt ut, bortsett från zombien med halva ansiktet bortsprängt. Bortsprängda ansikten förekommer bara i Syrien!

Och helst utanför slottet, ELLER i alla fall utan Alexander i källaren. Hade varit tufft med ett gigantiskt slott

Och sedan i Nagrand, World of Warcraft.
Citera
2013-01-14, 18:48
  #356
Medlem
Gyroskops avatar
Vilket spel skulle du bo i om du kunde komma och gå när du vill? alltså in och ur i spelet?

World of Warcraft.

Vilket spel skulle du välja om du är tvungen att stanna i spelet i 1 år?

Leisure Suit Larry.

Vilket spel skulle du välja om du blir tvungen att spendera resten av livet där?

Helst skyrim, då det utspelar sig i kylig miljö och är inspirerat av de nordiska länderna.

Samt vilket spel skulle du välja åt den du hatar mest att få spendera sin resterande tid i?

Slottet i Amnesia: The Dark Descent, utan möjligheten att stoppa Alexander och bli evigt förföljd av "the grunt", eller syrianen som man kan kalla den för, beroende på vilka upplevelser man haft på Flashback Forum.
Citera
2013-01-16, 15:33
  #357
Medlem
offyougos avatar
Sonic the hedgehog 1 eller 2 på fråga 1-3.
Resident Evil 2 på fråga 4.
Citera
2017-08-16, 17:42
  #358
Medlem
Breath of the wild? alt. Fallout 3-4. Men de kommer ju snart i VR och jag har en HTC VIVE
Citera
2017-08-25, 11:39
  #359
Medlem
Concubines avatar
Oblivion, kanske mycket av nostalgiskäl dock.
Citera
2017-11-12, 18:37
  #360
Medlem
Minecraft skulle vara nice jag skulle ha valt det lungt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback