Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-03, 17:03
  #1
Medlem
UrbanKids avatar
Går det att rippa en DvD som man tex hyrt till en CD utan större kvaliteförluster. Borde väll gå om man tar bort bonusmaterial och alla undertexter förutom Svenska. Någon som vet nåt programm man kan använda

Har en DvD läsare och en CD brännare.

Vilka program är det jag skall ha och hur gör jag?
Citera
2004-12-03, 17:09
  #2
Medlem
xatrixs avatar
DVD-kvalitet blir det inte. En DVD är 4.7-9 GiB stor mot en CD på 700 MiB. Däremot finns komprimerings-codecs som gör att man kan få ner storleken med acceptabel förlust i kvalitet. Kolla doom9.org
Citera
2004-12-03, 17:18
  #3
Medlem
UrbanKids avatar
Vill helst ha något programm som är enkelt att använda. Någon som vet något sådant?
Citera
2004-12-03, 17:32
  #4
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanKid
Vill helst ha något programm som är enkelt att använda. Någon som vet något sådant?
Hittade du inget på doom9.org
Citera
2004-12-03, 17:41
  #5
Medlem
Saters avatar
Annars kan du titta på http://www.videohelp.com/ där finns det bra guider som beskriver vilka program du kan använda och hur du använder dom.
Citera
2004-12-03, 22:41
  #6
Medlem
UrbanKids avatar
Bäst vore ju ett program som i stort sett fixade allt åt en. Finns det nåt sånt?
Citera
2004-12-03, 22:47
  #7
Medlem
DrLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanKid
Bäst vore ju ett program som i stort sett fixade allt åt en. Finns det nåt sånt?

Men snälla, kika på länkarna som postats, alternativt, sök. Det sistnämnda skulle jag rekommendera att du gör innan du startar en ny tråd, detta har varit på tapeten förr. Lite jobb kan du väl göra själv med att hitta rätt program, eller ska du ha allt serverat? Hur ska du annars lära dig till nästa gång? (;


/DrLove
Citera
2004-12-04, 07:04
  #8
Medlem
Saters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLove
Men snälla, kika på länkarna som postats, alternativt, sök. Det sistnämnda skulle jag rekommendera att du gör innan du startar en ny tråd, detta har varit på tapeten förr. Lite jobb kan du väl göra själv med att hitta rätt program, eller ska du ha allt serverat? Hur ska du annars lära dig till nästa gång? (;


/DrLove

En del blir aldrig nöjda
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback